شناسهٔ خبر: 56127711 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تمجید دادستان کشور از رشد درآمدهای مالیاتی بدون فشار بر مردم...

اقتصاد ایران: دادستان کل کشور گفت: رشد درآمدهای مالیاتی بدون فشار بر مردم و افرادی که فعالیت شفاف دارند، هم درآمدهای دولت را تأمین می‌کند و هم فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور مالیاتی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری با تمجید از دستاوردهای سازمان امور مالیاتی کشور در دولت سیزدهم، شناسایی بالغ بر ۲ میلیون مودی جدید، رشد ۶۸ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۵ ماهه اول سال جاری و اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را دستاوردهای قابل اتکای نظام مالیاتی دانست و گفت: رشد درآمدهای مالیاتی بدون فشار بر مردم و افرادی که فعالیت شفاف دارند، هم درآمدهای دولت را تأمین می‌کند و هم فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش می‌دهد.

دادستان کل کشور با پراهمیت دانستن، راه اندازی و فعال کردن سامانه‌های مدرن در نظام مالیاتی تصریح کرد: داده محوری و دسترسی نظام مالیاتی به اطلاعات صحیح و درست تا حدود زیادی جلوی فرار مالیاتی در کشور را می‌گیرد.

وی مزیت دیگر هوشمندسازی نظام مالیاتی را کاهش ممیز محوری و کمتر شدن خطای انسانی در رسیدگی‌ها دانست و افزود: هوشمند سازی، نظام مالیاتی کشور را بر ریل شفافیت و عدالت مالیاتی قرار می‌دهد و اعتماد مردم را به سازمان افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری بیان کرد: نظام مالیاتی، یکی از محورهای اصلی و مهم اقتصاد کشور است که دو کارکرد مهم، تأمین درآمدهای کشور و دولت و تنظیم گری اقتصاد را بر عهده دارد.

وی فرهنگ سازی مالیاتی و اطلاع رسانی شفاف و درست به مردم را از وظایف اصلی نظام مالیاتی دانست و گفت: رفتار ما در سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند مردم و مودیان را جذب کند که به صورت خودکار نسبت به خود اظهاری و پرداخت مالیات اقدام کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: همانگونه که در جامعه، یک فردی که به خمس و زکات اعتقاد دارد شخصاً و با میل و رغبت نسبت به انجام فرایض دینی و پرداخت خمس و زکات اقدام می‌کند، اگر در خصوص مالیات و تأثیرات آن بر زندگی مردم هم اطلاع رسانی درست انجام شود و شفاف با مردم سخن بگوییم، میل و رغبت برای پرداخت مالیات بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما