شناسهٔ خبر: 55497872 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش جهانی به حمله رژیم صهیونیستی به غزه

کشور‌ها و سازمان‌های مختلف، حمله رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت جمعی از فلسطینیان را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

   به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، ۱۵ فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند.

تیسیر الجعبری، سلام عابد، محمد البویک و یک فرد دیگر، همگی از اعضای گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حمله رژيم صهيونيستي به شهادت رسيدند. تیسیر الجعبری فرمانده منطقه شمال در گردان‌های القدس بود.

۱۵ شهید و ۵۵ زخمی تا ساعت ۳ بامداد، آمار شهدا و زخمی‌های غزه براساس اعلام وزارت بهداشت غزه است. از بین ۵۵ زخمی، ۲۳ نفر آن‌ها کودک و ۱۳ نفر آن‌ها زن هستند که از بین آن‌ها نیز ۴ نفر اوضاع وخیمی دارند.

از سوی دیگر گردان‌های شهداء الاقصی و گردان ناصر صلاح الدین، مسئولیت حمله موشکی به پایگاه نظامی ناحل عوز و شهرک صهیونیستی کفرعزه را برعهده گرفتند.

 

در حال به روزرساني...

 

 

تاکید گردان‌های ابوعلی مصطفی بر مشارکت در حملات به رژیم صهیونیستی
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی اعلام کرد واکنش متحد گروه‌های مقاومت به جنایات رژیم اشغالگر حق قانونی آنهاست.
گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی تاکید کرد در گلوله باران و موشک باران شهرک‌های صهیونیست نشین و شهر‌های فلسطین اشغالی با دیگر گروه‌های مقاومت مشارکت می‌کنیم.

انتشار فیلم اصابت موشک به خیابانی در اراضی اشغالی

شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی ویدیویی از اصابت یک فروند موشک فلسطینی به یکی از خیابان های عسقلان در اراضی اشغالی منتشر کرد.

آژیر خطر در فلسطین اشغالی و موشک باران تل آویو
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا در آمدن آژیر خطر در تل آویو و مناطق مرکزی فلسطین اشغالی خبر دادند.
این رسانه‌ها از موشک باران تل آویو و مناطق مرکزی خبر دادند و افزودند دو فروند از موشک‌های شلیک شده رهگیری شدند.
رسانه‌های اسرائیلی افزودند افراد حاضر در سواحل تل آویو با شنیدن صدای آژیر خطر رفتار‌های به شدت دیوانه وار از خود نشان دادند.
این رسانه‌ها تاکید کردند تل آویو به شدت هدف موشک باران قرار گرفته است.

 


نخست وزیر سابق پاکستان جنایات صهیونیست‌ها را در غزه محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، عمران‌خان نخست وزیر سابق پاکستان امروز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه، حملات هوایی این رژیم را مغایر با قوانین بین المللی دانست.
وی از قدرت‌های جهان خواست تا به سکوت خود در قبال جنایات صهیونیست‌ها پایان داده و برای دفاع از مردم فلسطین اقدام کنند.
جنایت تازه صهیونیست‌ها در نوار غزه با موج محکومیت جهانی بویژه در جهان اسلام روبرو شده است.

 

عراق حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد
شبکه تلویزیونی المیادین  گزارش داد احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد کشورش تجاوز رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن مناطق مختلف نوار غزه را محکوم می‌کند. وزارت خارجه عراق افزود گفتمان خشونت باری که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است تنش‌ها را تثبیت می‌کند و التهاب اوضاع را تشدید خواهد کرد.

 

جنبش امل، اقدام عملی امت عربی و اسلامی را در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی خواستار شد
جنبش امل لبنان با محکوم کردن اقدام صهیونیست‌ها به ترور تیسیر الجعبری از فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین، اقدام امت عربی و اسلامی را در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی خواستار شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، جنبش امل، تجاوز اسرائیل به ملت فلسطین و مقاومت آن را محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل با هدف قرار دادن غیرنظامیان بی دفاع، ترور برنامه ریزی شده رهبران فلسطینی، تحمیل محاصره ناعادلانه، یورش به شهرها، بازداشت شهروندان فلسطینی، ساخت دیوار آپارتاید، هتک حرمت مسجد الاقصی و یهودی سازی قدس، تمامی توافقات و معاهدات بین المللی را نقض می‌کند.
جنبش امل در این بیانیه اضافه کرد: «رژیم اشغالگر اسرائیل در سایه محاصره بین المللیِ اعمال شده بر ضد ملت فلسطین به اجرای جنایات خود بر ضد زنان و کودکان فلسطینی اقدام می‌کند و با سوء استفاده از مشغولیت جهان به تنش بین المللی، تروریسم سازمان یافته و جنایات شنیع خود را بر ضد ملت فلسطین و کل منطقه به اجرا می‌گذارد و این، نشان دهنده خطری است که این رژیم متجاوز برای صلح و امنیت منطقه و کل جهان دارد.»
جنبش امل افزود: این تنش آفرینی به تقویت وحدت ملی فلسطین و اتحاد و کنار گذاشتن اختلافات نیاز دارد و همچنین امت عربی و اسلامی باید با فعالسازی تحریم رژیم صهیونیستی و منزوی کردن آن و رسوایی جنایات آن در محافل بین المللی، مواضعی در سطح جنایاتی که بر ضد ملت فلسطین صورت می‌گیرد، اتخاذ کنند. جنبش امل از جامعه بین الملل و سازمان‌های حقوقی و بشردوستانه، «اقدام بین المللی و فوری را برای فشار بر رژیم اشغالگر اسرائیل به منظور متوقف کردن جنایات خود و حمایت از ملت فلسطین برابر کشتار جمعی که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود» خواستار شد. جنبش امل همچنین شهادت تیسیر الجعبری و برادرانش را به جنبش جهاد اسلامی و ملت فلسطین تسلیت گفت.

 

گروه‌های فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی موضع یکسانی دارند
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی بر خلاف انتظار میانجیان مصری و قطری، اقدام به جنایت علیه یکی از رهبران فلسطینی کرد، تاکید کرد: گروه‌های فلسطینی در واکنش به این رژیم، موضع واحد و یکسانی دارند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8362596"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533570/8362596?width=600&height=350"></script></div>

«حازم قاسم» در گفتگو با شبکه تلویزیونی «الغد» درباره تجاوزگری رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: رژیم صهیونیستی یک جنایت تمام عیار مرتکب شده است. این رژیم، اقدام به ترور بزدلانه یکی از فرماندهان ملت فلسطین کرد و برجی را با ساکنان غیر نظامی اش، هدف حمله قرار داد.
وی گفت: رژیم صهیونیستی، روز جمعه، مرتکب این جنایت شد. این اقدام، یک جنایت به شمار می‌رود. رفتار این رژیم که ساختمانی غیر نظامی را هدف حمله قرار می‌دهد و در آن شهروندان عادی سکونت دارند، یک جنایت به شمار می‌رود که سبب شهادت شماری از هموطنان از جمله یک دختربچه شد. رژیم صهیونیستی تا دیروز در حال قتل و کشتار فلسطینی‌ها در جنین بود، در مسجد مبارک الاقصی نیز سرگرم بازداشت و تجاوزگری بود و طی روز‌های گذشته به تشدید محاصره غزه روی آورد که از پانزده سال پیش ادامه دارد؛ بنابراین رژیم صهیونیستی در اقدامات جنایتکارانه، سرزمین فلسطین را با مصادره، دیوارکشی و تجاوزگری‌های مستمر هدف قرار می‌دهد. این رژیم در اقدامی جنایتکارانه و در برابر چشم جهانیان مرتکب جنایت در غزه شد. وی افزود: شکی نیست که در برابر این تجاوزگری نامحدودِ رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین، مقاومتی وجود دارد که ریشه در ملت فلسطین و مبارزات آن‌ها دارد. ملت فلسطین با مقاومت و پایمردی، چنین رفتار‌های خصمانه و تجاوزکارانه را بر نمی‌تابند و چه در کرانه باختری با انجام عملیات و چه در مسجد الاقصی با حضور در داخل آن و یا در غزه با مقاومت، در برابر این رژیم می‌ایستند. این رژیم اشغالگر است که آغازگر جنگ، علیه ملت فلسطین است و باید مسئولیت کامل آن را برعهده گیرد. وی درباره تماس‌های مصری‌ها و قطری‌ها و جامعه بین الملل و واکنش مقاومت به آن‌ها نیز گفت: این تماس‌ها متوقف نشده است. میانجی‌ها که تلاششان شایان تقدیر است، همچنان در تلاشند. برادران ما در مصر و قطر و مسئولانی از سازمان ملل، مدام در حال تماس با ما هستند. هدف آن‌ها متوقف کردن تجاوزگری علیه فلسطین است، اما مشکل اصلی به آن‌ها مربوط نمی‌شود بلکه مشکل اساسی، رژیم اشغالگری است که به این تماس‌ها بی توجهی می‌کند. پیش از آنکه رژیم صهیونیستی به ترور شهید «الجعبری» اقدام کند، تماس‌هایی بین برادران مصری ما و جهاد اسلامی وجود داشت، با وجود این، رژیم به این اقدام مبادرت ورزید. لازم است همه گروه‌ها و طرف‌ها و میانجی‌ها و طرف‌های بین المللی در این باره موضع جدی اتخاذ کنند و رژیم صهیونیستی را برای متوقف کردن تجاوزگری مستمر و نامحدود خود، علیه ملت فلسطین تحت فشار قرار دهند. سخنگوی حماس تاکید کرد: موضع فلسطینی‌ها در برابر این تجاوزگری، یکسان و یکپارچه است. گروه‌های فلسطینی با تشکیل اتاق عملیات مشترک، بیانیه، صادر و در آن بر حق ملت و مقاومت فلسطین در ضرورت پاسخ به این جنایت تاکید کردند. همه بر این خط هستند که این رژیم باید بهای جنایت خود را بدهد. در سطح میدانی، سیاسی و رسانه ای، گروه‌های فلسطینی موضع یکسانی دارند و امکان ندارد ما اجازه دهیم رژیم صهیونیستی یکی از گروه‌های فلسطینی را مورد تجاوزگری قرار دهد.

 

نفوذ پهپاد‌های مقاومت به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نفوذ پهپاد‌های فلسطینی‌ها به مناطق اشغالی اطراف نوار غزه خبر دادند.
به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، منابع عبری زبان روز شنبه با اعلام این خبر افزودند مقاومت فلسطینی از پهپاد‌های خود استفاده کرد.
کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد یک پهپاد فلسطینی وارد آسمان «ناحل عوز» شد.

 

فلسطینی‌های آمریکای لاتین حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
فلسطینی‌های مقیم آمریکای لاتین حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.
به گزارش پایگاه اینترنتی فلسطین آنلاین، سمعان خوری رئیس اتحادیه فلسطینی‌های آمریکای لاتین در گفتگو با قدس پرس با محکومیت این جنایات گفت: مقاومت تنها راه نابودی اشغالگران و رهایی از آن است. مقاومت توان بازدارندگی برابر این حملات و تشدید عملیات خود در چارچوب جنگ آزادسازی فراگیر و بلندمدت را دارد.»
وی از همه گروه‌های مقاومت و مردم فلسطین در داخل و خارج، اتحاد و هماهنگی را برابر اشغالگران خواستار شد.
وی تاکید کرد مقاومت از همه راه‌ها از جمله شلیک موشک، پرتاب سنگ، حملات با سلاح سرد و تظاهرات در هر کشوری در جهان، حق قانونی ما فلسطینی هاست.

 

روسیه از اوضاع غزه ابراز نگرانی کرد
روسیه روز شنبه از تبادل آتش میان جهاد اسلامی و ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شدت ابراز نگرانی و طرفین را به خویشتنداری دعوت کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد «ما با نگرانی عمیق تحول اوضاع را که در می‌تواند به رویارویی نظامی گسترده‌ای منجر شود و اوضاع انسانی تاسف بار را بیش از پیش وخیم‌تر کند، نظاره می‌کنیم».
وی افزود: «ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند و از تشدید عملیات مسلحانه پیشگیری و فورا آتش بس پایداری برقرار کنند».
به گفته ماریا زاخاروا، «تشدید تنش دوباره پنجم اوت با حملات هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه آغاز شد و گروه‌های فلسطینی نیز با گلوله باران گسترده و بدون تمایز به خاک اسرائیل به این حملات پاسخ داده اند».
ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد خود را برای حملاتی هوایی «به مدت یک هفته» در نوار غزه آماده می‌کند و در آنجا حملات خود را علیه سازمان مسلح جهاد اسلامی افزایش می‌دهد. ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد ۱۵ مبارز این تشکل را در حملاتی که از بعد از ظهر روز جمعه آغاز کرده، کشته است.
مقامات غزه به کشته شدن ۱۳ نفر از جمله یک دختر پنج ساله و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر اشاره کرده اند.
این بدترین درگیری میان اسرائیل و سازمان‌های مسلح غزه بعد از جنگ ۱۱ رزه در ماه مه ۲۰۲۱ است که در جریان آن ۲۶۰ نفر از فلسطینی‌ها به شهادت رسیده بودند و ۱۴ اسرائیلی نیز کشته شده بودند.

 

نماینده تشکیلات خودگردان در سازمان ملل توقف جنایات اشغالگران را خواستار شد
ریاض منصور نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد در دیدار با رئیس دوره‌ای شورای امنیت، توقف تجاوزگری رژیم صهیونیستی بر ضد غزه را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری معا از نیویورک، ریاض منصور در دیدار با ژانگ جونگ نماینده چین در سازمان ملل متحد که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد، او را در جریان آخرین تحولات سیاسی و مسئله فلسطین قرار داد و تلاش شورای امنیت را برای توقف تجاوز اسرائیل به نوار غزه خواستار شد.
منصور در نامه‌هایی به رئیس شورای امنیت، دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس مجمع عمومی این سازمان، تجاوزگری اسرائیل به نوار غزه تحت محاصره را محکوم کرد و دخالت فوری برای توقف حملات هوایی اسرائیل به مناطق غیرنظامی مسکونی را خواستار شد.
وی در این نامه‌ها با اشاره با کشته شدن بیش از ۱۰ فلسطینی از جمله یک کودک ۵ ساله و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر، تاکید کرد تجاوزگری اسرائیل نتیجه سیاست فرار از مجازاتی است که اسرائیل از آن برخوردار است و جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت باید به وظایف خود در تضمین حمایت از ملت فلسطین و توقف تجاوز اسرائیل و بازخواست آن به علت جنایاتی که بر ضد غیرنظامیان مرتکب شده است، عمل کند.
منصور همچنین به اوضاع در جنین و یورش‌های مکرر اسرائیل به این شهر پرداخت و آن را نتیجه سیاست ارعاب و استعمارگری دانست که اشغالگران با هدف سرکوب و شکستن اراده فلسطینی‌ها و تحقق دستاورد‌های انتخاباتی برای خود دنبال می‌کنند.

 

سوریه فلسطینیان را به تحکیم وحدت ملی برای مقابله با جنگ افروزی صهیونیست‌ها فراخواند
وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای جنایات دشمن صهونیستی را در نواز غزه محکوم و از مردم فلسطین خواست تا برای مقابله با وحشی گری دشمن صهیونیستی، وحدت ملی خود را در میدان و نیز در عرصه سیاسی فراخواند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق به نقل از این بیانیه، دولت سوریه بار دیگر بر ادامه حمایت از مردم فلسطین تاکید و اشغالگران صهیونیست را از ادامه بمباران نواز غره و پیامد‌های جنگ افزوی برحذر می‌دارد.
در بیانیه وزارت امور خارجه سوریه آمده است، ادامه اقدامات تروریستی و جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم فلسطین به ویژه در نواز غزه نشان می‌دهد که اسرائیل یک رژیم نژادپرست وحشی است که از ادامه جنایتاتش در حق فلسطینیان ابایی ندارد.
در این بیانیه آمده، مردم فلسطین صاحبان اصلی سرزمین خود هستند و لذا حق طبیعی آنهاست که برای زندگی با عزت و توام با صلح و آرامش، از امنیت برخوردار باشند.
وزارت خارجه سوریه در ادامه با انتقاد شدید اللحن از جامعه بین المللی که در برابر ریختن خون بی گناهان در فلسطینی بی توجهی می‌کند، تصریح کرد، این امر بیانگر همدستی با اشغالگران است و همچنین نادیده گرفتن اصول و ارزش‌های حقوق بین الملل و میثاقنامه سازمان ملل متحد است.
همچنین وزارت امور خارجه سوریه یادآورشد که تلاش برخی کشور‌های غربی برای سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های جنگ افروزانه و شهرک سازی صهیونیستی و نیز ادامه کشتار و ویرانگری در فلسطین اشغالی، نشان می‌دهد که جهان نیازمند مبانی اخلاقی الزام آور جدیدی است تا رژیم اشغالگر صهیونیستی تا از ادامه جنگ افروزی خود بازدارد و نیاز‌های اساسی زندگی مردم فلسطین را تامین کند.
دولت سوریه در ادامه این بیانیه از کشور‌های عربی خواست تا از مبارزات مردم فلسطین و همچنین افشای اهداف صهیونیست‌ها حمایت کنند.
در این بیانیه آمده است، مردم و دولت سوریه با مردم و دولت فلسطین و نیز خانواده‌های شهدایی که بر اثر حملات هوایی اخیر رژیم اسرائیل در نوار غزه به شهادت رسیدند، ابراز همدردی می‌کند.

 

وزارت بهداشت: بخش درمان غزه به شدت تحت فشار است
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه خبر داد، با آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی و شدت یافتن حملات هوایی رژیم علیه نوار غزه، ۶۵۰ واحد مسکونی در مناطق مختلف آسیب دیده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، یکی از مسئولان وزارت بهداشت در کنفرانسی خبری در غزه گفت، رژیم صهیونیستی طی چند دقیقه مناطق مختلف، ساختمان‌ها و مناطق مسکونی را هدف قرار داد و در همان دقایق اولیه و در بیست و پنج حمله هوایی، پنج شهروند شهید و حدود چهل نفر زخمی شدند. این حملات در ۲۴ ساعت گذشته هم ادامه داشت. در این مدت فقط حدود سی حمله هوایی به اهداف غیر نظامی انجام شد و تا به این لحظه که با شما صحبت می‌کنم ۱۳ نفر به شهادت رسیده و بیش از صدنفر زخمی شده اند. از جمله این شهدا دختر بچه‌ای است که عمرش بیش از پنج سال نیست ضمن اینکه یک خانم ۲۳ ساله نیز به شهادت رسیده است. همچنین ساختمان‌ها و مراکز آموزشی و غیر آموزشی که بر اساس قوانین بین الملل به عنوان مراکز غیر نظامی شناخته می‌شوند و باید در امان باشند، مورد هدف قرار گرفته اند، متجاوزان برج فلسطین را هدف قرار داده اند که این نیز برجی غیر نظامی است. در حمله به برج فلسطین برخی از هموطنان شهید و زخمی شده اند و به موسسات مختلف موجود در داخل برج از جمله موسسات رسانه‌ای آسیب رسیده است. رفتار رژیم در ساعات گذشته نقض تمامی قوانین و عرف‌های بین المللی است‏ این رفتار‌ها موجب شد تا به بیش از ششصد و پنجاه واحد مسکونی خسارت وارد شود که در این میان ۴۵ واحد مسکونی دیگر قابلیت اسکان ندارند.

 

تحصن دانشجویان رام الله در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری سما از رام الله، صد‌ها نفر از دانشجویان دانشگاه بیرزیت در رام الله روز شنبه در محکومیت تجاوز مستمر اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه برای دومین روز پیاپی که شهادت ۱۳ فلسطینی از جمله یک زن و یک کودک و زخمی شدن بیش از ۱۱۴ نفر دیگر را به دنبال داشته است، تحصن کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز، پرچم فلسطین و پارچه نوشته‌هایی در محکومیت جنایات اشغالگران در دست داشتند و توقف تجاوزگری به نوار غزه را خواستار شدند.

 

اشغالگران عامدانه به قتل دانش آموزان و دانشجویان اقدام می‌کنند
وزارت آموزش و پرورش غزه اعلام کرد اشغالگران با نقض آشکار قوانین و معاهدات بین المللی، عامدانه به قتل کودکان و دانش آموزان اقدام می‌کنند.
به گزارش پایگاه اینترنتی فلسطین آنلاین، وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی در نوار غزه روز شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد اشغالگران اسرائیلی سیاست ارعاب و وحشت و فشار روانی بر کودکان را اجرا می‌کنند که اقدامات آن‌ها تاثیری عمیق بر روان کودکان بجا می‌گذارد که اصلاح آن دشوار است.
این وزارت افزود: اشغالگران با هدف قرار دادن مدارس و دانشگاه‌ها به صورت عامدانه به تخریب زیربنا‌های آموزشی اقدام می‌کند و این اقدامات را در چارچوب سیاست مبارزه با آموزش و اعمال سیاست جهالت اجرا می‌کند.
وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی در نوار غزه از سازمان ملل متحد و سازمان یونیسف و اتحادیه بین المللی دانشگاهها، اقدام برای متوقف کردن تجاوزات و بازخواست اشغالگران را به علت هدف قرار دادن کودکان و موسسات آموزشی، خواستار شد.
این وزارت اضافه کرد: علاوه بر فشار روانی که اشغالگران بر ضد کودکان مرتکب می‌شوند، نیرو‌های اشغالگر زمانی که دانشگاه قدس در شمال غزه باز بود آن را هدف قرار دادند که خسارات گسترده‌ای به بار آورد. در ساعات گذشته شهادت آلاء قدوم، کودک فلسطینی و دنیانا العمور دانشجوی فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها دانشجوی دیگر ثبت شده است.

 

بیانیه اتحادیه اروپا درباره حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه
بر اساس این گزارش، مشروح این بیانیه به شرح زیر است:
اتحادیه اروپا با نگرانی شدید جدیدترین تحولات در غزه و اطراف آن را دنبال می‌کند، جایی که در آن تشدید تنش‌ها در حال حاضر منجر به ایجاد تلفات زیادی شده است. در این حادثه، شماری از مردم از جمله غیرنظامیان و یک دختر پنج ساله فلسطینی کشته و بیش از تن دیگر زخمی شده‌اند.
اتحادیه اروپا خواستار نشان دادن حداکثر خویشتنداری از سوی همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها و تلفات بیشتر است. در حالی که اسرائیل حق دارد از جمعیت غیرنظامی خود محافظت کند، اما به منظور جلوگیری از ایجاد درگیری‌های گسترده‌تر باید هر در توان است، انجام داد، فرآیندی که در وهله نخست بر جمعیت غیرنظامی در هر دو طرف تأثیر می‌گذارد و منجر به ایجاد تلفات بیشتر و درد و رنج بیشتر می‌شود.
رویداد‌های اخیر بار دیگر بر لزوم احیای یک افق سیاسی و تضمین وضعیت پایدار در غزه تأکید می‌کند.

 

تصاویر حمله گردان‌های ابوعلی مصطفی به شهرک‌های صهیونیست نشین
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، گردان‌های ابوعلی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین با انتشار تصاویری اعلام کرد این تصاویر مربوط به هدف قرار دادن شهرک‌های اسرائیلی با خمپاره است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8362491"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533570/8362491?width=600&height=350"></script></div>



 

تظاهرات در شهر ام الفحم در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر تصاویری از تظاهرات در شهر ام الفحم در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8362427"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533570/8362427?width=600&height=350"></script></div>

 

رئیس شورای سیاسی حزب الله: گزینه‌ای جز پاسخ به دشمن اسرائیلی وجود ندارد
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، سید ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان گفت: دشمن صهیونیستی مثل همیشه تجاوزی مجرمانه و جنایتکارانه بر ضد ملت فلسطین و به طور مشخص بر ضد جنبش جهاد اسلامی و رهبران و نیرو‌های عزیز مقاومت آن مرتکب شد. آن‌ها در دو روز، دو تن از رهبران جهاد اسلامی را هدف قرار دادند و به اضافه آن ۱۰ نفر شهید و حدود ۵۵ نفر زخمی شدند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8362146"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533570/8362146?width=600&height=350"></script></div>

امین السید شامگاه جمعه در مراسم عزاداری عاشورایی حزب الله در جنوب لبنان افزود: «شهادت نیرو‌های مقاومت و شهادت رزمندگان مقاومت مدال بزرگ و پربرکت الهی است که بر گردن آزادگان و بزرگان نهاده شده است.»
وی تاکید کرد در فرهنگ ما هیچگاه خون نشانه ضعف و شکست و تسلیم نبوده است، خون مایه پیروزی و سربلندی و عزت و شرف است.
سید امین السید این جنایت رژیم صهیونیستی را که جلوی چشمان جهانیان صورت گرفت محکوم کرد و افزود: ما این تجاوزگری را محکوم و با برادرانمان در جهاد اسلامی و گروه‌های مقاومت ابراز همبستگی می‌کنیم و یقین داریم آن‌ها این مسئولیت عظیم و بزرگ را انجام می‌دهند و اعلام کرده اند به جز پاسخ به این جنایت هیچ گزینه‌ای برابر متجاوزان وجود ندارد.

 

شلیک بیش از ۲۰۰ فروند موشک به فلسطین اشغالی از ابتدای عملیات
شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد از ابتدای عملیات تا کنون بیش از دویست فروند موشک به فلسطین اشغالی شلیک شده است.

 

گردان‌های قدس: با ده‌ها خمپاره اتاق‌های فرماندهی را در پایگاه ناحل عوز هدف قرار دادیم
شبکه تلویزیونی الجزیره  گزارش داد گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد با ده‌ها خمپاره اتاق‌های فرماندهی و کنترل را در پایگاه ناحل عوز در شرق غزه هدف قرار دادیم.

 

ترکیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد
وزارت امور خارجه ترکیه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد؛ جان باختن کودکان و غیرنظامیان در این حملات قابل قبول نیست و تنش‌های فزاینده ناشی از این‌حملات در منطقه را با نگرانی زیاد دنبال می‌کنیم.
وزارت امور خارجه ترکیه ضمن دعوت از دو طرف به خویشتنداری، بر ضرورت پایان یافتن اوضاع، پیش از آنکه به جنگی ادامه دار تبدیل شود تاکید کرده است.

 

شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۳ نفر رسید
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار شهدای حملات اسرائیل به غزه به ۱۳ نفر از جمله یک دختربچه و یک زن و شمار زخمی‌ها به ۱۱۴ نفر افزایش یافت.
در این حال شبکه المنار گزارش داد در حمله هوایی اسرائیل به غرب بیت حانون در شمال نوارغزه یک فلسطینی ۷۵ ساله به شهادت رسید و یک دختربچه زخمی شد.


نخست وزیر پاکستان اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری صداو سیما، دفتر نخست وزیری پاکستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: نخست وزیر پاکستان اقدامات تروریستی و حملات وحشیانه اسرائیل در نوار غزه را به شدت محکوم کرد.
در این بیانیه به نقل از نخست وزیر پاکستان آمده است: شهادت ۱۰ فلسطینی از جمله یک دختر بچه، نتیجه تازه‌ترین حملات هوایی رژیم اسرائیل است.
شهباز شریف افزود: اگر مصونیت از تروریسم و ارتکاب به وحشی گری چهره‌ای داشته باشد آن اسرائیل است که مردم فلسطین را بدون توجه به عواقب آن مورد هدف قرار می‌دهد.

 

فرودگاه بن گوریون تعطیل شد
کانال خبری صابرین نیوز از بسته شدن فرودگاه بن گوریون در فلسطین اشغالی و انتقال همه پرواز‌ها به فرودگاه رامون خبر داد.

 

اصابت موشک به کارخانه‌ای در اشکول و آتش سوزی در آن
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش با انتشار تصاویری به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد یک موشک به کارخانه‌ای در منطقه اشکول اصابت کرد و باعث آتش سوزی شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8361527"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533570/8361527?width=600&height=350"></script></div>

 

رسانه‌های صهیونیستی: جهاد اسلامی توانایی‌های خود را حفظ کرده است
به گزارش شبکه خبری المیادین، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: جنبش جهاد اسلامی فلسطین توانایی‌های خود را حفظ کرده و جنوب را به گروگان گرفته است.

 

تنها نیروگاه غزه تعطیل شد
یک سخنگوی شرکت برق غزه گفت تنها نیروگاه این شهر شنبه در پی به اتمام رسیدن سوخت آن تعطیل شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه، این اتفاق پنج روز پس از آن روی داد که اسرائیل مانع از ورود کالا به غزه شد.

 

گردان‌های قدس آغاز عملیات «وحدت میادین» را اعلام کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد تل آویو، فرودگاه بن گوریون، اسدود، بئرالسبع، عسقلان، نتیفوت و سدیروت را با ۶۰ فروند موشک هدف قرار دادیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8361488"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533570/8361488?width=600&height=350"></script></div>

گردان‌های قدس همچنین آغاز عملیات وحدت میادین را که از عصر دیروز شروع شد اعلام و تاکید کرد پاسخ به تجاوزات رژیم اشغالگر همچنان ادامه دارد.
از سوی دیگر منابع بیمارستانی فلسطینی از زخمی شدن پنج فلسطینی در حمله اسرائیل به یک منزل در محله زیتون جنوب شرق غزه خبر دادند.

 

 

فرار صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها در پی حملات موشکی از غزه
شبکه تلویزیونی العربیه تصاویری از فرار صهیونیست‌ها و ورود آن‌ها به پناهگاه در پی حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین به مناطق مختلف در فلسطین اشغالی پخش کرد.
در این تصاویر لحظه فرار صهیونیست‌ها و ورود آن‌ها به پناهگاه پس از به صدا در آمدن آژیر خطر دیده می‌شود.
صهیونیست‌ها وحشت زده به سمت پناهگاه‌ها می‌روند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8361440"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533570/8361440?width=600&height=350"></script></div>

آوارگی سه خانواده فلسطینی در پی انهدام منزل آن‌ها در حملات رژیم اشغالگر
یک خانه سه طبقه‌ای در محله شیخ عجلین در غزه هدف حملات جنگنده‌های رژیم اشغالگر قرار گرفت و ویران شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، در حمله صبح امروز اسرائیل به خانیونس، یک فلسطینی به شهادت رسید و یک نفر دیگر نیز زخمی شد. به این ترتیب شمار شهدای حملات از دیروز تاکنون به یازده نفر افزایش یافت.
محمد وشاح خبرنگار شبکه در نوار غزه در گزارشی از محل منزل ویران شده در غزه گفت: اسرائیل منازل را نیز در چارچوب حملات خود هدف قرار می‌دهد. الآن روی ویرانه‌های ساختمان سه طبقه‌ای هستیم که به طور کامل ویران شده است. این منزل ساعتی پیش هدف قرار گرفت.
یکی از شاهدان اهل محل درباره انهدام این منزل گفت: حسبنا الله و نعم الوکیل. صاحب این منزل پسر عموی من است که کشاورز است. آن‌ها الآن غیر از لباس‌هایی که به تن دارند هیچ چیز دیگری ندارند. یکی به ما بگوید گناه آن‌ها چیست؟ این چه کاری است؟ به خدا که اهالی این منزل همه غیرنظامی بودند و عضو هیچ گروهی نبودند. الآن سه خانواده آواره شده اند.
در حمله به این منزل خساراتی نیز به منازل اطراف وارد شده است.
یکی دیگر از شاهدان گفت: نمی‌دانم چرا این رژیم ظالم منازل و زنان و کودکان را هدف قرار می‌دهد. نمی‌دانم چرا؟ این یک منزل معمولی بود و هیچ سلاح و موشکی در آن نبود. سه خانواده در این ساختمان زندگی می‌کردند. چرا آن را ویران کردند. مگر ساکنان این منزل چه کار کرده بودند؟
خبرنگار الجزیره گفت: ساکنان خانه در حال خارج کردن وسایل و لباس‌های خود از زیر آوار هستند تا دستکم بخشی از وسایل را که امکان استفاده از آن‌ها هست، برای گذران زندگی خود از زیر آوار خارج کنند.

 

ارتش اسرائیل از ساکنان مناطق مجاور غزه خواست که در کنار پناهگاه‌ها بمانند
به گزارش نشریه جروزالم پست، مقامات ارتش اسرائیل به ساکنان نزدیک به غزه دستور دادند که در نزدیکی پناهگاه‌ها بمانند و از برگزاری تجمعات خودداری کنند.
جروزالم پست نوشت: پس از حمله ارتش اسرائیل به اهداف جهاد اسلامی در غزه، فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل از ترس شلیک گسترده راکت به شهر‌های اسرائیل، دستوراتی را خطاب به ساکنان مناطقی که در نزدیکی نوار غزه قرار زندگی می‌کنند، صادر کرد.
این دستورالعمل از صبح جمعه اجرایی شده و تا ساعت ۶ بعد از ظهر امروز شنبه ادامه خواهد داشت و ممکن است ارتش اسرائیل دستورالعمل‌های جدیدی را پس پایان این دستورالعمل صادر کند.
بر اساس این دستورالعمل، به افرادی که در نزدیکی مرز غزه زندگی می‌کنند گفته شد که از تجمع بیش از ۱۰ نفر در فضا‌های باز و ۵۰ نفر در فضا‌های بسته خودداری کنند. طبق این دستورالعمل تنها مکان‌های کاری که به پناهگاه‌ها دسترسی دارند، مجاز به ادامه کار هستند و مکان‌هایی مانند مراکز آموزشی، که به پناهگاه دسترسی ندارند باید تعطیل باشند.
پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده که هوشیاری خود در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین افزایش می‌دهد. علاوه بر این، پلیس مرزی تا ده درصد از نیرو‌های ذخیره خود را فراخوانده است.
وزارت امور داخلی اسرائیل با صدور بیانیه‌ای رفت و آمد به سواحل برخی شهر‌ها از حمله عسقلان، اشدود را ممنوع اعلام کرده و مرکز پزشکی دانشگاه سروکا اعلام کرد که با همکاری فرماندهی جبهه داخلی برای هر گونه اتفاق احتمالی آماده می‌شود.
علاوه بر این در پناهگاه‌های عمومی در سراسر مرکز و جنوب فلسطین اشغالی، از جمله تل آویو و بئرشبا باز شده است.
وب سایت فرماندهی جبهه داخلی جمعه شب به دلیل مراجعه بیش از کاربران نگران، از کار افتاد چرا که ساکنان مناطق مختلف به این وب سایت هجوم آورده بودند تا دستورالعمل‌های امنیتی برای شهر‌های خود را بررسی کنند.

 

وزارت بهداشت: شمار شهدا در حملات اسرائیل به غزه به ۱۲ نفر رسید
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار شهدا در حملات اسرائیل به غزه به ۱۲ نفر از جمله یک دختربچه و شمار زخمی‌ها به ۸۴ نفر رسید.

 

زخمی شدن سه صهیونیست در حمله موشکی به اشکول
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به نقل از رسانه‌های اسرائیلی گزارش داد براثر اصابت چند راکت به شهرک صهیونیست نشین اشکول سه شهرک نشین زخمی شدند. این راکت‌ها از نوارغزه شلیک شده بود.

 

در حمله رژیم اشغالگر به محله الشیخ عجلین در غزه یک خانه سه طبقه به طور کامل ویران شد
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به نقل از خبرنگار خود گزارش داد در حمله هوایی ارتش رژیم اشغالگر به محله الشیخ عجلین در غزه یک خانه سه طبقه به طور کامل ویران شد.

 

کمبود شدید تجهیزات پزشکی در غزه
به گزارش خبرگزاری شهاب، محمد ابو سلمیه رئیس مرکز پزشکی الشفاء گفت: با کمبود شدید تجهیزات پزشکی روبه رو هستیم و درباره قطع برق در نوار غزه هشدار می‌دهیم.

 

دستور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر ادامه حملات به نوار غزه
شبکه الجزیره اعلام کرد وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل دستور ادامه حملات به مواضع و اهداف جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه را صادر کرد.

 

هواپیما‌های رژیم اشغالگر یک خانه مسکونی را در غرب غزه بمباران کردند
شبکه الجزیره با انتشار تصاویری از حملات مجدد رژیم صهیونیستی به مرکز شهر غزه خبر داد.
خبرنگار الجزیره گفت هواپیما‌های اسرائیل یک خانه مسکونی را در غرب شهر غزه بمباران کردند. خبرنگار افزود هواپیما‌های اسرائیل باردیگر منطقه الشیخ عجلین در جنوب غربی شهر غزه را هدف قرار دادند.

 

جهاد اسلامی اعزام هیئتی از این جنبش به قاهره را تکذیب کرد
به گزارش کانال تلگرامی صابرین نیوز، داود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد اعزام هر گونه هیئتی از این جنبش به قاهره را تکذیب می‌کنیم.

 

شهادت دومین فلسطینی در حملات امروز رژیم صهیونیستی
شبکه تلویزیونی المنار به نقل از منابع پزشکی فلسطینی گزارش داد در حمله رژیم اشغالگر به یک موتور سیکلت در خان یونس در جنوب نوارغزه دومین فلسطینی به شهادت رسید.

 

لغو پرواز‌ها از آمریکا به مقصد فلسطین اشغالی
به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های اسرائیلی روز شنبه از لغو پرواز‌ها از آمریکا به مقصد اسرائیل از ترس اصابت موشک به آن‌ها خبر دادند.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین اعلام کردند بیش از ۵۰ موشک از نوار غزه به سمت شهرک سدیروت شلیک شد و ساکنان این شهرک دیشب را در پناهگاه‌ها سپری کردند.

 

جهاد اسلامی هنوز از موشک‌های دوربرد خود استفاده نکرده است
به گزارش شبکه المیادین، منابع مقاومت فلسطین به این شبکه گفتند: جهاد اسلامی هنوز از توانایی‌های ویژه و موشک‌های دوربرد خود استفاده نکرده است.

 

حملات موشکی گران‌های قدس به شهرک صهیونیستی «نیر عوز»
خبرنگار شبکه المیادین از حملات موشکی گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی به شهرک صهیونیست نشین «نیر عوز» خبر داد.
شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه نیز هدف حملات توپخانه‌ای گردان‌های قدس قرار گرفت.

 

گردان‌های شهید ابو علی مصطفی: حملات موشکی به مناطق مختلف فلسطین اشغالی
به گزارش پایگاه گردان‌های شهید ابو علی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین، این گردان‌ها ساعت ده و سی دقیقه (به وقت محلی) شب گذشته، منطقه العین الثالیه را هدف حملات موشکی، منطقه صنعتی عسقلان را هدف چهار موشک و ساعت یک و نه دقیقه بامداد امروز (شنبه) شهرک صنعتی علومیم هدف چند حمله موشکی قرار داد.

پیشتر گردان‌های شهید ابو علی مصطفی از شهادت شماری از فلسطینی‌ها از جمله تیسیر الجعبری (ابومحمود) از مهمترین فرماندهان گردان‌های القدس در نوار غزه بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

این گردان‌ها رژیم صهیونیستی را مسئول ترور الجعبری و پیامد‌های این اقدام دانست و تاکید کرد خون تیسیر الجعبری و دیگر شهدا هدر نخواهد رفت و باعث ریختن آتش بر سر صهیونیست‌هایی خواهد شد که باید نفس‌های خود را در سینه حبس کنند و منتظر پاسخ نیرو‌های مقاومت باشند.

گردان‌های شهید ابو علی مصطفی از نشست‌های اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین خبر داد و اعلام کرد این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.

 

داود شهاب: حملات موشکی ادامه خواهد داشت
به گزارش کانال تلگرامی صابرین نیوز، داود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت: به حملات موشکی خود تا توقف تجاوزات اسرائیل به نوار غزه ادامه خواهیم داد.

 

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک پایگاه مقاومت در غرب غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به نقل از برخی منابع گزارش داد در حمله هوایی اسرائیل یک پایگاه مقاومت فلسطین در غرب شهر غزه هدف قرار گرفت.

 

حزب اسلامی الدعوه تجاوز رژیم صهیونستی علیه غزه را محکوم کرد
به گزارش شبکه المیادین، حزب اسلامی الدعوه عراق تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را محکوم کرد و از کشور‌های اسلامی خواست به مردم فلسطین کمک و با آنان اعلام همبستگی کنند.

 

اصابت موشک به نزدیک خانه خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری شهاب، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند یک موشک به نزدیک خانه خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل در شهرک‌های مجاور نوار غزه اصابت کرد.

 

لحظه اصابت موشک به یک برج مسکونی در غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دوربین ها، لحظه اصابت موشک نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی به یک برج مسکونی در نوار غزه را به تصویر کشیدند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8359851"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533570/8359851?width=600&height=350"></script></div>

 

تظاهرات در حیفا برای اعلام همبستگی با غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شماری از ساکنان حیفا برای اعلام همبستگی با غزه تظاهرات کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8359842"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533570/8359842?width=600&height=350"></script></div>

 

بسته شدن سواحل شهر‌های عسقلان، اشدود، بلماخیم و زیکیم
به گزارش شبکه الجزیره، خبرنگار این شبکه اعلام کرد با دستور ارتش اسرائیل سواحل شهر‌های عسقلان، اشدود، بلماخیم و زیکیم بسته شدند.

 

یک شهید و ۴ مجروح در دومین روز از حملات علیه غزه
به گزارش مرکز اطلاع رساني فلسطين، حملات جنایتکارانه دشمن صهیونیستی علیه غزه وارد دومین روز شده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از صبح امروز تا این لحظه یک فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده و ۴ نفر دیگر زخمی شدند.

شمار کلی شهدا هم تا این لحظه به ۱۱ نفر و شمار مجروحان نیز به حدود ۱۰۰ نفر رسیده است.

 

حمله گردان‌های قدس به پایگاه ایرز رژیم صهیونیستی
شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین پایگاه ایرز وابسته به ارتش رژیم اشغالگر را با چند خمپاره هدف قرار داد.

 

زخمی شدن یک شهرک نشین براثر اصابت موشک به شهرک صهیونیست نشین اشکول
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد یک شهرک نشین براثر اصابت موشک به شهرک اشکول زخمی شد.

 

لبنان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد
به گزارش شبکه المیادین، لبنان تجاوز اسرائیل به نوار غزه را به شدت محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست با مداخله فوری خود به این تجاوز پایان دهد.

 

عطوان: ملت ما از جنگ نمی‌هراسد
عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم در توئیتی نوشت: پاسخ گروه‌های غزه به تجاوز (رژیم صهیونیستی) آغاز شد و موشک‌های هوشمند و نقطه زن از مخفی گاه‌های خود خارج خواهد شد تا شهر‌های بزرگ اشغالی را هدف قرار دهد. فرودگاه‌ها بسته خواهد شد و شش میلیون نفر به پناهگاه‌ها فرستاده خواهند شد و این مشابه همان اتفاقی است که در عملیات سیف القدس افتاد.

فراتر از همه اینکه ملت ما از جنگ نمی‌هراسد و مردم ما در غزه با شلیک هر موشکی شادی می‌کنند. به یاری خدا پیروزی از آن مردم غزه خواهد بود.

 

طالبان، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد
وزارت خارجه طالبان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را وحشیانه دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان امروز در پیامی در توییتر اعلام کرد: ‏وزارت امور خارجه طالبان حمله اسرائیل به مردم مسلمان مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را وحشیانه می‌داند و آن را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه طالبان از جامعه جهانی خواسته است از جنایات و تجاوز رژیم اسرائیل جلوگیری کند.

 

وزارت بهداشت فلسطین: شهادت یک فلسطینی در خان یونس
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد در حمله صبح امروز اشغالگران اسرائیلی به خان یونس، یک فلسطینی شهید و یک نفر دیگر زخمی شد. بدین ترتیب شمار شهدای حملات اسرائیل از دیروز به ۱۱ نفر افزایش یافت.

 

گفتگوی تلفنی اسماعیل هنیه با مقامات اطلاعاتی مصر و وزیر خارجه قطر
اسماعیل هنیّه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حَماس) تلفنی با مقامات سازمان اطلاعات مصر و همچنین وزیر امور خارجه قطر درباره تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفتگو کرد.

به گزارش روسیا الیوم، اسماعیل هنیه در گفتگوی تلفنی با مقامات سازمان اطلاعات مصر تاکید کرد: مسئولیت وقایع نوار غزه فقط بر عهده رژیم اشغالگر اسرائیلی است.

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: هنیه در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت توقف حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید کرد.

از سوی دیگر اسماعیل هنیه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر درباره حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفتگو کرد.

هنیه در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد: جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه بیانگر اهداف تجاوزکارانه این رژیم با توجیهات واهی و سخیف آن است. وي بر ضرورت توقف کامل این حملات به نوار غزه تاکید کرد.

 

منبع جهاد اسلامی: اوضاع به سمت تشدید تنش پیش می‌رود
به گزارش شبکه الجزیره، یک منبع جنبش جهاد اسلامی به این شبکه گفت: تاکنون صحبتی از برقراری آرامش یا میانجی گری برای توقف درگیری‌ها نشده است و شرایط به سمت تشدید تنش پیش می‌رود.

 

زخمی شدن دو فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به شرق خانیونس
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد خبرنگار این شبکه از زخمی شدن دو فلسطینی در حمله هوایی اسرائیل به یک زمین کشاورزی در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داد.

 

جهاد اسلامی: صحبتی از میانجی گری مصر وجود ندارد
به گزارش شبکه المیادین، خبرنگار این شبکه به نقل از منابع جهاد اسلامی اعلام کرد صحبتی از میانجی گری مصر در مورد این جنبش مطلقا وجود ندارد و تمرکز فعلی جهاد اسلامی بر میدان است.

 

به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک صهیونیست نشین نیر عوز
به گزارش شبکه المیادین، آژیر خطر در شهرک صهیونیستی «نیرعوز» در جنوب اسرائیل به صدا در آمد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک ۱۳۰ راکت از نوار غزه خبر داد
به گزارش شبکه الجزیره، ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که جنبش جهاد اسلامی حدود ۱۳۰ راکت از نوار غزه شلیک کرد که سامانه گنبد آهنین اسرائیل تنها ۶۰ راکت را رهگیری و منهدم کرده است.

 

تاکید جهاد اسلامی فلسطین و حماس بر ادامه مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی
شماری از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ”حماس“ با تاکید بر ادامه مقاومت و پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، کابینه این رژیم را مسئول پیامد‌های این تجاوزات دانستند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8359293"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533570/8359293?width=600&height=350"></script></div>

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، ارتش اشغالگر اسرائیل با ادامه حملات خود به نوار غزه، برخی مواضع نظامی و غیرنظامی را هدف قرار داد که این حملات شهادت ۱۵ فلسطینی از جمله تیسیر الجعبری از فرماندهان گردان‌های قدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی)، همسر و فرزند او و یک مرد سالخورده را به دنبال داشت. وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد حدود ۵۵ نفر دیگر زخمی شدند.

اسراء البحیصی خبرنگار این شبکه از غزه گزارش داد: اشغالگران از قلب غزه حملات خود را آغاز و با یک پهپاد انتحاری، تیسیر الجعبری فرمانده گردان‌های قدس در غزه را ترور کردند. اشغالگران همچنین برخی مواضع مقاومت را بمباران کردند و یک خودرو را هدف قرار دادند که در پی آن نیرو‌ها و فرماندهانی از جنبش جهاد اسلامی ترور شدند.

محمد شلح از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین به خبرنگار العالم گفت: جنبش جهاد اسلامی و گردان‌های قدس، به این جنایت پاسخ خواهند داد و پاسخ ما متناسب با این جنایت خواهد بود. جنبش جهاد اسلامی، بی تفاوت نخواهد نشست و گردان‌های قدس به وعده خود برای انتقام خون این فرمانده بزرگ عمل خواهد کرد.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس نیز در مصاحبه با خبرنگار گفت: کابینه اشغالگر اسرائیل، مسئول همه پیامد‌های این تجاوزگری است. ما به عنوان شاخه نظامی گروه‌های فلسطینی در میدان نبرد و در همه عرصه‌ها برای پاسخ به این تجاوزگری متحد هستیم و با تمام قدرت پاسخ خواهیم داد. خون فلسطینی‌ها خط قرمز است و نمی‌توان از این خط قرمز عبور کرد. اشغالگران باید هزینه سنگینی بپردازد.

خبرنگار با نشان دادن تصاویری از پیکر یک کودک شهید فلسطینی افزود: شماری شهید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند، از جمله این کودک که پنج سال بیشتر نداشت، اما مقاومت وعده پاسخی را داد که کمتر از نبرد سیف القدس (شمشیر قدس) نخواهد بود؛ نبردی که موشک‌های مقاومت، پایگاهی برای بازدارندگی (دشمن) به وجود آوردند و اشغالگران هنوز از پیامد‌های آن بهبود پیدا نکرده اند.

یکی از ساکنان غزه گفت: ما در سالن نشسته بودیم که دو موشک به اتاق خواب و اتاق بچه‌ها اصابت کرد، به همین راحتی.

یک فلسطینی دیگر گفت: جنایت و تروریسمی بدتر از این وجود ندارد. بچه‌ها مثل همیشه درحال بازی بودند که این حمله صورت گرفت و این وضعیت اصلا عادی نیست.

خبرنگار گفت تجاوز ادامه دارد و پس از تهدید اشغالگران به ادامه این عملیات نظامی که آن را «سپیده دم» نامیده اند، شهروندان، برخی از برج‌های مسکونی را تخلیه کردند.

خبرنگار در پایان گفت: نبرد از اینجا آغاز شد؛ نبردی که مقاومت اعلام کرده است ادامه نبرد سیف القدس خواهد بود و اگر اشغالگران زمان حمله نخست را مشخص کردند، این مقاومت است که حمله آخر را انجام خواهد داد.

 

جنبش انصارالله یمن خواستار حمایت امت اسلامی از فلسطین شد
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ترور یکی از فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی را محکوم کرد.

 

ریختن ۱۶ تن بمب بر سر مردم غزه در اولین روز حمله

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشته طی روز جمعه ۱۴ هدف مربوط به جهاد اسلامی فلسطین در غزه هدف گرفته و ۱۶ تن بمب و گلوله استفاده شد.

 

به صدا در آمدن آژیر خطر در همه شهرک‌های صهیونیستی در شمال غزه
خبرگزارش شهاب اعلام کرد آژیر خطر در همه شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال نوار غزه به صدا در آمد.

 

بیانیه گروه‌های مقاومت و ممنوعیت تردد شهرک نشینان در خیابان‌های کرانه باختری
به گزارش شبکه المیادین، اتاق مشترک اردوگاه جنین اعلام کرد در بیانیه نظامی گروه‌های مقاومت، ممنوعیت تردد شهرک نشینان صهیونیست در خیابان‌های شهر‌های کرانه باختری رود اردن و نیز پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه اعلام شد.

 

تشکیلات خودگردان فلسطین حمله رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد
تشکیلات خودگردان فلسطین حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را که به شهادت ده شهروند فلسطینی و زخمی شدن ۵۵ نفر منجر شد محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی خبر، محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیشب در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: «از جامعه جهانی می‌خواهیم با حمایت از ملت فلسطین، حملات رژیم صهیونیستی به غزه را هر چه سریعتر متوقف کند».

اشتیه رژیم اشغالگر را مسئول تشدید تنش در غزه دانست.

 

پارلمان عربی خواستار مداخله فوری جامعه بین‌الملل برای توقف تجاوز به غزه شد
به گزارش هدف نیوز از قاهره، پارلمان عربی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان فلسطینی‏، که به شهادت و زخمی شدن چندین نفر منجر شده است‏، مسئولیت تبعات تنش شدید علیه مردم فلسطین را متوجه رژیم اشغالگر دانست و تاکید کرد: حملات هوایی به اهداف غیر نظامی در نوار غزه، نقض صریح قانون بین الملل، منشور ملل متحد‏، معاهدات و مبانی قوانین بین الملل و زیر پا گذاشتن همه قطعنامه‌های بین المللی و قوانین حقوق بشر است.

در ادامه این بیانیه از جامعه بین الملل خواسته شده است با مداخله فوری جهت توقف تجاوز آشکار علیه مردم بی گناه فلسطین‏، شرایط را برای حمایت از حقوق این مردم فراهم آورد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی برای یک هفته جنگ در غزه آماده می‌شود
به گزارش العربیه‏ , ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد برای یک هفته جنگ در غزه آماده می‌شود.

 

تظاهرات فلسطینیان در رام‌الله در محکومیت حملات به غزه
شماری از فلسطینیان ساکن کرانه باختری با برگزاری تظاهرات در شهر رام الله، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8359205"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533570/8359205?width=600&height=350"></script></div>

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در پی حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه که در آن بیش از ۱۵ نفر شهید شدند، شماری از فلسطینیان با برگزاری راهپیمایی در شهر رام الله، با اهالی غزه اعلام همبستگی و حملات اسرائیل را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که عکس‌هایی از شهید تیسیر الجعبری فرمانده منطقه شمال در گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در دست داشتند، با سر دادن شعارهایی، تاکید کردند غزه را تنها نمی‌گذارند.

تظاهرکنندگان همچنان حمایت خودشان را از اجرای عملیات شهادت طلبانه علیه اشغالگران اعلام کردند.

 

بازداشت ۲۰ تن از اعضای جهاد اسلامی در کرانه باختری
به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند نیرو‌های ارتش و شاباک اسرائیل با آغاز عملیات گسترده در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن تاکنون دست کم ۲۰ تن از اعضای جنبش جهاد اسلامی را بازداشت کردند.

 

کارشناس نظامی، غزه را کابوسی برای رژیم صهیونیست توصیف کرد
کارشناس مسائل نظامی و راهبردی در بیروت، تاکید کرد نوار غزه کابوسی برای رژیم صهیونیستی است و این رژیم به علت هزینه سنگین جنگ فراگیر، نمی‌تواند در آن شرکت کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8359138"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533570/8359138?width=600&height=350"></script></div>

الیاس حنا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره تحولات اخیر در نوار غزه گفت: ما شاهد تکرار خط مشی قبلی اسرائیل هستیم. اسرائیل زمانی که تصور می‌کند جنبش جهاد اسلامی یا حتی جنبش حماس سطح آمادگی بالایی پیدا کرده اند و ذخایر موشک‌های راهبردی آن‌ها در حال کامل شدن است، به غزه حمله می‌کند تا قدرت آمادگی این جنبش‌ها را کاهش دهد. امروز غزه کابوسی برای اسرائیل است و (اسرائیل) نمی‌تواند وارد جنگ فراگیر و کامل شود، زیرا این جنگ از نظر انسانی و مالی و حتی سیاسی هزینه سنگینی دارد. این رژیم از سوی دیگر نمی‌تواند خواسته‌های دو جنبش حماس و جهاد اسلامی را هم بپذیرد، چون چنین کاری به معنای پایان حیات سیاسی مقامات اسرائیلی خواهد بود.

یائیر لاپید نخست وزیر موقت اسرائیل، نام عملیات در غزه را اعلام کرد و ۲۵ هزار نفر از نیرو‌های ذخیره ارتش را فراخواند. با توجه به اطلاعات اسرائیل از غزه، حمله به اهداف مشخص شده، فقط به تصمیم گیری نیاز دارد. نباید فراموش کنیم که آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد، به انتخابات ماه نوامبر آینده در اسرائیل هم مرتبط است و تحت تاثیر شرایط داخلی اسرائیل قرار دارد.

الیاس حنا درباره شلیک بیش از ۱۰۰ فروند موشک از نوار غزه و کارآیی سامانه گنبد آهنین در رهگیری موشکها، افزود: سامانه گنبد آهنین طوری برنامه ریزی شده است که اگر مسیر موشک را به طرف یک منطقه خالی از سکنه تشخیص دهد، موشک را رهگیری نمی‌کند. زیرا قیمت هر موشک گنبد آهنین ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار است. جنبش حماس وارد درگیری‌ها نشد. زمانی که تعداد زیادی موشک از نوار غزه شلیک شود، شماری از موشک‌ها می‌توانند با عبور از گنبد آهنین، به اهداف تعیین شده برسند. به همین علت، ارتش اسرائیل برگزاری هر نوع تجمع را تا فاصله ۸۰ کیلومتری از مرز‌های غزه ممنوع کرد که شامل تل آویو و قدس می‌شود.

 

قطر تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد
وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای با محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه‏، بر ضرورت تلاش فوری جامعه بین الملل برای توقف تجاوزات مکرر علیه غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان در فلسطین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی‏، در این بیانیه آمده است: موضع ثابت قطر در قضیه فلسطین‏ اجرای عدالت‏، استیفای حقوق مشروع مردم فلسطین و تشکیل کشور مستقل در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی شرق قدس است.

 

بازداشت گسترده رهبران و اعضای جهاد اسلامی در کرانه باختری
به گزارش خبرگزاری شهاب، بر اساس گزارش رسانه ها، نظامیان اشغالگر حملات گسترده‌ای برای بازداشت رهبران و اعضای جنبش جنبش جهاد اسلامی در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن آغاز کردند.

 

برقراری آرامش نسبی در غزه
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، پس از حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی، آرامش نسبی در غزه برقرار شده است. پهپاد‌های جاسوسی اسرائیل همچنان به پرواز بر فراز نوار غزه ادامه می‌دهند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8358820"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533570/8358820?width=600&height=350"></script></div>

 

یگان وابسته به گردان شهداء الاقصی مسئولیت حمله به کرم ابوسالم را بر عهده گرفت
به گزارش کانال تلگرامی فلسطین الآن، تیپ ”العامودی“ وابسته به گردان‌های شهداء الاقصی، مسئولیت حمله موشکی گسترده به گذرگاه کرم ابوسالم، در ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح امروز در نبرد (دیدار آزادگان) را بر عهده گرفت.

 

۶ زخمی در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به اردوگاه جبالیا و دیر البلح
به گزارش الجزیره ‏، در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شمال غزه و منطقه‌ای دیگر در دیر البلح ۶ نفر زخمی شدند.

 

به صدا درآمدن آژیر خطر در سدیروت و برخی شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد، آژیر خطر در سدیروت و برخی شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه به صدا در آمد.

 

تصاویری از شلیک موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی
آسوشیتد پرس در بخش تصویری خود تصاویری از شلیک موشک‌ها به سمت سرزمین‌های اشغالی منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8358678"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533570/8358678?width=600&height=350"></script></div>

 

رسانه‌های صهیونیست از حمله موشکی از غزه به النقب غربی خبر دادند
کانال تلگرامی خبرگزاری "خبر" به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشت: لحظاتی پیش چندین فروند موشک از غزه به سمت النقب غربی شلیک شد.

 

به صدا در آمدن آژیر خطر در گذرگاه ابو سالم
کانال تلگرام شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری فوری از به صدا در آمدن آژیر خطر در گذرگاه کرم ابوسالم و شهرک صهیونیستی کیسوفیم نزدیک غزه خبر داد.

 

سازمان همکاری اسلامی تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، سازمان همکاری اسلامی تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد و این رژیم را مسئول کامل پیامد‌های این تشدید خطرناک دانست.

 

هنیه: حملات اسرائیل به نوار غزه باید متوقف شود
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس با رئیس دستگاه اطلاعات مصر تاکید کرد: حملات اسرائیل به نوار غزه باید متوقف شود.

 

وزارت خارجه ترکیه حملات اسرائیل به غزه را به شدت محکوم کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت امور خارجه ترکیه گفت: حملات اسرائیل به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم و هدف قرار دادن غیرنظامیان را غیر قابل قبول می‌دانیم.

 

هشدار سفارت امارات در فلسطین اشغالی به شهروندان اماراتی
حساب توئیتری ”سفارت امارات در اسرائیل“ با درخواست از شهروندان حاضر در اسرائیل برای رعایت جانب احتیاط، بر لزوم پیروی آنان از دستورات مقامات اسرائیل برای حفظ جان خود تاکید کرد.

سفارت امارات با درج شماره تماسی نوشت: از شهروندان اماراتی که در اسرائیل حضور دارند می‌خواهیم در مواقع ضروری با این شماره با سفارت تماس بگیرند.

 

بيشتر بخوانيد...

نظر شما