شناسهٔ خبر: 55479944 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش شمار شهدا و مجروحان حملات غزه؛ پاسخ کوبنده مقاومت

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای فلسطینی به ۱۰ نفر و مجروحان به ۷۹ تن در حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ بر اساس آخرین اخبار، ده فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند. تیسیر الجعبری، سلام عابد، محمد البویک و یک فرد دیگر، همگی از اعضای گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هستند. تیسیر الجعبری فرمانده منطقه شمال در گردان های القدس بوده است. 

خبرنگار الاخباریه سوریه در غزه گزارش داد: ۱۰ شهید و ۷۹ زخمی تا ساعت ۳ بامداد، آمار شهدا و زخمی‌های غزه براساس اعلام وزارت بهداشت غزه است. از بین ۷۹ زخمی، ۲۳ نفر آن‌ها کودک و ۱۳ نفر آن‌ها زن هستند که از بین آن‌ها نیز ۴ نفر اوضاع وخیمی دارند.

 

الازهر مصر تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، الازهر مصر اعلام کرد، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه غزه، کشتار فلسطینی‌ها و هدف قرار دادن زنان و کودکان را به شدت محکوم می‌کنیم.

 

هدف قرار دادن اطراف مسجد ابوحنیفه در شرق جبالیا

به گزارش خبرگزاری شهاب، یک هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی محیط اطراف مسجد ابوحنیفه در شرق جبالیا در شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

 

مجلس کشور‌های عرب: تجاوز اسرائیل به غزه، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری شهاب، «مجلس کشور‌های عرب» تاکید کرد: تجاوز اسرائیل به نوار غزه، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و به چالش کشیدن اصول حقوق بشر است.


حمله جنگنده‌های صهیونیستی به یکی از مواضع مقاومت در دیر البلح

به گزارش خبرگزاری شهاب، جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی یکی از مواضع مقاومت را در دیرالبلح در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند.

 

هدف قرار دادن یک زمین زراعی در بیت لاهیا

به گزارش خبرگزاری شهاب، هواپیما‌های شناسایی رژیم صهیونیستی یک زمین زراعی را نزدیک مسجد الانصار در بیت لاهیا در شمال نوار غزه با دو موشک هدف قرار دادند.

 

سخنگوی حماس: رژیم اشغالگر نمی‌تواند در نبرد اراده‌ها علیه ملت ما و مقاومت پیروز شود

به گزارش خبرگزاری شهاب، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: این دور از نبرد با رژیم اشغالگر صهیونیستی بخشی از نبرد بزرگ ما با این رژیم است که تا زمان تحقق اهداف مردم ما یعنی آزادی و بازگشت، متوقف نخواهد شد.

قاسم تاکید کرد: رژیم اشغالگر نمی‌تواند در نبرد اراده‌ها علیه ملت ما و مقاومت دلیرانه آن پیروز شود، زیرا ما صاحب حق، سرزمین و تاریخ هستیم.

 

واکنش عضو ارشد جهاد اسلامی به دست و پا زدن صهیونیست‌ها

احسان عطایا، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان گفت: اشغالگران تلاش می‌کنند میانجی‌گری بین‌المللی را برای توقف پاسخ مقاومت وارد کنند.

 

تصاویری از شلیک موشک از نوار غزه به فلسطین اشغالی

شبکه تلویزیونی تلویزیونی آ اف پ، تصاویری را از شلیک موشک از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی فلسطین پخش کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8358405"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533378/8358405?width=600&height=350"></script></div>
 

اذعان تل‌آویو به ناکارآمدی «گنبد آهنین»

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، از ۱۰۰ فروند راکت و موشک شلیک‌شده توسط جنبش جهاد اسلامی از نوار غزه، فقط حدود ۴۰ فروند توسط سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین رهگیری شدند و مابقی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین برخورد کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8358400"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533378/8358400?width=600&height=350"></script></div>

ویدئویی از لحظه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک برج فلسطینی

خبرگزاری شهاب ویدئویی از لحظه بمباران یک برج فلسطینی به دست ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8358383"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533378/8358383?width=600&height=350"></script></div>

حملات موشکی سنگین سرایا القدس به شهرک‌های صهیونیستی

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین (سرایا القدس) اعلام کرد: شهرک‌های اسدود، سدروت و عسقلان را هدف حملات موشکی سنگین قرار دادیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8358412"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533378/8358412?width=600&height=350"></script></div>

گردان جنین: پاسخ حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه را خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری شهاب، شاخه جنین گردان‌های قدس وابسته به جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری وعده داد که پاسخ حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه را خواهد داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8358377"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533378/8358377?width=600&height=350"></script></div>

به صدا درآمدن آژیر خطر در شهر اشغالی عسقلان

به گزارش خبرگزاری شهاب، مقاومت فلسطین به شلیک موشک از غزه ادامه می‌دهد و آژیر‌های خطر در شهر اشغالی عسقلان به صدا درآمده است.

 

دبیرکل ابتکار ملی فلسطین: جناح‌های مقاومت، جهاد اسلامی را در نبرد تنها نمی‌گذارند

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، مصطفی البرغوثی دبیرکل ابتکار ملی فلسطین گفت: جناح‌های مقاومت، متحد هستند و جنبش جهاد اسلامی را در نبرد تنها نمی‌گذارند.

البرغوثی افزود: این حمله رژیم اشغالگر در نتیجه بحران عمیقی است که به علت عدم توانایی اش در از بین بردن مقاومت از آن رنج می‌برد.

 

راهپیمایی فلسطینیان در رام الله در همبستگی با غزه

به گزارش خبرگزاری شهاب، فلسطینی ها در رام الله در کرانه باختری رود اردن در همبستگی با غزه راهپیمایی کردند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8358361"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533378/8358361?width=600&height=350"></script></div>

حمله سایبری به پایگاه اینترنتی فرماندهی جبهه داخلی ارتش صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری شهاب، رادیو ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از حمله سایبری به پایگاه اینترنتی فرماندهی جبهه داخلی خود و از دسترس خارج شدن آن خبر داد.

 

تصاویری از حملات موشکی مقاومت فلسطین از نوار غزه به فلسطین اشغالی

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8358354"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533378/8358354?width=600&height=350"></script></div>

به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های زکیم و یاد مردخای

به گزارش خبرگزاری شهاب، مقاومت به شلیک راکت از غزه ادامه می‌دهد و آژیر‌های خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین زکیم و یاد مردخای به صدا درآمده است.

 

سرایا القدس در کرانه باختری حالت آماده باش کامل اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری شهاب، گردان‌های قدس (سرایا القدس) در کرانه باختری گفت: در شهر‌ها و اردوگاه‌های کرانه باختری حالت آماده باش کامل اعلام می‌کنیم.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: هدف قرار دادن نقاط اشغالی در امتداد کرانه باختری را آغاز می‌کنیم.

 

حمله جنگنده‌های صهیونیستی به یکی از مواضع مقاومت در غرب خان یونس

به گزارش خبرگزاری شهاب، جنگنده‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی موضع «حطین» وابسته به مقاومت را در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

 

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک زمین زراعی در بیت حانون

به گزارش خبرگزاری شهاب، جنگنده‌های رژیم اشغالگر یک زمین کشاورزی را در نزدیکی خیابان صلاح الدین در بیت حانون در شمال نوار غزه هدف قرار دادند. در این حمله به کسی آسیبی نرسیده است.


حازم قاسم: مقاومت اکنون از حق خود برای پاسخگویی به جنایات اشغالگران استفاده می‌کند

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، حازم قاسم سخنگوی حماس تاکید کرد: مقاومت اکنون از حق خود برای پاسخگویی به جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین استفاده می‌کند.

قاسم افزود: رژیم اشغالگر تجاوز را آغاز کرد و باید هزینه جنایات خود را بپردازد.

 

شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به سمت تل آویو و شهر‌های فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره؛ سرایا القدس اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ موشک به سمت تل آویو و شهر‌های مرکزی فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8358305"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533378/8358305?width=600&height=350"></script></div>

حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب شهر غزه

خبرگزاری شهاب از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به هدفی در جنوب شهر غزه خبر داد.

 

جنبش جهاد اسلامی واکنش اولیه خود را آغاز کرد

مسئول دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: جنبش جهاد اسلامی واکنش اولیه خود را به حمله اسرائیل آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: پاسخ جنبش جهاد اسلامی با هماهنگی دیگر گروه‌های فلسطینی انجام شد. جناح‌های مقاومت در غزه و کرانه باختری در نبرد کنونی شریک هستند.

 

ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره حمله به غزه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قدس، یائیر لاپید نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی روز جمعه مدعی شد حمله ارتش این رژیم به غزه به دلیل جلوگیری از تهدیدی قریب الوقوع بوده است.

 

فلج شدن گنبد آهنین بر اثر حملات موشکی شدید مقاومت فلسطین

به گزارش خبرگزاری شهاب، گنبد آهنین رژیم صهیونیستی بر اثر حملات موشکی شدید و پی در پی از سوی نوار غزه کاملاً فلج شد.

 

به صدا درآمدن آژیر خطر در تل آویو و شهرک های اطراف غزه

خبرگزاری شهاب از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهر تل آویو در فلسطین اشغالی خبر داد. مقاومت فلسطین به حمله موشکی گسترده به غزه ادامه می‌دهد و آژیر‌های خطر در عسقلان، اشدود و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه به صدا درآمدند.

 

سخنگوی کمیته‌های مقاومت: مقاومت به جنایات رژیم اشغالگر پاسخ خواهد داد

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، ابومجاهد سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین در گفتگو با این شبکه تاکید کرد: مقاومت فلسطین اجازه نمی‌دهد رژیم اشغالگر (صهیونیستی) خواسته خود را تحمیل کند و (مقاومت) به جنایات این رژیم پاسخ خواهد داد.

وی افزود: ما در یک میدان در کنار برادرانمان در سرایا القدس هستیم و اشغالگران تاوان تجاوز خود را خواهند داد. مقاومت فلسطین خود را برای این روز آماده کرده است و به جنایت این رژیم پاسخ خواهد داد و این میدان است که چگونگی پاسخ را تعیین می‌کند.

 

گردان‌های ابوعلی مصطفی: اشغالگران در انتظار پاسخ مقاومت، نفس‌هایشان را حبس کنند

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی تاکید کرد خون شهدای ملت فلسطین، هدر نخواهد رفت و اشغالگران باید نفس‌های خودشان را حبس کنند و منتظر پاسخ مقاومت باشند.

 

واکنش هنیه به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در غزه

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در اظهاراتی با محکومیت شدید حمله به غزه و ترور تیسیر الجعبری از فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین و شماری دیگر از مجاهدان و یک دختربچه ۵ ساله فلسطینی، مسئولیت همه پیامد‌های این جنایت را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

 

نشست فوق العاده کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: کابینه امنیتی اسرائیل در تل آویو، نشست فوق العاده برگزار کرد.

المیادین همچنین گزارش داد: رئیس ستاد ارتش اسرائیل، دستور حالت فوق العاده و ایجاد اتاق عملیات فرماندهان ستاد ارتش این رژیم را صادر کرد.

 

باز شدن پناهگاه‌ها در تل آویو

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: رسانه‌های اسرائیلی از باز شدن در‌های پناهگاه‌ها در تل آویو به علت نگرانی از احتمال حملات موشکی گروه‌های مقاومت خبر دادند.

 

دستور فراخوانده شدن ۲۵ هزار نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی صادر شد

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزیر جنگ اسرائیل، دستور فراخوانده شدن ۲۵ هزار نیروی ذخیره ارتش این رژیم را صادر کرد.

همچنین؛ به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین؛ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: در پی ارزیابی اوضاع، فراخوانده شدن گسترده نیرو‌های ذخیره برای تقویت نیرو‌های فرماندهی جنوب، پدافند هوایی، فرماندهی جبهه داخلی و نیرو‌های رزمی، تصویب شد.

 

ادامه بمباران نوار غزه

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: جنگنده‌های ارتش اشغالگر، به اهدافی نزدیک محله الشجاعیه نوار غزه حمله کردند.
ارتش رژیم صهیونیستی هم با اشاره به ادامه حملات هوایی به نوار غزه، اعلام کرد از جمله این حملات هوایی، شش حمله به اهداف نظامی جنبش جهاد اسلامی بود.

 

تصاویر ارتش رژیم صهیونیستی از حملات به غزه

پایگاه خبری یونیوز گزارش داد: ارتش اسرائیل تصاویری را از حملات هوایی به برج‌های دیده بانی گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه پخش کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8358401"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533378/8358401?width=600&height=350"></script></div>

وداع فلسطینیان با کودک شهید فلسطینی

پایگاه خبری شهاب، تصاویری را از وداع نزدیکان کودک فلسطینی که امروز در حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسید، پخش کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8358265"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533378/8358265?width=600&height=350"></script></div>

تصویر دختربچه شهید فلسطینی الاء‌ قدوم

افزایش شمار شهدا و زخمی‌های حملات غزه به ۶۰ نفر

 

 

جنبش فتح انتفاضه: در چند ساعت آینده، صهیونیست‌ها شاهد پاسخ متحد مقاومت خواهند بود
شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: جنبش فتح انتفاضه تاکید کرد در چند ساعت آینده، دشمن صهیونیستی، شاهد پاسخ مقاومت خواهد بود که انتقام خون شهدا را خواهد گرفت و همه گروه‌های مقاومت، متحد در این نبرد شرکت خواهند کرد.
این جنبش افزود: زمین را زیر پای اشغالگران شعله ور خواهیم کرد.

 

 

تصاویری از حمله رژیم صهیونیستی 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8357974"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533378/8357974?width=600&height=350"></script></div>

 

 

تصاویری از پیکر دختر بچه شهید فلسطینی
تصاویر صابرین نیوز از تشییع پیکر کودک فلسطینی که در حملات امروز به شهادت رسید
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8357964"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533378/8357964?width=600&height=350"></script></div>
 
 
 
جهاد اسلامی : فرزند الجعبری از عملیات ترور جان به در برده است
گردان های قدس خبر شهادت تیسیر جعبری فرمانده جنبش جهاد اسلامی را تایید و در عین حال اعلام کرد فرزند جعبری از این حمله جان سالم به در برد.

 

 تصویر فرمانده شهید فلسطینی تیسیر الجعبری

شهادت شماری از فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین در حمله رژیم صهیونیستی

 
 
شمار شهدا و مجروحان در غزه به ۴۷ نفر افزایش یافت
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد شمار شهدا به ۷ نفر و شمار مجروحان حملات هوایی ارتش اسرائیل به ۴۰ نفر رسید.

 

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: ارتش اسرائیل، مناطق اطراف برج فلسطین را در مرکز شهر غزه هدف قرار داد. در همین حال رژیم صهیونیستی از ساکنان شهرک های نزدیک غزه خواست نزدیک پناهگاه باقی بمانند. وزارت بهداشت در غزه، در پی حملات هوایی ارتش اسرائیل، در همه بیمارستان ها حالت فوق العاده اعلام کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8357660"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533378/8357660?width=600&height=350"></script></div>
 
خبرهای اولیه حاکی از هدف قرار گرفتن یک دستگاه خودرو در این منطقه است. بر اثر این حمله تعدادی کشته و زخمی شدند . 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_8357710"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3533378/8357710?width=600&height=350"></script></div>
شبکه تلویزیونی المیادین نیز در خبر فوری گزارش داد: هواپیماهای اسرائیلی، یک سنگر دیده بانی گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را در منطقه الفخاری در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند. شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری گزارش داد: هواپیماهای اسرائیلی، یک سنگر دیده بانی گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را در منطقه الفخاری در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.
جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد دشمن جنگی را علیه ملت ما آغاز کرد و وظیفه ما دفاع از خودمان و از ملت مان است.

نظر شما