شناسهٔ خبر: 55396010 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست رئیس جمهور لبنان برای برگزاری نشست درباره ترسیم مرز‌های دریایی

رئیس جمهور لبنان برگزاری نشست سه جانبه با حضور رئیس پارلمان و نخست وزیر را برای بررسی ترسیم مرز‌های دریایی این کشور را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

میشل عون برگزاری نشست سه جانبه با حضور نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برای بررسی موضوع ترسیم مرز‌های آبی با فلسطین اشغالی راخواستار شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میشل عون شامگاه یکشنبه درخواست کرد نشست مشترک و سه جانبه با حضور او و نجیب میقاتی و نبیه بری امروز (دوشنبه) برگزار شود.

دفتر نخست وزیری لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: میشل عون در تماس تلفنی با نجیب میقاتی درخواست کرد نشست سه جانبه در کاخ الجمهوری برگزار و درآن پرونده ترسیم مرز‌های آبی با اسرائیل بررسی شود.

 ولید فیاض، وزیر انرژی دولت موقت لبنان گفت: آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی در تعیین مرز‌های آبی میان لبنان و اسرائیل روز یکشنبه با او در بیروت نشست داشته است.

او گفت: میانجی آمریکایی طرح جدیدی به مقامات لبنانی ارائه و برخی شایعات درباره حفاری مشترک میان لبنان و اسرائیل را تکذیب کرد.

ولید فیاض با اشاره به اینکه میانجی آمریکایی علاقمند است تا قبل از پایان تابستان به راه حلی درباره ترسیم مرز‌های آبی دست یابد، گفت: بر اساس آنچه که در دیدار با او دریافت کردم، اوضاع و شرایط مثبت است.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد عناصری در لبنان می‌کوشند در روند دستیابی به توافق درباره ترسیم مرز‌های آبی میان تل آویو و بیروت مانع تراشی کنند.

نظر شما