شناسهٔ خبر: 55391223 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

منابع لبنانی اعلام کردند؛

میانجی آمریکایی به دنبال راه حل سریع درباره مرزهای دریایی است

منابع لبنانی تاکید کردند که میانجی آمریکایی به دنبال دستیابی به راه حل سریع درباره ترسیم مرزهای دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع لبنانی تاکید کردند که «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی در پرونده مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی، به دنبال دستیابی به راه حل سریع در مورد ترسیم مرزهای دریایی است.

منابع مذکور افزودند: هوکشتاین به دنبال رسیدن به توافق پیش از پایان تابستان است و شرایط فعلی برای این امر مثبت ارزیابی می‌شود.

منابع لبنانی ادامه دادند: میانجی آمریکایی مخالف طرح حفاری مشترک میان لبنان و طرف صهیونیستی است.

بر اساس اعلام منابع مذکور، هوکشتاین مدعی است که تصاویر مقاومت اسلامی لبنان از تأسیسات رژیم صهیونیستی در میدان گازی کاریش، مفید نیست و ممکن است منجر به تشدید موضع تل آویو شود.

میانجی آمریکایی در پرونده مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی، امروز یکشنبه از طریق خاک یونان وارد بیروت پایتخت لبنان شد. وی با مقامات لبنانی دیدار و درباره پرونده ترسیم مرزها با آنها رایزنی می‌کند.

گفتنی است، سفر میانجی آمریکایی به بیروت پس از سفرهای او به پاریس، بروکسل و آتن برای بررسی امنیت انرژی اروپا، انجام می‌گیرد. این سفر در حالی انجام می‌شود که مقاومت لبنان همیشه درباره جانبداری طرف آمریکایی از رژیم صهیونیستی و خواسته‌های نامشروعش علیه حقوق آبی، نفتی و گازی لبنان هشدار داده و درباره صدق نیت واشنگتن در خصوص این پرونده ابراز تردید کرده است.

نظر شما