شناسهٔ خبر: 67296934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نشان داد

کاهش اعتماد صهیونیست‌ها به ارتش برای پیروزی بر حزب‌الله

زهرا موسوی

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط مرکز مطالعات امنیتی ملی این رژیم از کاهش اعتماد مردم به ارتش برای «تحقق پیروزی» در جنگ با حزب‌الله لبنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این نظرسنجی نشان می‌دهد بیشتر ساکنان اراضی اشغالی اعتقاد دارند اهداف جنگ غزه در نهایت به طور کامل یا تا حد زیادی محقق نخواهد شد.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی به این سوال که «در صورت آغاز جنگ در جبهه‌های شمالی آیا ارتش اسرائیل پیروز خواهد شد یا نه؟» ۶۷ درصد پاسخ مثبت داده‌اند در حالی که این میزان در اکتبر گذشته و همزمان با آغاز جنگ غزه ۹۱ درصد بود و این حاکی از کاهش تدریجی اعتماد عمومی به قدرت ارتش در این زمینه است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین از دیگر نتایج این نظرسنجی آن است که ۴۶ درصد از شرکت کنندگان بر لزوم عملیات نظامی گسترده در جبهه شمالی تاکید کرده‌اند حتی اگر این اقدام به جنگی منطقه‌ای و گسترده منتهی شود.

اما درخصوص جنگ غزه تنها ۱۲ درصد از ساکنان اراضی اشغالی اعتقاد دارند که اهداف جنگ به طور کامل محقق خواهد شد و در مقابل ۳۶ درصد اعلام کرده‌اند این اهداف تا حد زیادی محقق خواهد شد. اما حدود ۳۰ درصد از صیهونیست‌ها اعلام کردند اهداف جنگ به صورت حداقلی تحقق خواهد یافت، در حالی که ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند این اهداف هرگز محقق نخواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما