شناسهٔ خبر: 55331434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ادامه امدادرسانی و اضافه شدن ۱۰ سگ زنده‌یاب در منطقه کن

رئیس جمعیت هلال احمر با تشریح آخرین جزئیات امدادرسانی در سیل امامزاده داوود، گفت: با توجه به وجود گل و لای و آب های زیاد که در برخی موارد باعث ایجاد آوار شده است، ۱۰ سگ زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی در منطقه حضور پیدا کرده و مشغول جستجو برای مفقودین احتمالی هستند.

صاحب‌خبر -

پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار فارس در تهران، در تشریح آخرین جزئیات امداد رسانی در سیل امامزاده داوود (ع)، اظهار کرد: از ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز بارش شدیدی در کل کشور به ویژه استان تهران آغاز شد که متأسفانه در برخی از مناطق شاهد بروز سیل و آب گرفتگی به خصوص در بخش کن تهران، منطقه امامزاده داوود(ع) بودیم.

وی ادامه داد: در همان زمان های ابتدایی سه تیم از هلال احمر استان تهران به منطقه امامزاده داوود (ع) اعزام شدند و با کمک عوامل آتش نشانی مشغول امداد رسانی شدند.

کولیوند بیان کرد: با توجه به گستردگی حادثه، تیم های امداد و نجات دیگر به منطقه اعزام و در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ نیروی عملیاتی در این حادثه مشغول امداد رسانی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تا این لحظه ۹ نفر دچار مصدومیت شدند و پنج نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: با توجه به وجود گل و لای و آب های زیاد که در برخی موارد باعث ایجاد آوار شده است، ۱۰ سگ زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی در منطقه حضور پیدا کرده و مشغول جستجو برای مفقودین احتمالی هستند.

کولیوند ادامه داد: از میزان خسارت مالی گزارشی دقیق ارائه نشده و میزان خسارت توسط استانداری تهران اعلام خواهد شد.

بنا بر این گزارش، وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار و شهردار تهران از روند امداد رسانی هلال احمر و دیگر تیم ها بازدید کردند و در جلسه اضطراری مدیریت بحران، وزیر کشور جهت تسریع در عملیات جستجو و نجات دستوراتی را صادر کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۹

نظر شما