شناسهٔ خبر: 55328159 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

بامداد امروز صورت گرفت؛

رانش و سیل در منطقه امامزاده داوود/ حضور میدانی وزیر کشور و شهردار تهران در محل وقوع سیلاب/ اعزام نیرو و تجهیزات امدادی/ ۶ نفر جان باختند +فیلم و تصاویر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران: تا این لحظه، سیلاب منطقه امامزاده داوود ۸ مصدوم و دو کشته داشت، جست‌وجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه شب گذشته در استان تهران بودیم.

وی ادامه داد: بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن « امامزاده داود» هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

وی گفت: بالغ بر ۴۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امداد رسانی هستند.

فتحی با اشاره به این که این سیلاب جان دو نفر را گرفت، بیان کرد: تا این لحظه ۸ نفر از هموطنان دچار مصدومیت شدند که پس از اقدامات اولیه، تحویل عوامل اورژانس شدند.
 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: یک تیم واکنش سریع و یک تیم سگ های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و‌‌ با کمک مردم محلی و عوامل آتشنشانی، جستجو برای مفقودین احتمالی، ادامه دارد.

فتحی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

وی ادامه داد: بالغ بر ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و با بهره گیری از ۲۲ خودرو عملیاتی، در حال امداد رسانی هستند.
 
جعفر میعادفر در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۵ صبح شبکه خبر افزود: در ساعت یک و سی و شش دقیقه بامداد تماسی از مردم محلی مبنی بر وقوع سیل و هجوم گل و لای به منطقه امامزاده داوود (ع) گزارش شد.

وی با بیان اینکه با توجه به منطقه و وضعیت راه آن جا همه امکانات را پیش از اینکه راه بسته شود به محل امامزاده داود (ع) منتقل کردیم، ادامه داد: اکنون یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه آمبولانس در محل حادثه و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در روستای «کن» در پایین دست محل حادثه حضور دارند.

حضور وزیر کشور در منطقه سیل‌زده «کن»

وزیر کشور به همراه استاندار تهران در منطقه سیل زده بخش کن حضور پیدا کرده و از نزدیک بر روند امداد رسانی نظارت می‌کنند.
 

دقایقی پیش وزیر کشور به همراه استاندار تهران و شهردار تهران و مدیران ارشد جمعیت هلال احمر، در منطقه سیل زده کن حضور پیدا کردند و از نزدیک بر روند امداد رسانی، نظارت کردند.
احمد وحیدی پس از گفت و گو با مردم و امدادگران، دستورات لازم را جهت تسریع در روند امداد رسانی صادر کرد.

همچنین بالگرد جمعیت هلال احمر جهت بررسی هوایی این حادثه به پرواز درآمد و رئیس جمعیت هلال احمر نیز دستورات لازم را صادر کرد.

اعزام نیرو از شهرداری تهران به امامزاده داوود
عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران  با اشاره به سیل و رانش زمین شب گذشته در امامزاده داوود اظهار داشت : بعد از وقوع این حادثه ، شهردار تهران از ساعات اولیه صبح در محل حادثه دیده حاضر شده و همراه با وزیر کشور بازدید میدانی از محل داشتند.

وی ادامه داد: از نخستین ساعات بروز حادثه، کلیه امکانات شهرداری تهران برای یاری و امدادرسانی به مردم حادثه‌دیده د حالت آماده‌باش قرار داشته و برحسب نیاز به منطقه اعزام شدند.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت نیرو‌های خدوم آتش‌نشانی از ساعات اولیه بامداد، اضافه کرد: بیش از ۵۰ نفر از نیرو‌های خبره سازمان آتش‌نشانی به محل اعزام شده و درحال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی ادامه داد: رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، رئیس سازمان آتش نشانی و شهردار منطقه ۵ نیز در محل حادثه حضور دارند، علاوه بر این به تمامی شهرداران مناطق دیگر آماده باش داده شده است.

علی شریفی شهردار منطقه ۵ تهران هم  با اشاره به آخرین وضعیت منطقه سیل زده کن و امامزاده داوود با بیان اینکه نیرو و تجهیزات درحال اعزام به منطقه است، گفت: هم اکنون جلسه ستاد مدیریت بحران در حال برگزاری و  متأسفانه حجم گل و لای بالا کار را مشکل کرده است.

وی افزود: ۵۰۰ نیروی انسانی و با تجهیزات کامل از تمامی مناطق شهرداری تهران در حال اعزام به منطقه سیل زده هستند.

شریفی تصریح کرد: ۲۰ اتوبوس در حال تخلیه مسافران و زائران هستند و اسکان اضطراری توسط هلال احمر انجام می‌شود.
 

 
اعزام ماشین‌آلات شهرداری به محل وقوع سیلاب در امامزاده داوود (ع)
علی نصیری ،  سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز  از اعزام ماشین‌آلات شهرداری تهران به محل وقوع سیلاب در محدوده امامزاده داوود (ع) خبر داد و گفت: از بدو وقوع حادثه، شهرداری تهران به‌عنوان معین استانداری اقدامات لازم را به‌عمل آورد و ماشین‌آلات لازم را به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: در حال حاضر وزیر کشور به همراه شهردار تهران در محل حادثه حضور دارند و اقدامات لازم به‌طور میدانی دنبال می‌شود.

نصیری اذعان با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان و کشته شدگان این حادثه گفت: آخرین آمار فعلاً ۲ کشته و ۸ مصدوم است.

نصیری بیان کرد: آخرین گزارشات واصله تا ۴ صبح امروز است که براساس آن ۵۰ دستگاه برانکارد، ۶۰ امدادگر هلال احمر، ۴۵ آتش نشان و ۲ یگان ویژه و تشخصی هویت به محل حادثه اعزام شده‌اند.

رئیس مدیر بحران شهرداری تهران ادامه داد: همچنین ۲ هلی کوپتر امدادرسان نیز در حالت آماده باش قرار دارند.

اعزام ۲۰ دستگاه ون و اتوبوس به مناطق سیل زده
مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران هم با اشاره به آخرین تمهیدات برای کمک به حادثه دیدگان سیل امامزاده داوود(ع) گفت:   ۲۰ دستگاه ون، ۳۰ دستگاه مینی بوس و تعدادی اتوبوس از میدان کوهسار به منطقه سیل زده اعزام شده‌اند.
 
وحیدی و زاکانی در محل وقوع سیلاب تهران
 
 فوتی‌های حادثه امامزاده داوود به ۴ نفر رسید 
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر:دقایقی پیش پیکر چهارمین فرد که در محل حادثه امامزاده داوود، جان خود را از دست داده، توسط امدادگران هلال احمر بیرون کشیده شد.

تاکنون در این حادثه چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۹ نفر مصدوم شدند.

۱۰ تیم سگ‌های زنده یاب در حال جستجو برای یافتن مفقودین احتمالی هستند.
 
وزیر کشور:
حجم گل‌ولای در برخی محله‌های امامزاده داوود به ۴متر می‌رسد
احمد وحیدی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی درباره اقدامات انجام شده برای سیل شب گذشته محله امامزاده داوود (ع) تهران، اظهار کرد: حوالی نیمه شب پنجشنبه، باران شدیدی در منطقه امامزاده داوود (ع) در شمال‌غرب تهران بارید و گل‌ولای بسیاری از پشت امامزاده بازارچه و محله امامزاده داوود (ع) را دربرگرفت و وارد حرم شد.

وزیر کشور ادامه داد: این سیل با گل‌ولای فراوانی همراه شد، تاجایی‌که در برخی محله‌های امامزاده داوود به چهار متر می‌رسد و بعضی از زائران و مردم محلی اسیر این سیل شدند.

وی افزود: از لحظه وقوع سیلاب، آتش‌نشانی و هلال احمر و مسئولان محلی و بخشداری و دهیاری در منطقه حضور یافتند و به کسانی که در گل و لای گیر کرده بودند، کمک کردند و سپس به تخلیه اجساد جان‌باختگان، خارج کردن مردم و خودروها پرداختند.

وزیر کشور گفت: کار با شدت ادامه دارد و استاندار، شهردار تهران، رئیس هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران، همچنین مسئولان محلی اعم از فرماندار و بخشدار و نیروهای انتظامی و سپاه در محل حاضرند و در حال کمک و امدادرسانی هستند تا علاوه بر کمک برای تخلیه گل، افرادی که در زیر گل‌ولای هستند را بیرون بیاورند؛ البته هنوز آمار دقیقی از افراد گرفتار شده در سیلاب نداریم.

همچنین ستاد مدیریت بحران استان تهران امروز با حضور وزیر کشور در محل حادثه سیل امامزاده داوود تهران تشکیل و برگزار شد و با دستور وحیدی، محسن منصوری استاندار تهران فرمانده عملیات در حادثه سیل بخش کن و روستای امامزاده داوود (ع) شد و از تمام دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امدادرسان در سطح ملی خواست تا با استاندار تهران در این خصوص همکاری کنند.

رئیس‌جمهور هم از استاندار تهران خواست تا تمام امکانات امدادی اعم از هلال‌احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران را برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه سیل در امامزاده داوود (ع)، بسیج کند.

معاون اول رئیس‌جمهور هم در گفت‌وگوی تلفنی از استاندار تهران خواست تا خسارات مالی وارده به مردم و زیرساخت‌های عمرانی آسیب‌دیده را برای جبران و بازسازی گزارش کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: تاکنون ۵۰۰ نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند و متأسفانه این سیل تاکنون، ۹ مصدوم و چهار جان‌باخته داشته است.

همچنین حدود ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امدادرسانی هستند.

نظر شما