شناسهٔ خبر: 55327768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

اولین تصاویر از رانش زمین و سیل در منطقه امامزاده داوود تهران / 5 فوتی و 8 مصدوم تاکنون/ ادامه جستجو برای مفقودان احتمالی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران: تا این لحظه، سیلاب منطقه امامزاده داوود ۸ مصدوم و دو کشته داشت، جست‌وجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

 رانش زمین در پی بارندگی بامداد امروز پنجشنبه در منطقه امامزاده داوود تهران هفت نفر مصدوم بر جای گذاشت.

به گزارش ایرنا، جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور با اعلام این خبر، گفت: ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز وقوع سیلی در منطقه امامزاده داوود تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد.

وی افزود: گزارش‌های ما از صحنه از مصدومیت هفت نفر خبر می‌دهد که خوشبختانه حال همه آنها خوب است و اقدام‌های درمانی انجام شده و هر هفت نفر توسط آمبولانس اورژانس برای اقدام‌های درمانی بیشتر به مناطق پایین دست منتقل شده‌اند.

میعادفر گفت: خوشبختانه هم اکنون تیم‌های امدادی هم در محل حاضر هستند و با روشن شدن هوا تیم‌های هلال احمر نیز در حال بررسی منطقه می‌باشند تا اگر سیل کسی را در پایین دست با خود برده باشد به جستجو و نجات آنها بپردازند.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۷ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شده است، افزود: در حال حاضر وضعیت آرام و عادی است و همچنین زائرانی که در بالا بودند توسط تیم‌های امدادی اورژانس و عوامل انتظامی در حال انتقال به پایین دست هستند.میعادفر از مردم خواست تا از تجمع در این منطقه خودداری کنند.

آتش نشانان در امامزاده داود مشغول عملیات نجات هستند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز در خصوص سیلاب امامزاده داوود به خبرنگار ایرنا گفت: این محدوده جزو حوزه تحت پوشش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیست اما پنج تیم آتش‌نشانی تهران به عنوان نیروی کمکی به محل اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: سیلاب در بخش‌های بالایی جاده امامزاده داوود، روستاهای اطراف و محوطه داخلی امامزاده رخ داده که آتش نشانان مشغول عملیات نجات هستند.

ملکی گفت: آتش‌نشانان تهرانی در همان دقایق اولیه چندین نفر را نجات دادند اما آمار دقیقی از شمار نجات یافتگان وجود ندارد و عملیات همچنان در حال انجام است.

سیل امامزاده داوود تهران ۸ مصدوم و دو کشته داشت / ادامه جستجو برای مفقودان احتمالی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به این که تا این لحظه سیلاب منطقه امامزاده داوود ۸ مصدوم و دو کشته داشت، گفت: جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از  جمعیت هلال احمر استان تهران، شاهین فتحی دقایقی پیش اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه شب گذشته در استان تهران بودیم.

او ادامه داد: بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن «امامزاده داود» هستیم.

فتحی گفت: تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم‌های امداد و نجات در شهرستان‌های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی‌ها مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند.

وی افزود: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

او ادامه داد: بالغ بر ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امداد رسانی هستند.

فتحی تصریح کرد: تا این لحظه ۸ نفر از هموطنان دچار مصدومیت شدند که پس از اقدامات اولیه تحویل عوامل اورژانس شدند و متاسفانه دو نفر هم جان خود را از دست دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: یک تیم واکنش سریع و یک تیم سگ‌های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و با کمک مردم محلی و عوامل آتش‌نشانی جستجو برای مفقودان احتمالی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز پنجشنبه وقوع سیلی در منطقه امامزاده داوود تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد.

 فوتی‌های سیل در منطقه امامزاده داود به 5 نفر رسید

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: فوتی‌های سیل در منطقه امامزاده داود به 5 نفر رسید.

مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد:  فوتی‌های سیل در منطقه امامزاده داود به 5 نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه دقایقی پیش پیکر پنجمین فرد پیدا و خارج شد.

 معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۹نفر دچار مصدومیت شدند که پس از اقدامات اولیه، تحویل عوامل اورژانس شدند.

صحن‌های شمالی و جنوبی امام‌زاده داوود مملو از گل‌ولای است/امام‌زاده خسارت زیادی دیده

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: صحن شمالی و جنوبی امام‌زاده داوود(ع) پس از سیل امروز مملو از گل‌ولای به عمق یک و نیم متر است و لودرها در حال تخلیه گل‌ولای هستند.

محمد حسن نامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره سیل شب گذشته امام زاده داوود(ع) اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران کشور پس از اذان صبح اولین جلسه خود را با حضور وزیر کشور، شهردار تهران، استاندار و رییس جمعیت هلال احمر برگزار کرد. مشکلاتی که هم‌اکنون در محل حادثه وجود دارد، این است که حوض‌های آبگیر بالای امام‌زاده وسعت زیادی داشتند و هنگامی که آب به امام‌زاده رسیده مسیر عبور آن باریک شده است. همچنین ساخت‌وساز زیادی چسبیده به دیوار انجام شده و باعث شده تا مسیر عبور لودرها و بابکت‌ها بسیار سخت شود.

وی افزود: عمق گل ولای در صحن شمالی و جنوبی به یک‌ونیم متر می‌رسد. لودرها، بابکت‌ها و بیل مکانیکی در حال تخلیه رسوباتی هستند که به صورت مایع با فشردگی زیاد وجود دارند. باید صحن شمالی کاملا تخلیه شود تا دستگاه‌های مکش برای تخلیه رسوبات به اطراف مقبره و خود مقبره منتقل شوند.

نامی اضافه کرد: مشکل فعلی ما  باریکی دره در امامزاده داوود است که باعث افزایش خطر شده است. در حال حاضر صحن شمالی و جنوبی و مقبره مملو از گل‌ولای است.

وی با اشاره به تلفات این سیل گفت: تا این لحظه ۳ کشته داشتیم و مصدومین در ساعات اولیه تخلیه شدند و حال عمومی خوبی دارند.  

نامی درباره خسارات حاصل از این سیل افزود: خسارات موجود مانند سیل‌های گذشته سنگین نبوده اما خود امام‌زاده خسارت زیادی دیده است. ما مجبور شدیم دیوار جنوبی امام‌زاده را برای تخلیه گل‌ولای تخریب کنیم. همچنین چند در برداشته شد تا بابکت‌ به صحن شمالی منتقل شود.

هنوز برآورد دقیقی از مفقودی‌های سیل تهران نداریم/ خسارت سنگین به کسبه و واحدهای تجاری

سرپرست سازمان آتش نشانی تهران گفت: برآورد دقیقی از مفقودی‌های سیل تهران نداریم و هنوز در حال جست‌وجوی پیکرها هستیم.

قدرت‌الله محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به امدادرسانی آتش‌نشانی در سیل امام‌زاده داوود (ع) گفت: این اتفاق ساعت ۱۲:۲۰ رخ داد و آتش‌نشانی از ساعت یک بامداد با چهار ایستگاه امداد، نجات، حریق و ایستگاه پشتیبانی با تجهیزات سنگین و سبک برای آواربرداری، امدادرسانی و تخلیه گل‌ولای وارد عمل شد.

وی ادامه داد: این عملیات با حضور ۱۵۰ نفر از نیروی انسانی از ساعت یک بامداد شروع شد و هم‌اکنون نیز در حال جست‌وجوی پیکرهای مفقودشده احتمالی هستیم.  

محمدی اضافه کرد:‌ فعلا به دلیل حضور زائران و افراد متفرقه در محل حادثه، آمار دقیقی از مفقودی‌ها نداریم و در حال جست‌وجو هستیم. هلال احمر نیز محلی فراهم کرده تا افراد در صورتی که مفقودی دارند به امدادرسانان اطلاع دهند.

وی درباره خسارات سیل گفت: مغازه‌ها، کسبه و واحدهای تجاری خسارت سنگینی از این سیل دیده‌اند./ ایسنا

حجم ویدیو: 1.92M | مدت زمان ویدیو: 00:00:11 دانلود ویدیو

نظر شما