شناسهٔ خبر: 55328077 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آخرین جزئیات از حادثه امامزاده داوود

بامداد امروز سیل و رانش زمین منطقه امامزاده داوود تهران را در بر گرفت.

صاحب‌خبر -

نیمه شب گذشته، جاده امام‌زاده داوود(ع) در پی بارش‌های رخ داده دچار سیلاب شد. در پی رانش زمین و وقوع سیلاب در این منطقه، نیروهای امدادی به همراه جمعی از مسئولان در محل حادثه حضور یافتند. در حال حاضر سیلاب فروکش کرده است.

کارکنان شهرداری در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در محل حاضر و در حال تخلیه گل و لای و کمک‌رسانی به شهروندان هستند.

ارجاع پیکر حادثه دیدگان سیل امامزاده داوود (ع)به پزشکی قانونی تهران 

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت :اجساد پنج تن از جانباختگان حوادث شب گذشته جهت تعیین علت فوت به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شد.

مهدی فروزش گفت: باتوجه‌ به حادثه سیل امامزاده داوود(ع)،تیم مدیریت بحران پزشکی قانونی متشکل از مدیرکل، معاونین ،متخصصین ،کارشناس پزشکی قانونی و ژنتیک از ساعات ابتدایی صبح امروز درمحل حادثه و مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک تشکیل شد .

وی ادامه داد: تاکنون پیکر چهار تن از جانباختگان حادثه شب گذشته سیل منطقه امامزاده داوود(ع) در غرب تهران ویک نفر از بخش رودهن جهت تعیین علت فوت به مرکزتشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شدند که پس از بررسی واحراز هویت با دستور مقام قضایی ‎تحویل بستگان درجه اول خواهند شد.

وی در پایان از ‎شهروندان درخواست نمود پیرو هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران وبا توجه احتمال بالا آمدن رودخانه ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب در مسیل ها و احتمال برخورد صاعقه، از اتراق در مجاور رودخانه ها، دره ها و مسیل ها اجتناب نمایند.

آخرین جزئیات از حادثه امامزاده داوود

۲ روز پیش
نجات مرد ۴۰ ساله توسط تیم های آنست جمعیت هلال احمر

 

آخرین جزئیات از حادثه امامزاده داوودمعاون پشتیبانی سازمان امداد و نجات از پیدا شدن مرد ۴۰ ساله‌ای در سیل شمال غربی تهران خبر داد.

 حامد سجادی گفت: با توجه به تلاش مستمر تیم های آنست جمعیت هلال احمر، سگهای زنده یاب جمعیت این مرد ۴۰ ساله را جستجو زنده و سلامت از سیلاب نجات دادند و توسط امدادگران جمعیت هلال احمر رهاسازی و به جای امن منتقل شدند.

سجادی افزود: این فرد در زمان وقوع سیل از اتومبیل به بیرون پرتاب شده بود که با تلاش متخصصان و امدادگران توانست از این حادثه جان سالم به در ببرد.

۲ روز پیش
۱۴ نفر مفقودی سیل امامزاده داوود

محسن منصوری استاندار تهران گفت :در منطقه محل حادثه سیل به علت ریزش کوه متاسفانه بعضی از رستوران‌ها و صحن امامزاده داود دچار تخریب شده است.

وی افزود: تا این لحظه ۶نفر فوتی و حدود ۱۰ نفر مصدوم شدند و ۱۴ نفر همچنان مفقود هستند که نیروهای امداد و نجات در نقاط مختلف جستجو را شروع کردند و چندین نوبت به وسیله بالگرد مسیر رودخانه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: تا شنبه در نوار شمالی تهران و دامنه جنوبی البرز بارندگی شدید داریم که از مردم درخواست می‌کنیم از حضور در مسیر ها و مکان هایی که امکان خطر وجود دارد خودداری کنید.


آخرین جزئیات از حادثه امامزاده داوود

۳ روز پیش
هشدار به تهرانی‌ها؛ امشب احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها وجود دارد

پدرام قودجانی، رئیس مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران تهران گفت: هشدار سازمان هواشناسی برای تهران نارنجی است و ممکن است شرایط شب گذشته امشب نیز تکرار شود. 

وی افزود: مردم باید هوشیار باشند در اطراف رودخانه‌ها نروند و حداقل تا روز یکشنبه از کوهنوردی اجتناب کنند.

قودجانی گفت: بارش باران برای امشب پیش‌بینی شده و احتمال بالا آمدن رودخانه‌ها نگران کننده است.

سیل در تهران

۳ روز پیش
افزایش تعداد جانباختگان و مصدومان سیل تهران

به گفته مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمار کشته‌شدگان سیل و رانش زمین در امامزاده داوود به ۶ نفر و مصدومان به ۹ نفر رسید. همچنین جست‌وجوی ۱۴ مفقودی ادامه دارد.

۳ روز پیش
نجات جان یک زن جوان از حادثه سیل امامزاده داوود(ع) توسط آتش‌نشانان

جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی گفت: یک زن جوان گرفتار شده در حادثه سیلاب در ارتفاعات امامزاده داوود توسط نیروهای آتش نشانی نجات یافت‌.

وی افزود: آتش نشانان به وسیله خودروها شاسی بلند، مردمی را که در این محدوده در گل و لای گیرافتاده شده اند را نجات می‌دهند.

سخنگوی آتش نشانی گفت: خوشبختانه تاکنون توانستیم ۵ دستگاه خودرو را از گل و لای بدون مصدومیت خارج کنیم اما در قسمت های بالاتر در محدوده امامزاده داوود و محله‌های اطراف، وقوع سیل با شدت بیشتری بود.

وی تاکید کرد: شهروندان از مراجعه به ارتفاعات تهران و جاده‌های کوهستانی و حضور در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.

حادثه امامزاده داوود

۳ روز پیش
احتمال افزایش آمار خودروهای گرفتار در گل و لای

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور گفت: باتوجه به حجم بالای گل و لای ایجاد شده از رانش زمین پیش بینی می‌شود هنوز تعداد زیادی از خودروها زیر گل ولای سیل شب گذشته امامزاده داوود وجود داشته باشند.

وی افزود: معاون عملیات اورژانس به همراه هفت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به امامزاده داوود اعزام شدند. در این منطقه رانش زمین اتفاق افتاده و هجوم گل و لای ناشی از سیلاب در محوطه امامزاده داوود دیده می‌شود.

خالدی بیان کرد: اورژانس هوایی البرز در حالت آماده‌باش قرار دارد. بیمارستان‌های شهدای تجریش و حضرت رسول تهران به عنوان نزدیک‌ترین بیمارستان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌است.

خودروهای گرفتار در گل و لای

 

۳ روز پیش
اسکان اضطراری ساکنان محدوده امام‌زاده داوود در منطقه ۵

احسان شریفی، شهردار منطقه پنج گفت: فضای لازم برای اسکان ساکنان محدوده امامزاده داوود توسط شهرداری منطقه پنج آماده شده و چادرهایی نیز به همین منظور در محل های مناسب نصب شده است.

وی افزود: سکنه منطقه امامزاده داوود در حال تخلیه محل حادثه و اسکان در محل های مذکور هستند.

شریفی یادآوری کرد: مکان های در نظر گرفته شده، امکان اسکان ۲هزار نفر از اهالی و ساکنان محله های آسیب دیده را دارد.

وی افزود: سرعت کار قابل قبول نیست زیرا امکان تخلیه گل و لای با ماشین های تخصصی در این منطقه وجود ندارد و این کار به صورت دستی در حال انجام است.

به گفته شریفی به دلیل عرض کم خیابان های محله امامزاده داوود امکان تردد خودروهای تخصصی و بزرگ در این محدوده وجود ندارد.

اسکان ساکنان محله امامزاده داوود

۳ روز پیش
حجم گل و لای در برخی محله‌های امامزاده داوود به ۴ متر می‌رسد

احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: کار با شدت ادامه دارد و استاندار، شهردار تهران، رئیس هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران، همچنین مسئولان محلی اعم از فرماندار و بخشدار و نیروهای انتظامی و سپاه در محل حاضرند و همه در حال کمک و امدادرسانی هستند.

۳ روز پیش
صحن جنوبی امامزاده داوود از رسوبات سیلاب تخلیه شد

محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: رسوبات زیاد ناشی از سیلاب صحن شمالی، جنوبی و داخل مقبره را گرفته است. در حال حاضر صحن جنوبی تخلیه شده و مسیر صحن شمالی نیز در حال بازگشایی است.

او افزود: این حادثه ناشی از یک مشکل راهبردی چندین ساله است. در این گونه حوادث در منطقه و حوزه آب‌ریز رودخانه امامزاداه که آب به این نواحی می‌رسد دره کاملا تنگ می‌شود.

صحن امامزاده داوود

 

۳ روز پیش
پایش مناطق سیل‌زده امام‌زاده داوود با پهپاد عملیاتی سازمان بحران تهران

علی نصیری، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: سیل در خارج از محدوده شهر تهران رخ داده و در حیطه مسئولیت استانداری تهران است.

او افزود: در حال حاضر ۳۵۷ نیروی انسانی، ۳۶ دستگاه خاور، ۱۴ دستگاه باب‌کت، دو دستگاه بیل، سه دستگاه جرثقیل، یک دستگاه لودر و دو کامیون به محل حادثه اعزام شده‌ و از مناطق ۲۲ گانه درخواست کمک شده است.

نصیری گفت: برای ارزیابی محل حادثه، پهپاد عملیاتی سازمان مدیریت بحران اعزام شده است.

سیل در کن

۳ روز پیش
حضور ۱۰ سگ زنده یاب در منطقه

رئیس جمعیت هلال احمر آخرین جزئیات امداد رسانی در سیل امامزاده داوود را تشریح کرد.

کولیوند گفت:  از ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز بارش شدیدی در کل کشور به ویژه استان تهران آغاز شد. متأسفانه در برخی از مناطق شاهد بروز سیل و آب گرفتگی به خصوص در بخش کن تهران، منطقه امامزاده داوود(ع) بودیم.

وی ادامه داد: در همان زمان های ابتدایی سه تیم از هلال احمر استان تهران به منطقه امامزاده داوود (ع) اعزام شدند و با کمک عوامل آتش نشانی مشغول امداد رسانی شدند.

کولیوند بیان کرد: با توجه به گستردگی حادثه، تیم های امداد و نجات دیگر به منطقه اعزام و در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ نیروی عملیاتی در این حادثه مشغول امداد رسانی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: با توجه به وجود گل و لای و آب های زیاد که در برخی موارد باعث ایجاد آوار شده است، ۱۰ سگ زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی در منطقه حضور پیدا کرده و مشغول جستجو برای مفقودین احتمالی هستند.

کولیوند ادامه داد: از میزان خسارت مالی گزارشی دقیق ارائه نشده و میزان خسارت توسط استانداری تهران اعلام خواهد شد.

امدادرسانی هلال احمر

۳ روز پیش
افزایش تعداد کشته شدگان

به گفته پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر بر اثر وقوع سیلاب در امامزاده داوود تا کنون ۵ نفر جانباخته و ۹ نفر مصدوم شده اند.

حادثه امامزاده داوود

۳ روز پیش
فوتی‌های حادثه امامزاده داوود به ۴ نفر رسید
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: دقایقی پیش پیکر چهارمین فرد که در محل حادثه امامزاده داوود، جان خود را از دست داده اند توسط امدادگران هلال احمر بیرون کشیده شد.

تا کنون در این حادثه ۴ نفر جان خود را از دست داده اند و ۹ نفر مصدوم شدند.

حادثه امامزاده داوود

۳ روز پیش
عوامل هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند

شاهین فتحی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، اظهار کرد: با توجه به هشدار های هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه شب گذشته در استان تهران بودیم.

وی ادامه داد: بر اثر این بارش ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن « امامزاده داوود» هستیم.

فتحی بیان کرد: تمام عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم های امداد و نجات در شهرستان های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی ها، مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند.

فتحی گفت: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

وی افزود: بالغ بر ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امداد رسانی هستند.

فتحی تصریح کرد: تا این لحظه ۹ نفر از هموطنان دچار مصدومیت شدند که پس از اقدامات اولیه، تحویل عوامل اورژانس شدند و ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: یک تیم واکنش سریع و یک تیم سگ های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و‌‌ با کمک مردم محلی و عوامل آتشنشانی، جستجو برای مفقودین احتمالی، ادامه دارد.

سیل در امامزاده داوود

۳ روز پیش

بالغ بر ۵۰۰ نفر به محیط امن منتقل شدند

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۲۴ تیم عملیاتی و ۷۳ نیروی واکنش سریع به همراه یک دستگاه بالگرد و ۴ آمبولانس و ۱۳ خودروی امدادی هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

او افزود: بالغ بر ۵۰۰ نفر از ساکنان مناطق درگیر سیل و رانش زمین در تهران به محیط امن منتقل شدند. در محور شمالی و جنوبی و مسیر رودخانه ها عملیات جستجو و نجات ادامه دارد.

سیل امامزاده داوود

حضور آتش نشانان در محل حادثه

حامد یزدی مهر، سرپرست مدیریت بحران استانداری تهران گفت:  نجات و جستجوی افراد با حضور آتش نشانان در محل همچنان ادامه دارد.

او افزود: ساعاتی دیگر با حضور وزیر کشور و استاندار تهران جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل خواهد شد.

تیم‌های عملیاتی آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و ستاد مدیریت بحران شهرستان تهران و عوامل فرمانداری تهران نیز در محل حضور دارند.

دستور رئیسی برای رسیدگی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

حجت‌الاسلام رئیسی از استاندار تهران خواست تا تمام امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران را برای تسریع در عملیات امداد و نجات سیل در امامزاده داوود (ع)، بسیج کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16390463"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8197870/16390463?width=400&height=300"></script></div>
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_16390569"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8197870/16390569?width=400&height=300"></script></div>
 
باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

نظر شما