شناسهٔ خبر: 67532022 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

فعالیت ادارات و بانک‌های کردستان دورکاری شد

خبرگزاری تسنیم

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: کارکنان ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در روز شنبه ۱۶ تیرماه دورکاری است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالله رشیدی‌پور امشب در جلسه ستاد انتخابات کردستان جزئیات دور کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان را در روز شنبه ۱۶ تیر ماه اعلام کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از حضور مردم استان در پای صندوق‌های اخذ رأی در روز جمعه ۱۵ تیر ماه جاری گفت: با موافقت استاندار، آن دسته از مدیران و کارکنان محترم دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها سازمان‌ها و بانک‌های استان که در شعب اخذ رأی و سایر بخش‌های مختلف انتخابات فعالیت داشته‌اند، می‌توانند روز شنبه ۱۶ تیرماه به صورت دورکاری فعالیت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان افزود: البته فعالیت واحد‌های امدادی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، پلیس، اورژانس، مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها و واحد‌های شیفتی که طبق روال مسئول خدمات‌رسانی هستند، از این قاعده مستثنی‌اند.

رشیدی‌پور اذعان داشت: فعالیت مراکز آموزش عالی در سطح استان طبق نظر رئیس دانشگاه‌های مربوطه در کردستان انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ بعد از گذشت ۱۶ ساعت از آغاز رأی‌گیری مرحله دوم دوره چهاردهم ریاست جمهوری، این فرایند ساعت ۲۴ جمعه ۱۵ تیرماه به پایان رسید، اما اخذ رأی در برخی از شعبات ادامه دارد. آمار شمارش آرای روستایی آغاز شده است.

میزان مشارکت مردم در انتخابات دومین دوره ریاست جمهوری حدود ۵۰ درصد خواهد بود. تعداد مشارکت‌کنندگان حدود ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار است و با این احتساب می‌توان گفت که مشارکت دومین دوره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری حدود ۵۰ درصد خواهد بود. آمار دقیق مشارکت متعاقباً اعلام خواهد شد.

کردستان با حدود یک میلیون و ۸۶۸ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۰ شهر، ۹۴ دهستان و ۱۷۵۱ روستای دارای سکنه و ۱۵۲ آبادی خالی از سکنه؛ تعداد کل واجدین شرایط رأی در استان یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۱۲۶ نفر بود. در این دوره از انتخابات همانند مرحله نخست، در مجموع یک هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در شهر و روستا‌های سطح استان تعیین شد که از این تعداد ۲۶۵ شعبه مربوط به شهرستان سنندج بود.

 در این دوره از انتخابات ۲۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، انتظامی، نظارتی، امنیتی و بازرسی فعالیت داشتند.

نظر شما