شناسهٔ خبر: 54520349 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راه اندازی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی

رئیس جمعیت هلال احمر از راه اندازی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

پیرحسین کولیوند گفت: سرعت بالا، عدم حفظ سرعت مطمئنه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، عدم استفاده از صندلی کودک، عدم استفاده از کمربند ایمنی، حواب آلودگی، استفاده از نوشیدنی‌های الکلی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی مهم‌ترین دلایلی است که سبب می‌شود تا حوادث در جاده‌های کشور افزایش یابد و علاوه بر این نیز ضرورت دارد تا مناطق پرخطر آشکارسازی شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در جهت کاهش تلفات حوادث ترافیکی باید مدیریت سرعت بوسیله ابزار جدید در دستور کار قرار گیرد و هوشمندسازی خودرو‌ها به کمک مسئولان مربوطه انجام شود.

به گفته کولیوند ایمنی راه‌ها باید با هم افزایی صورت گیرد و تمام دستگاه‌ها باید پای کار آمده تا موفقیت حاصل شود. در همین زمینه خطر‌های جاده‌ای و ترافیکی باید شناسایی شده و در راستای رفع آن‌ها تلاش کرد. 

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که سیستم کنترل پایدار الکترونیکی در سطح کشور باید راه اندازی شود، گفت: سانحه قطار طبس نیز در همین نقاط کور کشور رخ داد که ضرورت ارتباط برخط با دستگاه‌های امدادی را در وسایل حمل و نقل عمومی نشان می‌دهد.

او گفت: ارتقا سلامت روان رانندگان جاده‌ای باید مورد توجه قرار گیرد و حفاظت از کودکان و توسعه آموزش‌ها در دستور کار قرار گیرد. امروز حفظ جان انسان‌ها اهمیت زیادی دارد و باید در این راستا گام برداشت تا آمار تلفات جاده‌ای کاهش یابد. 

نظر شما