شناسهٔ خبر: 5531193 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

پس از دیدار با همتای سوری؛

لاریجانی:امیدوارم سوریه در مبارزه با جریان های وحشی ماجراجو موفق باشد

رییس مجلس شورای اسلامی نقش ایران در مبارزه با تروریسم را کمک به کشورهای منطقه دانست و اظهار امیدواری کرد سوریه در مبارزه با جریان های وحشی ماجراجو موفق باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، علی لاریجانی امروز دوشنبه پس از دیدار با جهاد الحام رییس مجلس سوریه در جمع خبرنگاران افزود: سوریه در سال های گذشته همواره در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده و امروز نیز از کشورهای پیشرو در مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: درچهار سال اخیر کشورهای قدرتمند تلاش کردند با ایجاد جریان های تروریستی در سوریه مشکلاتی را در این کشور ایجاد کنند که البته با مقاومتی که ملت سوریه داشته تا حد زیادی توانسته اهداف این جریان ماجراجو را در سوریه از بین ببرد.

لاریجانی اضافه کرد: اخیرا هم با کمک همین قدرتها و برخی کشورها کمک های بیشتری به تروریست در عراق داده اند.

وی خاطرنشان کرد: ما اطمینان داریم ملت سوریه دراین مبارزه پیروز است و ما هیچگاه حمایت های دولت و ملت سوریه در طول دفاع مقدس به ایران را فراموش نمی کنیم.

عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: مبارزه با تروریسم چه در سوریه و چه در عراق را مبارزه ای می دانیم که همیشه می تواند برای آینده بشریت مفید باشد.

لاریجانی تصریح کرد: مشکل تروریسم فقط به یک کشور مربوط نیست بلکه مشکلی برای همه انسان هاست.

وی مذاکرات امروز را مذاکرات خوبی دانست و گفت: طرفین در این مذاکرات اطلاعاتی را تبادل کردند و راههای همکاری بیشتر مورد بررسی قرارگرفت.

رییس قوه مقننه تاکیدکرد: ایران همیشه در مبارزه با تروریستها کمک کننده به کشورهای منطقه بوده است.

محمد جهاد اللحام رئیس مجلس سوریه نيز با قدردانی از حمایت‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران در طی سال‌های اخیر گفت: کمک‌های مادی و معنوی و همفکری سیاسی جمهوری اسلامی ایران با سوریه همواره مایه دلگرمی ملت و دولت سوریه بوده است.

رئیس مجلس سوریه با انتقاد از سیاست‌های عربستان، قطر و ترکیه در بحران سوریه تصریح کرد: کمک‌های تسلیحاتی و نظامی این 3 کشور در جهت کمک به امنیت رژیم صهیونیستی بوده و باعث گسترش ناامنی و خشونت در منطقه شده است.

جهاد اللحام در ادامه عربستان سعودی را بزرگترین دشمن جهان اسلام خواند و افزود: تفکرات وهابیت سعودی باعث گسترش گروه‌های افراطی و تروریستی در منطقه گردیده است.

وی در پایان افزود: کشورهای اسلامی و سازمان ملل متحد باید نقش پررنگ‌تری در تحولات منطقه‌ای ایفا کنند.
 

نظر شما