شناسهٔ خبر: 5506479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

علی لاریجانی:

امیدواری به پیروزی سوریه برابر جریان‌های وحشی ماجراجو

رییس مجلس شورای اسلامی نقش ایران در مبارزه با تروریسم را کمک به کشورهای منطقه دانست و اظهار امیدواری کرد سوریه در مبارزه با جریان های وحشی ماجراجو موفق باشد.

صاحب‌خبر -
رئیس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر تداوم همه‌جانبه دولت و ملت ایران از مقاومت مردم سوریه در شرایط دشوار کنونی گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه حمایت سیاسی و اقتصادی از دولت و ملت سوریه دریغ نخواهد کرد.

به‌گزارش اعتدال، محمد جهاد اللحام رئیس مجلس سوریه که در رأس هیات پارلمانی به تهران سفر کرده است، ظهر امروز دوشنبه (11 خرداد) با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر لاریجانی در ابتدای این دیدار با تاکید بر تداوم همه‌جانبه دولت و ملت ایران از مقاومت مردم سوریه در شرایط دشوار کنونی افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه حمایت سیاسی و اقتصادی از دولت و ملت سوریه دریغ نخواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مقاومت دولت و ملت سوریه در طی بحران چند سال اخیر گفت: سوریه همواره به‌عنوان کشوری مقاوم و پیش‌رو در برابر رژیم صهیونیستی بوده است و جنگ ظالمانه کنونی علیه این کشور تاوان حمایت از نیروهای مقاومت می‌باشد.

وی در ادامه شرایط منطقه را شرایطی پیچیده و در حال تغیر دانست و خاطرنشان کرد: قدرت‌های جهانی با ادامه حمایت از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه درصدد تحمیل معادلات جدیدی در منطقه در راستای سیاست‌های سلطه‌جویانه خود می‌باشند.

دکتر لاریجانی در پایان با محکوم کردن بمباران و کشتار مردم مظلوم یمن تصریح کرد: حمله یک کشور اسلامی به کشور اسلامی دیگر و ادامه بحران در سوریه و عراق نشان‌دهنده سیاست غلط برخی کشورهای منطقه است و باعث ادامه بحران و ناامنی در منطقه می‌گردد.

در ادامه این دیدار محمد جهاد اللحام رئیس مجلس سوریه با قدردانی از حمایت‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران در طی سال‌های اخیر گفت: کمک‌های مادی و معنوی و همفکری سیاسی جمهوری اسلامی ایران با سوریه همواره مایه دلگرمی ملت و دولت سوریه بوده است.

رئیس مجلس سوریه با انتقاد از سیاست‌های عربستان، قطر و ترکیه در بحران سوریه تصریح کرد: کمک‌های تسلیحاتی و نظامی این 3 کشور در جهت کمک به امنیت رژیم صهیونیستی بوده و باعث گسترش ناامنی و خشونت در منطقه شده است.

جهاد اللحام در ادامه عربستان سعودی را بزرگترین دشمن جهان اسلام خواند و افزود: تفکرات وهابیت سعودی باعث گسترش گروه‌های افراطی و تروریستی در منطقه گردیده است.

وی در پایان افزود: کشورهای اسلامی و سازمان ملل متحد باید نقش پررنگ‌تری در تحولات منطقه‌ای ایفا کنند.

در ادامه این دیدار طرفین درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع یمن و سوریه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

 

به گزارش اعتدال، علی لاریجانی پس از دیدار با جهاد الحام رییس مجلس سوریه نیز در جمع خبرنگاران افزود: سوریه در طول سال های گذشته همواره در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده و امروز نیز از کشورهای پیشرو در مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ظرف چهار سال اخیر کشورهای قدرتمند تلاش کردند با ایجاد جریان های تروریستی در سوریه مشکلاتی را در این کشور ایجاد کنند که البته با مقاومتی که ملت سوریه داشته تا حد زیادی توانسته اهداف این جریان ماجراجو را در سوریه از بین ببرد.

لاریجانی اضافه کرد: اخیرا هم با کمک همین قدرت ها و برخی کشورها کمک های بیشتری به تروریست در عراق داده اند.

وی خاطرنشان کرد: ما اطمینان داریم ملت سوریه در این مبارزه پیروز است و ما هیچ گاه حمایت های دولت و ملت سوریه در طول دفاع مقدس به ایران را فراموش نمی کنیم.

عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: مبارزه با تروریسم چه در سوریه و چه در عراق را مبارزه ای می دانیم که همیشه می تواند برای آینده بشریت مفید باشد.

لاریجانی تصریح کرد: مشکل تروریسم فقط به یک کشور مربوط نیست بلکه مشکلی برای همه انسان هاست.

وی مذاکرات امروز را مذاکرات خوبی دانست و گفت: طرفین در این مذاکرات اطلاعاتی را تبادل کردند و راه های همکاری بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: ایران همیشه در مبارزه با تروریست ها کمک کننده به کشورهای منطقه بوده است.

نظر شما