شناسهٔ خبر: 5500822 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

تاکید سوریه بر نقش ایران در مبارزه با تروریسم در آن کشور

صاحب‌خبر -

محمد جهاد اللحام، رئیس مجلس ملی سوریه گفت حمایت ایران از سوریه نقش تاثیرگذاری در مبارزه با تروریسم در این کشور داشته است.

اللحام، روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در تهران افزود با وجود قطعنامه های سازمان ملل متحد، حمایت مالی از تروریسم همچنان ادامه دارد.

رئیس مجلس سوریه ضمن قدردانی از ایران به دلیل کمک به سوریه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد اراده واقعی برای مبارزه با تروریسم در منطقه وجود ندارد. لحام همچنین افزود ایران همچنان عامل ثبات در منطقه خواهد ماند.

لاریجانی نیز ابراز امیدواری کرد سوریه در مبارزه با جریان تروریسم «وحشی ماجراجو» موفق شود.

رئیس مجلس ایران تاکید کرد: «ایران همواره در زمینه مبارزه با تروریسم کمک‌کننده به کشورهای منطقه بوده است. مشکل تروریسم امروز فقط مربوط به یک کشور نیست بلکه مربوط به همه انسان‌هاست.»

رئیس مجلس ایران افزود: «جنگ های تروریستی از جانب برخی کشورهای عربی شناخته شده علیه ملت و دولت سوریه به راه افتاد و آنها با حمایت از تروریست ها از طریق کمک های مالی و تسلیحاتی سعی در نابودی ملت و دولت سوریه دارند.»

وی با ستودن مقاومت سوریه در مقابل گروه تروریستی داعش گفت: «ملت و دولت سوریه عزم خود را برای نابودی تروریست‌ها جزم کرده اند.»

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت ایران از ملت و دولت سوریه در مقابل تروریست های داعش گفت: «پیگیر مسائل و مشکلات شما (مردم سوریه) هستیم، چرا که مشکلات شما مشکلات جهان اسلام است.»

وی با تاکید بر اینکه «مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه برای همیشه بشریت مفید است»

افزود: «مقاومت ملت و دولت سوریه در مقابل تروریست‌های داعش که از حمایت برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه برخوردارند، در این سال ها خیلی چیزها را تغییر داده است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین ابراز امیدواری کرد در آینده وضعیت سوریه بهبود یابد.

پیش از این کنفرانس مطبوعاتی، لحام و لاریجانی دیدار دو جانبه داشتند و به بررسی اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی، وضعیت داخلی سوریه و گسترش روابط پارلمانی دوجانبه پرداختند.

لحام که شب یکشنبه وارد تهران شد قرار است در سفر خود با مقامات ارشد ایران دیدار کند.

ع م / د ب

نظر شما