شناسهٔ خبر: 5501142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئيس مجلس سوريه: روابط ايران و سوريه عامل ثبات منطقه خواهد ماند(1)

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/03/11
رئیس مجلس سوریه گفت: از رهبری، دولت و ملت ایران به ویژه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر و دکتر روحانی رئیس جمهور و آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تشکر می کنم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد جهاد اللحام در نشست مشترک خبری با رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از ملت و رهبری ایران به خاطر کمک ها به ملت سوریه در مقابله با تروریسم و با توجه به اینکه چهار سال در معرض تروریست ها قرار گرفته ایم متشکرم.
رئیس مجلس سوریه گفت: امروز در تهران هستم تا رایزنی های بیشتری در خصوص مناسبات داشته باشیم.
وی افزود: منطقه از جمله سوریه و عراق در معرض تروریسم تکفیری افراطی قرار دارد که کشورهای استعمارگر و کشورهای عربی شناخته شده از آنها حمایت می کنند.
اللحام گفت: مواضع شرافتمندانه ایران و کشورهای بریکس تأثیر خوبی در حمایت از مردم سوریه در مقابله با تروریسم داشته است.
رئیس مجلس سوریه ادامه داد: همواره درباره تحولات و اوضاع منطقه و جنگ ظالمانه ای که سوریه در آن قرار دارد ارزیابی ها را انجام می دهیم.
وی گفت: حمایت های ایران از مردم سوریه و حمایت کشورهای بریکس تأثیر خوبی در کمک به سوریه داشت به ویژه با تحریم های اقتصادی شرم آوری که کشورهای عربی شناخته شده و غرب علیه سوریه اعمال کرده اند.
اللحام ادامه داد: این تحریم ها و مجازات ها علیه سوریه معیشت مردم این کشور را هدف قرار داده است و روابط ایران و سوریه در گذشته، حال و آینده عامل ثبات منطقه خواهد ماند.
وی گفت: این مناسبات مانند دیوار دفاعی در مقابل امواج کشنده عمل خواهد کرد.
تصویر با صدا دارد

نظر شما