شناسهٔ خبر: 55252480 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرتاب آزمایشگاه فضایی چين

"ونتیان" به عنوان اولین بخش آزمایشگاهی ایستگاه فضایی تیانگونگ، وزنی معادل بیش از ۲۳ تن و ارتفاعی معادل یک ساختمان ۶ طبقه دارد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از رويترز، چین آزمایشگاه فضایی ونتیان (Wentian) و موشک حامل آن به نام "لانگ مارچ ۵ بی" را به فضا پرتاب کرد.

<div id="video-display-embed-code_8297548"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3519127/8297548?width=600&height=350"></script></div>

این پرتاب از مرکز پرتاب فضایی ونچانگ در جنوبی‌ترین بخش استان هاینان چین انجام شد. "ونتیان" به عنوان اولین بخش آزمایشگاهی ایستگاه فضایی تیانگونگ، وزنی معادل بیش از ۲۳ تن و ارتفاعی معادل یک ساختمان ۶ طبقه دارد.

ونتیان از سه قسمت اصلی اعم از یک محفظه کار خدمه، یک ماژول باری بدون فشار و یک ماژول کنترل تشکیل شده است.

"لین ژیکیانگ" (Lin Xiqiang) معاون آژانس فضایی سرنشین دار چین گفت: کابین‌های علمی داخل آزمایشگاه ونتیان عمدتا برای انجام وظایف بیولوژیکی و علوم زیستی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و از تحقیقات در مورد رشد، پیری و صفات ژنتیکی گیاهان، حیوانات و میکروب‌ها در فضا حمایت خواهند کرد.

چندی پیش سه خدمه این ماموریت به ایستگاه فضایی تیانگونگ فرستاده شدند. قرار است این فضانوردان شش ماه در آنجا بمانند تا فرایند مونتاژ این ایستگاه فضایی عظیم را تکمیل کنند.

نظر شما