شناسهٔ خبر: 55255530 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آزمایشگاه تحقیقاتی چین تا دقایقی دیگر به مدار پرتاب می‌شود

اقتصاد ایران: ماژول آزمایشگاهی ایستگاه فضایی «ونتیان» که مربوط به پروژه فضایی سرنشین دار چین است تا دقایقی دیگر پرتاب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌‌جی‌تی‌ان، ماژول آزمایشگاه ایستگاه فضایی «ونتیان» که مربوط به پروژه فضایی سرنشین دار چین است تا دقایقی دیگر پرتاب می‌شود. 

«ونتیان» برای انجام مجموعه‌ای از آزمایش‌های علمی در مدار طراحی شده است. این ماژول همچنین دارای چند اتاق خواب برای فضانوردان است تا به چین امکان ارسال چندین خدمه را بدهد و این به آن معناست که شش خدمه می‌توانند به طور موقت در تیانگونگ بمانند.

ونتیان قرار است یکی از دو ماژولی باشد که امسال به مدار فرستاده می‌شود. چین قرار است در ماه اکتبر ماژول آزمایش دیگری به نام منگتیان (Mengtian) را نیز پرتاب کند. این دو به ماژول اصلی در مدار تیانه متصل خواهند شد تا یک ایستگاه فضایی T شکل را تشکیل دهند و چین قصد دارد حداقل برای یک دهه آن را اداره کند.

طبق اعلام  آژانس فضایی سرنشین دار چین (CMSA)، این کشور آماده پرتاب ماژول آزمایشگاهی ونتیان به ایستگاه فضایی در حال ساخت خود در مدار حدود ساعت ۱۴:۰۰ به وقت پکن ( حدود ساعت ۱۱ به وقت تهران) است.

به گفته CMSEO، موشک Long March-5B Y3 که در سایت پرتاب فضاپیمای Wenchang در استان Hainan در جنوب چین قرار دارد، پر کردن پیشران را تکمیل کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما