شناسهٔ خبر: 55135251 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایمانیه:

کاهش قاچاق سوخت شاخصی برای ارزیابی فرمانداران است

استاندار فارس با تاکید بر توجه به ظرفیت نظارت‌های مردمی برای جلوگیری و مبارزه با قاچاق سوخت از استان، گفت: کاهش قاچاق سوخت در شهرستان‌ها با تدوین شاخص‌ها جزو رتبه بندی فرمانداران استان قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد هادی ایمانیه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق استان که به «قاچاق سوخت» از طریق مواردی از فروش سهمیه خودرو‌های باربری غیرفعال و گا‌ها صدور بارنامه‌های جعلی اشاره و گفت: سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل کالا‌های استان و نصب سامانه سپهتن انجام می‌شود.

او گفت: جدول زمان بندی برای اتصال صنایع استان به گاز توسط سازمان صمت و پخش فرآورده‌های نفتی استان در قالب تفاهم نامه تدوین شود.

ایمانیه قاچاق سوخت از طریق ناوگان حمل ونقل و بارنامه‌های جعلی را مورد اشاره قرار داد و با تاکیدبر لزوم ساماندهی سوخت ناوگان حمل و نقل کالا‌های استان گفت: سامانه سپهتن و gps با همکاری پخش فرآورده‌های نفتی و راهداری و حمل و نقل استان بر ناوگان حمل و نقل کالا طی شش ماه نصب شود تا سوخت از طریق پیمایش صحیح به خودرو‌های باربری واگذار گردد.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر برخورد شدید و مطابق قانون با شرکت‌های حمل و نقل متخلف گفت: در صورت صدور بارنامه جعلی توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا از فعالیت شرکت جلوگیری خواهد شد و در صورت تکرار پروانه فعالیت باطل می‌شود.

استاندار فارس در ادامه باتوجه به سواستفاده از سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی و چاه‌های آب غیرفعال، گفت: با تشکیل کمیته مرکب از سازمان‌های امنیتی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، آب منطقه ای، جهاد کشاورزی قاچاق سوخت از طریق سهیمه ماشین آلات کشاورزی غیرفعال پیگیری خواهد شد.

او در ادامه دستور داد تا اطلاع رسانی وسیع و دقیق در خصوص مصادیق قاچاق سوخت و استفاده غیرمجاز از کارت‌های سوخت به مردم انجام شود و پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی تا پایان شهریور ماه سال جاری تمام شود.

نظر شما