شناسهٔ خبر: 55150563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشکیل ستاد قرآن در فارس

استاندار فارس از تشکیل ستاد قرآن در این استان خبر داد و گفت: اولین قدم این ستاد راه‌اندازی نهضت قرائت قرآن در ادارات استان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

محمدهادی ایمانیه، به حدیث ثقلین پیامبر مکرم اسلام (ص) اشاره و گفت: باید اعتراف کنیم ما مسلمانان نسبت به قرآن کریم کم‌توجه هستیم، اما همگی مدعی پیروی از دستورات خدا و پیامبر (ص) هستیم.

او با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم به دستورات خداوند و عترت برگردیم و دقت شایسته‌ای به دو ثقل اکبر و اصغر داشته باشیم، گفت: باید در ترویج فرهنگ قرآن که از قرائت قرآن شروع می‌شود و به فهم معانی و عمل به قرآن ختم می‌شود، فعال باشیم.

ایمانیه در ادامه به انتصاب دستیار ویژه استاندار فارس در امور قرآنی اشاره کرد و گفت: در همین راستا ستادی به نام قرآن در استان فعال شده است و اولین قدم آن توانمند شدن همه کارمندان دولت در استان فارس در بحث قرائت قرآن است که باید این قدم را با جدیت پیگیری کنیم تا تمام کارمندان ادارات و دانشگاه‌های فارس بتوانند قرائت صحیح قرآن را انجام دهند.

استاندار فارس در بخش دیگری ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر گفت: خداوند در ادامه منتی که بر بشر داشت و بعثت پیامبر (ص) برای بشریت به عنوان تنها موردی که خداوند منت آن را بر بشر می‌گذارد، نعمت بزرگ دیگری را به بشر عطا کرد چرا که کار نیمه‌کاره و ناتمام بود تا روز غدیر که به دستور خداوند ولایت حضرت علی (ع) و نسل ایشان به عنوان خلیفه بلافصل و امام بعد از پیامبر (ص) انجام شد.

او گفت: شیعیان حضرت علی (ع) و همه آزادگان و مسلمانان حداقل این نعمت را درک کنند و آموزه‌های آن حضرت را در سرلوحه امور خود قرار دهند.

نظر شما