شناسهٔ خبر: 68359273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

شفاعت زائران یکی از آثار آخرتی زیارت قبر امام حسین(ع) است

زهرا اسماعیلی

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زیارت قبر سیدالشهدا(ع) باعث طولانی شدن عمر، و رفع بلا می‌شود. این‌ها آثار دنیوی زیارت حضرت است و از آثار آخرتی زیارت قبر حسین(ع) این است که شفاعت حضرت شامل حال زائرانش می‌شود.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امشب ۴ شهریورماه، در مراسم شامگاه اربعین در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: بر اساس روایات مختلف از ائمه اطهار رسیده از جمله آثار زیارت امام حسین(ع) در اربعین و در غیر آن این است که زائران سید الشهدا رنگ آتش را نخواهند دید، چراکه گناهان آنان بخشوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: از امام محمدباقر(ع) روایت شده که شیعیان ما را به زیارت قبر حسین(ع) ترغیب کنید، چراکه زیارت قبر سیدالشهدا باعث طولانی شدن عمر، افزایش رزق و روزی و رفع بلا از وی می‌شود. این‌ها آثار دنیوی زیارت حضرت است و از آثار آخرتی زیارت قبر امام حسین (ع) این است که شفاعت حضرت شامل حال زائرانش می‌شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امام حسین(ع) تنها امامی است که بعد از شهادت سر از تنش جدا شد. در نحوه شهادت نسبت به دیگر امامان ما این اتفاق نیفتاده است و بالاخره امتیازاتی خدای بزرگ بنا به تعبیر امام صادق(ع) و امام باقر(ع) به حسین ابن علی(ع) داده است که به امامان دیگری داده نشده است.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: وجود مقدس امام صادق(ع) می‌فرمایند که ـاِنَّ‌ اللَّهَ‌ تَعالیٰ‌ عَوَّضَ الحُسَینَ (ع) مِن قَتلِهِ اَن جَعَلَ الاِمامَةَ فی ذُرّیَّتِهِ وَ الشِّفَاءَ فی تُربَتِهِ وَ اِجابَةَ الدُّعاءِ عِندَ قَبرِهِ وَ لا تُعَدُّ اَیّامُ زائِریهِ جائِیاً وَ راجِعاً مِن عُمُرِه، یعنی خداوند متعال به پاس قدردانی نسبت به امام حسین(ع) به خاطر شهادت ایشان، چهار امتیاز ویژه را به ایشان داده است».

وی در تبیین این چهار ویژگی گفت: یکی این است که امامان بعد از حسین بن علی(ع) تا حضرت بقیة الله (عج) همه از نسل حسین ابن علی(ع) هستند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ویژگی دیگر این است که خوردن خاک به فتوای همه مراجع حرام است، اما تربت حسین حکمتی دارد که نه تنها حرام نیست که خوردن آن شفاست.

وی افزود: این موارد مدال‌های افتخاری است که خدا به امام حسین(ع) داده است و مورد سوم این است که دعا زیر قبه یا کنار قبر ایشان بنا به روایات مستجاب است.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: برای امام هادی(ع) کسالتی پیش آمد و حضرت بیمار و تب دار شدند و به بعضی از دوستانشان فرمودند دلم می‌خواهد به کربلا بروید و برای من دعا کنید.

وی اضافه کرد: آن فردی که از یاران نزدیک امام هادی(ع) بود دچار بهت و ناباوری شد و به یکی از یاران امام عرض کرد و بیان کرد که امام هادی(ع) از ما چنین تقاضایی کرده و او نیز تعجب کرد و گفت ما می‌رویم ولی یک پرسش را از امام هادی(ع) باید مطرح کنیم و آن پرسش این است که شما حجت خدا هستید، امام حسین(ع) هم حجت خداست و چرا شما به ما دستور می‌دهید که برویم کنار قبر مطهر حسین ابن علی و برای شفای شما دعاکنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام در جوابشان فرمود بله من حجت خدایم و جدم حسین بن علی(ع) نیز حجت خداست، اما فاصله فراوان است و خدای متعال در این زمین بقعه‌هایی را قرار داده و از آن جمله بقعه مطهر قبر حسین ابن علی است که در آنجا دعا مستجاب می‌شود و من هم از شما تقاضا می‌کنم بروید و آنجا برای من دعا کنید.

انتهای پیام

نظر شما