شناسهٔ خبر: 67356510 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

در دولت سیزدهم محقق شد

فرآورش بیش از ۱۴ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه بیدبلند

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند اعلام کرد که تولید و فرآورش بیش از ۱۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کنار تعمیرات اساسی، مدیریت پروژه‌ها، ارتقای ایمنی، عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از اقدام‌های شاخص شرکت پالایش گاز بیدبلند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، بیژن شیلانی گفت: این پالایشگاه توانست برنامه‌ها و اهدافی را که از پیش تعیین کرد با موفقیت پشت سر بگذارد و با اجرای تعمیرات اساسی با استفاده از قطعات و تجهیزات ساخت داخل، آمادگی لازم برای فرآورش حداکثری گاز را به دست آورد.

وی بیان کرد: وضع پالایشگاه گاز بیدبلند از نظر ایمنی و تولید در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و همواره یکی از اولویت‌های مهم این شرکت ارتقای ایمنی، پیشگیری از حوادث و صیانت از تأسیسات و نیروی انسانی است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند با اشاره به حجم طرح‌ها و پروژه‌های فعال شرکت در دولت سیزدهم تصریح کرد: این شرکت با خط مبنا قراردادن سه راهبرد اساسی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، تکمیل ظرفیت خالی واحدهای موجود و توسعه زنجیره ارزش، شعار گاز انرژی پاک با نیم‌قرن تجربه و تلاش را محقق کرد.

شیلانی افزود: با توجه‌ به اهمیت مدیریت پروژه‌ها از حیث برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی، کنترل و مداومت در تحویل بموقع، چند طرح احصا شد که می‌توان به موارد مهمی ازجمله پروژه طرح استحصال گازهای سنگین تراز اتان، پروژه فروش گازکربنیک که افزون بر منفعت مالی و جلوگیری از انتشار ۴۰۰ هزار تن گازکربنیک حفظ محیط‌زیست را در پی دارد، پروژه استحصال میعانات گازی، افزایش دیماند برق مصرفی پالایشگاه از ۳.۵ مگاوات به ۵ مگاوات و ارتقای پست فوق توزیع برق ورودی پالایشگاه و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور ساخت بار اول ازجمله تولید و ساخت سیلیکاژل، شیرهای اطمینان دیگ‌های بخار و ساخت ربات بالارونده اشاره کرد.

وی در پایان به اجرای ۱۵ پروژه مهم با توجه‌ به تأکید مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید در شهر میانکوه اشاره کرد و یادآور شد: با توجه‌ به اهمیت آبادانی و شهرسازی، ارتقای رفاه ساکنان شهر میانکوه، بهبود کیفیت، پروژه‌هایی همسو با این موضوع به‌عنوان یکی از مأموریت‌های راهبردی پالایشگاه تعریف و اجرایی‌سازی شده است.

نظر شما