شناسهٔ خبر: 55087742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده هرمزگان: دنبال افزایش تسهیلات ساخت مسکن زلزله‌زدگان هستیم

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به تلاش و پیگیری برای افزایش میزان وام احداث منازل مسکونی جدید برای زلزله‌زدگان هرمزگانی به ۴۰۰ میلیون گفت: از کمیسیون عمران مجلس و دستگاه‌های عمرانی کشور برای حضور در مناطق زلزله‌زده غرب استان دعوت کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

احمد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در  بندرعباس  در خصوص آخرین وضعیت زلزله‌زدگان غرب هرمزگان اظهار داشت: بعد  ورود همه دستگاه‌ها و نهاده‌ها  برای اسکان موقت خوشبختانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن  همه زلزله‌زدگان اسکان موقت داده شده‌اند و اکنون مسئولان مشغول برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های تکمیلی جهت احداث منازل آسیب دیده و رفع مشکلات احتمالی زیرساختی شده‌اند.

وی افزود: حال که اسکان موقت به پایان رسیده به دنبال دعوت از کمیسیون عمران مجلس و دستگاه‌های عمرانی کشور است که کار اصلی و اسکان دائمی زلزله‌زدگان با احداث سریع منازل مسکونی آغاز شود.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان تورم و افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: به دنبال افزایش مبلغ وام به 400 میلیون هستیم که از این میزان 100 میلیون تومان آن بلاعوض و 300 میلیون نیز به صورت تسهیلات کم بهره و با بازپرداخت طولانی باشد و نوع ضمانت نیز به شکل زنجیره‌ای باشد که به زلزله‌زدگان فشاری وارد نشود.

وی ادامه داد: در تلاشیم هفته آینده کمیسیون عمران مجلس، رئیس بنیاد مسکن کشور و مسئولان برنامه و بودجه کشور به منطقه زلزله‌زده بیایند و علاوه بر بازدید از این مناطق، مسائلی همچون وام و تسهیلات را جمع بندی نهایی کنیم.

جباری گفت: آنچه در بحث ساخت و ساز منازل مسکونی مردم زلزله‌زده مهم است مسئله زمان است که بتوانیم با سرعت عمل و با استفاده از دانش شرکت‌های دانش بنیان و یا کمک قرارگاه مدینه و نیروی دریایی سپاه این منازل به سرعت ساخته و در اختیار مردم متاثر از زلزله قرار گیرد. 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت زلزله به مزرعه بزرگ پرورش میگوی سایه خوش گفت: این مزرعه پرورش میگو آسیب جدی دیده و صحبت‌های خوبی با دولت و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات داشته‌ایم و دعوت کرده‌ایم مسئولان مرتبط برای بررسی بیشتر این خسارات به منطقه بیایند و برای جبران خسارات برنامه‌ریزی کنند. 

انتهای پیام/864/ی

نظر شما