شناسهٔ خبر: 67560928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«ثبت نام زمین دولتی»، ترفند جدید کلاهبرداران سایبری

اصفهان – ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از کلاهبرداری جدید از شهروندان با موضوع «ثبت‌نام زمین دولتی» خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی اصفهان، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز یکشنبه افزود: بتازگی کلاهبرداران سایبری در حال ارسال پیامک‌هایی با عنوان ثبت نام زمین دولتی یا دریافت بسته معیشتی از طریق شماره‌های تلفن همراه هستند که لازم است شهروندان هنگام مواجهه با اینگونه پیامک‌ها هوشیار باشند.

وی اظهار داشت: در این میان برخی از شهروندان فریب خورده برای ثبت نام روی لینک موجود در پیامک کلیک می‌کنند که باعث می‌شود یک بدافزار که دسترسی کاملی به بخش پیامک‌ها دارد بر روی گوشی آنها نصب شود و از طریق گوشی فرد قربانی، همین پیامک را برای مخاطبان و افراد دیگر نیز ارسال کند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: کلاهبردار بدلیل دسترسی به پیامک‌ها از طریق بدافزار نصب شده روی گوشی فرد قربانی، توانایی خواندن و ارسال پیامک رمز پویا بانکی و ارسال آن به شخص کلاهبردار را دارد و کلاهبردار نیز از این طریق حساب بانکی شهروندان را خالی می‌کند.

این مقام انتظامی به مردم توصیه کرد که در زمان دریافت پیامک خدمات دولتی به شماره ارسال کننده پیامک دقت کنند و بدانند هیچکدام از خدمات دولتی با شماره‌های شخصی اطلاع رسانی نمی‌شود.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: شهروندان در صورت دریافت پیامک خدمات دولتی از شماره تلفن‌های شخصی یا شبکه‌های اجتماعی حتی اگر پیامک از طرف اقوام و آشنایان نزدیک ارسال شده باشد بهیچ عنوان لینک داخل پیامک را باز نکنند و بسرعت پیامک را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: وبسایت پلیس فتا به آدرسfata.gov.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری است و کاربران با مراجعه به آنها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان همچنین در صورت نیاز می‌توانند موارد مشکوک را از طریق سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ بصورت شبانه‌روزی به پلیس اطلاع دهند.

نظر شما