شناسهٔ خبر: 67559205 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کلاهبرداران با بهانه ثبت‌نام زمین دولتی برای کلاهبرداری به میدان آمدند

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان نسبت به کلاهبرداری با ترفند ثبت‌نام زمین دولتی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد به تازگی کلاهبرداران سایبری در حال ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان ثبت نام زمین دولتی و یا دریافت بسته معیشتی از شماره‌های موبایل شخصی هستند که لازم است شهروندان هنگام مواجهه با این پیامک‌ها هوشیار باشند.

وی افزود: برخی شهروندان فریب می‌خورند و برای ثبت نام روی لینک موجود در پیامک کلیک می‌کنند که باعث می‌شود بدافزاری که دسترسی کاملی به بخش پیامک‌ها دارد، روی تلفن همراه آنها نصب شود و از طریق گوشی قربانی همین پیامک را برای مخاطبان و افراد دیگر ارسال کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: کلاهبردار به دلیل دسترسی به پیامک‌ها از طریق بد افزار نصب شده روی گوشی قربانی، توانایی خواندن و ارسال پیامک رمز پویا بانکی و ارسال آن به شخص کلاهبردار را دارد و کلاهبردار از این طریق حساب بانکی قربانی را نیز خالی می‌کند.

وی با بیان اینکه ارسال پیامک کلاهبرداری حاوی لینک جعلی تحت عناوین و رویدادهای روز یکی از ترفندهای مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از شهروندان است، گفت: شهروندان زمان دریافت پیامک خدمات دولتی به شماره ارسال کننده پیامک دقت کنند و بدانند هیچکدام از خدمات دولتی از شماره‌های شخصی اطلاع رسانی نمی‌شود.

مرتضوی تصریح کرد: افراد در صورت دریافت پیامک خدمات دولتی از شماره موبایل‌های شخصی یا شبکه‌های اجتماعی حتی اگر از پیامک از طرف اقوام و آشنایان نزدیک ارسال شده بود، به هیچ عنوان لینک داخل پیامک را باز نکنند و پیامک را حذف کنند.

وی خاطرنشان کرد: وب سایت پلیس فتا به آدرس fata.gov.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری است و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز نیز می‌توانند موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی به پلیس گزارش دهند.

نظر شما