شناسهٔ خبر: 55068531 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تضعیف فعالیت سامانه فصلی مونسون در هرمزگان/ وزش باد‌های گرم و خشک

امروز از شدت فعالیت سامانه فصلی مونسون در هرمزگان کاسته شده اما وجود رطوبت در جو استان سبب وقوع بارش‌های رگباری در برخی نقاط می‌شود.

صاحب‌خبر -

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، آسمان استان قسمتی ابری در ساعات صبحگاهی در جزایر خلیج فارس و مناطق ساحلی با مه صبحگاهی و در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات به ویژه مناطق غربی با رگبار باران، رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

در مناطق مرکزی استان و برخی نقاط تنگه هرمز نیز احتمال رگبار پراکنده باران و رعد وبرق وجود دارد.

با توجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها خودداری شود.

در مقایسه با روز گذشته از میزان سرعت باد جنوب شرقی در مناطق دریایی استان به ویژه در دریای عمان کاسته شده و شرایط برای تردد‌های دریایی تا ساعات ظهر مساعد خواهد بود. از ساعات بعدازظهر تا اوایل شب با توجه به افزایش ابرناکی در مناطق دریایی استان به ویژه تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس، وقوع رعد وبرق و تند باد لحظه‌ای دور از انتظار نخواهد بود.

توصیه می‌شود در ساعات بعدازظهر و شب شناور‌های سبک از تردد در تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس خودداری کنند.

از امروز تا جمعه با تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، کاهش رطوبت هوا، وزش باد‌های گرم و خشک شمال شرقی و افزایش نسبی دما در نیمه شرقی و شمالی استان پیش بینی می‌شود.

سامانه فصلی مونسون از شنبه هفته آینده مجددا در سطح استان تقویت خواهد شد و سبب وقوع بارش‌های رگباری در ارتفاعات و برخی نقاط دریایی می‌شود.

نظر شما