شناسهٔ خبر: 55047354 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تداوم بارش‌های رگباری در هرمزگان/ احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها

امروز طی ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات و مناطق مستعد استان رگبار باران، رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، با توجه به وقوع بارش‌های رگباری، جاری شدن رواناب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود که از رفتن به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌ها به ویژه در نیمه شرقی استان خودداری شود.

در برخی نقاط مرکزی استان و تنگه هرمز نیز احتمال ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار‌های پراکنده همراه با رعدوبرق و افزایش موقتی سرعت باد وجود دارد.

دریای عمان و شرق تنگه هرمز با افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی متلاطم است. در ساعات بعدازظهر و شب با توجه به افزایش ابرناکی در مناطق دریایی استان به ویژه تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس، وقوع رعدوبرق و تند باد لحظه‌ای دور از انتظار نخواهد بود.

شناور‌های سبک در ساعات بعدازظهر و شب از تردد در تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس خودداری کنند.

از فردا چهارشنبه تا جمعه با تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، کاهش رطوبت هوا، وزش باد‌های گرم و خشک شمال شرقی و افزایش نسبی دما در نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود.

روز چهارشنبه با توجه به ماندگاری رطوبت، وقوع رگبار‌های موقتی با شدت کمتر در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست.

عصر دیروز و دیشب نیز در برخی مناطق شهرستان‌های حاجی آباد، بستک و پارسیان باران بارید.

باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید در شهرستان بستک

<div id="video-display-embed-code_16314999"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8183997/16314999?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما