شناسهٔ خبر: 54948194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری اختتامیه جشنواره ملی «شهادت قلم» با حضور وزیر ارشاد در قم

مراسم اختتامیه جشنواره ملی فیلمنامه نویسی دفاع مقدس و مقاومت روز پنجشنبه 16 تیرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در قم برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رضا ابوذر دبیر نخستین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی شهادت قلم امروز در نشست خبری تشریح برنامه های جشنواره شهادت قلم در سالن همایش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم اظهار داشت: از زمان تشکیل دبیرخانه این جشنواره تا پایان فرصت اعلام شده، ۳۰۰ فیلمنامه کوتاه از تمامی نقاط کشور دریافت شده است.

وی با اشاره به تشکیل هیات انتخاب آثار عنوان کرد: هیات مذکور متشکل از «مهدی داودآبادی»، «داود جلیلی» و «فاطمه علیمرادی» آثار دریافت شده از سراسر کشور را بررسی کردند و ۴۷ اثر را شایسته رقابت در مرحله نهایی جشنواره دانستند.

دبیر نخستین جشنواره ملی شهادت قلم افزود: در نهایت ۶ اثر حائز رتبه برتر شدند که در مراسم اختتامیه از آنان تقدیر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این مراسم، «چشم احمد» روایت زندگی شهید جاویدالاثر محمدتقی رستگار مقدم همراه و همرزم حاج احمد متوسلیان که توسط کنگره ملی شهدای استان قم و موسسه حماسه ۱۷ منتشر شده و همچنین پوستر دومین جشنواره شهادت قلم، رونمایی خواهد شد.

ابوذر حضور پرشور بانوان را در این جشنواره فیلمنامه نویسی تحسین برانگیز خواند و ادامه داد: ما در دفاع مقدس سوژه های بسیار زیاد و جذابی داریم که تا امروز به آنها پرداخته نشده است و ضرورت دارد مسئولان برای ساخت فیلم از فیلمنامه های برگزیده اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آثار منتخب جشنواره شهادت قلم به صورت کتاب در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره روز پنجشنبه 16 تیر از ساعت 17 با حضور سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار خواهد شد.

ابوذر یادآور شد: در جشنواره شهادت قلم، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، بسیج هنرمندان، کنگره ملی شهدا قم، صدا و سیما، انجمن سینمای جوان، شهرداری قم و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همکاری دارند.

حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این نشست، عنوان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با توجه به مسئولیت قانونی خود در موضوعات مربوط به دفاع مقدس وظیفه سیاستگزاری، حمایت، هدایت و پشتیبانی را دارد و باید به صورت مرجع عمل نماید.

 لقمانپور با اشاره به چرایی انتخاب قم به عنوان دبیرخانه جشنواره شهادت قلم گفت: در استان شاهد زیرساخت های منحصر به فردی مثل حضور دانشجویان و ساکنینی از کشورهای مختلف هستیم و به دنبال آن هستیم تا جشنواره شهادت قلم را به صورت بین المللی برگزار کنیم.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد استان قم در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: تقدیم 1000 شهید فرهنگی و دانش آموز، حضور داوطلبان مردمی در دفاع مقدس، تحول در صنایع دفاعی با نقش آفرینی دانشمندانی همچون شهید محسن فخری زاده که متولد قم بود، حماسه آفرینی لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) که باعث آزادسازی مهران شد، تامین هزینه سه روز جنگ و حضور موثر بانوان در ستادهای پشتیبانی، بخش‌هایی از حماسه مردم قم و رزمندگان سلحشور این استان در دفاع مقدس است.

وی با ارائه آماری از حوزه ایثار و شهادت گفت: در قم از سیزده ملیت از جمله فرانسه، ترکیه، یمن، عراق، لبنان و بحرین شهید داریم و ۵۸۰ شهید از سپاه بدر در قم مدفون هستند؛ مزار ۵۳۸ شهید مدافع حرم از ملیت های مختلف در استان قم قرار دارد و قم به لحاظ شهدای مدافع حرم، بالاترین آمار را دارد.

انتهای پیام/78023

نظر شما