شناسهٔ خبر: 54947521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اختتامیه جشنواره شهید قلم در قم برگزار می‌شود

الهام ردکا

دبیر جشنواره ملی فیلمنامه کوتاه شهید قلم گفت: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی "شهادت قلم" پنجشنبه ۱۶ تیرماه در تالار شهید آوینی قم برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین لقمان پور در نشست خبری تشریح برنامه‌های اختتامیه نخستین جشنواره ملی «شهادت قلم» که با موضوع فیلمنامه دفاع مقدس و مقاومت در سالن آمفی تئاتر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به همزمانی کنگره ملی شش هزار شهید قم و این جشنواره در خواست دادیم که دبیرخانه این جشنواره به قم بیاید که خوشبختانه موافقت شد.

وی بیان کرد: بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس بر اساس تکلیفی که رهبر معظم انقلاب به آن داده است وظیفه سیاست گذاری، حمایت، پشتیبانی، هدایت و نظارت بر دفاع مقدس را دارد هم‌چنین باید در این زمینه مرجعیت نیز داشته باشد به همین خاطر تشکیل دبیرخانه دائمی فیلم ضروری بود.

وی با بیان اینکه برای تولید فیلم و دسترسی کارگردانان به فیلمنامه ها به یک دبیرخانه نیاز بود، گفت: با توجه به حضور دانشجویان از کشورهای گوناگون و زیرساخت‌هایی که قم دارد دبیر خانه دائمی این جشنواره به قم داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لقمان پور اظهار کرد: حضور شهدایی از ۱۳ ملیت مختلف و مدفون بودن ۵۸۰ شهید سپاه بدر دفاع مقدس در قم نشان دهنده یک نگاهی بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای ما تحول در صنایع دفاعی بوده است و در این زمینه نیز شهید فخری زاده که قمی است می‌درخشد، ادامه داد: بیش هزار شهید دانش آموز، قمی بودن کوچک‌ترین شهید دفاع مقدس(شهید فهمیده) و... نشان دهنده تولد یک تفکر بسیجی و رشد باورهای دینی است به همین خاطر نسبت به برگزاری جشنواره فیلم دفاع مقدس در قم اصرار داشتیم.

وی بیان کرد: حضور بیش از ۵۰ هزار رزمنده از قم در دفاع مقدس، ۶۰۹۰ شهید در دفاع مقدس، ۹شهید خلبان، ایستادگی یک دسته در مقابل یک تیپ در کربلا یک، حضور و پشتیبانی زنان پرتلاش قمی در پشتیبانی از جبهه‌ها و ... از ظرفیت‌های استان قم است که نشأت گرفته از زیر ساخت‌های تفکر عاشورایی است.

رضا ابوذر، دبیر جشنواره ملی فیلمنامه کوتاه شهید قلم، در این نشست با بیان اینکه نخستین جشنواره شهید قلم در قم کلید خورده است، عنوان کرد: از همه نقاط کشور حتی شهرها ‌و روستاهای کوچک نیز اثر دریافت شده است.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی "شهادت قلم" پنجشنبه ۱۶ تیرماه در تالار شهید آوینی قم برگزار می‌شود.

وی افزود: هیات انتخابی از حجت‌الاسلام والمسلمین داودآبادی، داود جلیلی و فاطمه علیمرادی تشکیل شد و از ۳۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه، ۴۷ اثر شایسته راه یابی به مرحله نهایی شناخته شد.

دبیر جشنواره ملی فیلمنامه کوتاه شهید قلم اظهار کرد: انسیه شاه حسینی، مازندرانی و اسدی آثار منتخب را داوری کردند و شش اثر به عنوان آثار منتخب شناخته شد که در روز اختتامیه با حضور مسئولان کشوری و استانی تقدیر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مهمانان برگزیده شده از اصفهان، اراک و ملایر هستند، گفت: سردار کارگر ریاست بنیاد حفظ و نشر دفاع مقدس، وزیر فرهنگ و ارشاد و استاندار قم از جمله مهمانان روز اختتامیه هستند.

ابوذر بیان کرد: رونمایی از کتاب چشم احمد شرح زندگانی جاویدان اثر محمدتقی رستگار مقدم که توسط کنگره ملی شهدای و موسسه حماسه یاران تولید شده است و رونمایی از پوستر دومین جشنواره شهید قلم از جمله برنامه‌های روز اختتامیه است.

دبیر جشنواره ملی فیلمنامه کوتاه شهادت قلم با بیان اینکه ۵۰ فیلم نامه از ۲۵ نویسنده قمی دریافت شده است، ادامه داد: ۱۰ نفر از نویسندگان قمی از بانوان هستند.

وی بیان کرد: از مسئولان درخواست می‌کنیم تافیلم سازان و فیلمنامه نویسان حمایت کنند تا این آثار تبدیل به فیلم شود.

انتهای پیام

نظر شما