شناسهٔ خبر: 54949949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

با حضور سردار کارگر؛

مراسم اختتامیه جشنواره ملی «شهادت قلم» در قم برگزار می‌شود

دبیر نخستین جشنواره ملی «شهادت قلم» از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «رضا ابوذر» دبیر نخستین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی شهادت قلم امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های اختتامیه این جشنواره در سالن همایش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم با گرامیداشت روز قلم، اظهار داشت: از زمان تشکیل دبیرخانه این جشنواره تا پایان فرصت اعلام شده، ۳۰۰ فیلمنامه کوتاه از تمامی نقاط کشور دریافت شد.

وی با اشاره به تشکیل هیات انتخاب آثار عنوان کرد: هیات مذکور متشکل از «مهدی داودآبادی»، «داود جلیلی» و «فاطمه علیمرادی» از فیلمنامه نویسی و داوران استان، آثار دریافت شده از سراسر کشور را بررسی کرد و ۴۷ اثر را شایسته رقابت در مرحله نهایی جشنواره دانست.

دبیر نخستین جشنواره ملی شهادت قلم افزود: در نهایت ۶ اثر حائز رتبه برتر شدند که در مراسم اختتامیه از آنان تقدیر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این مراسم، کتاب «چشم احمد» روایت زندگی شهید جاویدالاثر محمدتقی رستگارمقدم همراه و همرزم حاج احمد متوسلیان که توسط کنگره ملی شهدای استان قم و موسسه حماسه ۱۷ منتشر شده و نیز پوستر دومین جشنواره شهادت قلم، رونمایی خواهد شد.

ابوذر با اشاره به اینکه آثار منتخب جشنواره شهادت قلم به صورت کتاب در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت، ادامه داد: ما در دفاع مقدس سوژه‌های بسیار زیاد و جذابی داریم که تا امروز به آن‌ها پرداخته نشده است و ضرورت دارد مسئولان برای ساخت فیلم از فیلمنامه‌های برگزیده، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره روز پنجشنبه ۱۶ تیر از ساعت ۱۷ با حضور سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار خواهد شد.

ابوذر یادآور شد: در جشنواره شهادت قلم، دستگاه‌ها و نهاد‌هایی همچون سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، بسیج هنرمندان، کنگره ملی شهدا قم، اداره ارشاد، صدا و سیما، انجمن سینمای جوان، بنیاد شهید و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری دارند.

نتهای پیام/

نظر شما