شناسهٔ خبر: 54941597 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ملی شهادت قلم در قم

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم‌نامه‌نویسی دفاع مقدس و مقاومت با نام شهادت قلم در تالار شهید آوینی قم برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین علی لقمان پور،مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم روز سه شنبه در نشست خبری در آمفی تئاتر باغ موزه دفاع مقدس قم گفت: آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت تحت عنوان  «شهادت قلم »ساعت ۱۸ پنجشنبه شانزدهم تیرماه همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) با حضور برگزیدگانی از سراسر کشور  در  تالار شهید آوینی قم برگزار می شود.

او گفت: جشنواره ملی «شهادت قلم» در ادامه سلسله برنامه های  کنگره ملی شهدای استان قم از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برگزار شده است.

تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم‌کوتاه دفاع مقدس در قم

حجت الاسلام والمسلمین لقمان پور می گوید: برای تهیه فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس این نیاز محسوس است که تهیه کنندگان دسترسی به فیلم‌نامه داشته باشند و این موضوع نیازمند وجود دبیرخانه‌ای متمرکز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در ادامه از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم‌کوتاه دفاع مقدس در قم خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره‌ ها در استان‌ها گردشی خواهد بود.

۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شهادت قلم ارسال شده است

رضا ابوذر دبیر جشنواره ملی شهادت قلم هم  در این نشست برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی دفاع مقدس و مقاومت در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: آثار متعددی  با موضوع‌ دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، شهدای حرم و شهدای سلامت  از روستاهای کوچک تا کلانشهرها  به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

به گفته او  با  تمدید فراخوان ۳۰۰ اثر به دبیرخانه رسید که  پس از داوری اولیه ۴۷ اثر به بخش اصلی راه پیدا کرد.

دبیر جشنواره ملی شهادت قلم  می گوید:  از ۴۷ اثر برگزیده که وارد مرحله دوم داوری شده  است ۶ اثر حائز رتبه و دریافت جایزه شده اند.

شایان ذکر است  آثار برتر در  قالب کتاب منتشر  و در سراسر ایران عرضه خواهد شد.

نظر شما