شناسهٔ خبر: 54755350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان؛

۱۸ نمایش در چهارمین روز جشنواره تئاتر کودک همدان اجرا می شود/ هنرنمایی ترکیه در بخش تئاتر ملل

همدان- ایرنا- ۱۲ نمایش صحنه‌ای و ۶ نمایش خیابانی در چهارمین روز از بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، امروز شنبه در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی نمایش «ژپتو» نوشته و کار اوشان محمودی از تهران ساعت ۱۱، ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ در بخش مسابقه تئاتر نوجوان در تالار اصلی روی صحنه می‌رود و همچنین نمایش «همه در یک قاب» به نویسندگی و کارگردانی شراره طیار از پردیس ساعت ۱۱، ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ در بخش مسابقه تئاتر خردسال در پلاتو استاد بیگلریان اجرا می شود. 

نمایش «مهمان‌های ناخوانده» نوشته و کار زهرا مریدی از تهران نیز ساعت ۱۰:۳۰ و ۱۱:۳۰ در بخش تئاتر خردسال در پلاتو استاد عبادی این مجموعه به صحنه می رود.     

در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی نمایش «افسانه قربون آقا» به نویسندگی حسن عنایت‌پور و کارگردانی مصطفی عنایت‌پور از سبزوار ساعت ۱۱، ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ در بخش مسابقه تئاتر کودک در تالار اصلی این مجموعه اجرا خواهد شد و پلاتو استاد عاشورپور نیز ساعت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ میزبان نمایش «مکبث در آشپزخونه» نوشته سیمگی گونسان و کار بوراک تمدوگان از ترکیه در بخش تئاتر ملل خواهد بود.  

«دروغ مبارک» به نویسندگی و کارگردانی حسین ربیعی از تهران ساعت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰، «نقل خوان دوم اسفندیار» نوشته علیرضا اسدپور با نقالی لیانا هاشمی از کازرون ساعت ۱۶ و «نقل نبرد رستم و اکوان دیو» به نویسندگی بهاره جهاندوست و نقالی آنیتا توکلی از کرج ساعت ۱۸ در بخش نمایش‌های ایرانی جشنواره در محوطه داخلی این مجتمع فرهنگی هنری اجرا می شود و محوطه بیرونی نیز ساعت ۱۶:۴۵ پذیرای نمایش «یه دنیایی که آدم‌هاش آبی شن» نوشته میثم کرمی و کار زهرا سادات احمدی از محلات و نمایش «داستان سیاه» به نویسندگی و کارگردانی آرش رضایی از الیگودرز ساعت ۱۸:۴۵ در بخش مسابقه تئاتر خیابانی است.  

امروز در تالار فجر «آرزوهای یک موش کور» نوشته سعید ابک و کار وحید نفر از تهران ساعت ۱۱، ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ شرکت‌کننده در بخش مسابقه تئاتر کودک در این تالار روی صحنه می رود.

تالار مهدیه هم در سومین روز از جشنواره ساعت ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ میزبان نمایش «تنهایی دنیا» به نویسندگی و کارگردانی رحمت غلامی از کرمانشاه در بخش اجرای تئاتر با کودکان زیر ۱۸ سال است و تالار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز نمایش «دینگ دینگ دنگ» نوشته حامد زحمتکش و کار فاطمه خدابنده‌لو از شهر ری ساعت ۱۰:۳۰ و ۱۱:۳۰ در بخش مسابقه تئاتر خردسال در این مجموعه روی صحنه می‌رود.  

همچنین «قصه بخت» کارگروهی از جامعه معلولان تپش از مهریز ساعت ۱۶ و ۱۸ در بخش تئاتر فراگیر در تماشاخانه شهید مظاهری (مریانج) اجرا می شود. 

پیاده راه بوعلی هم ساعت ۱۰:۳۰ میزبان نمایش «یه دنیایی که آدم‌هاش آبی شن» نوشته میثم کرمی و کار زهرا سادات‌احمدی از محلات، نمایش «داستان سیاه» به نویسندگی و کارگردانی آرش رضایی از الیگودرز ساعت ۱۱:۳۰، نمایش «تله من» نوشته و کار هیام احمدی از شاهین شهر ساعت ۱۷:۳۰ و نمایش «یه روز بخصوص» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از ملایر ساعت ۱۸ در بخش مسابقه تئاتر خیابانی است.

به گزارش ایرنا، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش تا ششم تیرماه به دبیری‌ امیر مشهدی عباس  با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان در حال برگزاری است. 

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند.

در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

نظر شما