شناسهٔ خبر: 54318454 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شیراز میزبان نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان

رئیس سازمان صمت فارس از برگزاری نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش‌بنیان به میزبانی شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۳۱ خرداد تا ۳ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا ایزدی در دیدار و بازدید از صنایع قطعات الکترونیک شیراز از برگزاری نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش‌بنیان استان فارس خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۳۱ خرداد تا ۳ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار می‌شود.

او به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اینکه تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی موجب پیشرفت اقتصادی خواهد بود اشاره و گفت: برای ارتباط بهتر صنعت با دانشگاه راهکاری علمی و عملی باید در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان صمت استان فارس بر هم‌افزایی با تشکل‌های بخش خصوصی، مراکز علمی و دانشگاهی برای بهره‌مندی از دانش روز توام با فناوری‌های برتر تاکید و گفت: برندسازی در سطح بین‌المللی، افزایش تولید، استفاده بهینه ازظرفیت‌ها، فراهم آوردن سیستم استاندارد در تولید تجهیزات و دیگر فاکتور‌های این حوزه نقش مهمی در توسعه اقتصاد دارد.

ایزدی گفت: با توجه به شعار سال شرایط اشتغال، تولید و ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی استان ایجاب می‌کند از تمامی قابلیت‌ها و توانمندی‌های صنایع بزرگ به بهترین وجه ممکن استفاده شود.

رئیس سازمان صمت استان فارس به ظرفیت صنایع قطعات الکترونیک شیراز و فاتح صنعت در استان فارس اشاره و گفت: رشد، توسعه و بهره‌وری از میزان تولیدات این ۲ مجموعه بزرگ سبب افزایش نرخ اشتغال و درآمد و کاهش بیکاری می‌شود.

ایزدی همچنین بر توجه به تولید محصولات و تجهیزات دانش‌بنیان و استفاده از جدیدترین و به روز‌ترین فناوری‌های روز دنیا در حوزه‌های مختلف طراحی و ساخت تجهیزات تاکید کرد و گفت: این امر از مهم‌ترین نقاط قوت این مجموعه‌های صنعتی در استان است.

افزایش تولید، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، فراهم آوردن سیستم استاندارد در تولید تجهیزات و توجه به امر تحقیق و توسعه در کنترل کمی و کیفی محصولات از جمله موفقیت‌های این ۲ واحد صنعتی است که رئیس سازمان صمت استان فارس در صحبت‌هایش به آن اشاره کرد.

ایزدی گفت: حفظ واحد‌های موجود، توسعه شرکت‌های صنعتی، حمایت از صنایع دانش بنیان، بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات خط تولید، توجه به سرمایه‌گذاری در صنایع مادر، کیفی‌سازی محصولات بومی و تقویت صادرات از مهمترین و محوری‌ترین رویکرد‌های این سازمان در بخش صنعت است.

براساس این گزارش در نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان دستاورد‌ها و نیاز‌های صنایع محتلف از جمله نفت وگاز، ماشین آلات کشاورزی و صنایع غذایی، صنایع فلزی وشیمیایی، تجهیزات پزشکی و پیراپزشکی، صنایع برق و الکترونیک، صنایع مخابرات و فناوری اطلاعات و صنایع خودرو و لوازم خانگی ارائه می‌شود.

نظر شما