شناسهٔ خبر: 54307602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان به میزبانی شیراز برگزار می‌شود

گروه استان‌ها - رئیس سازمان صمت استان فارس از برگزاری نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش‌بنیان به میزبانی شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۳۱ خرداد تا ۳ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حمیدرضا ایزدی پیش از ظهر امروز در دیدار و بازدید از صنایع قطعات الکترونیک  شیراز از  برگزاری نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش‌بنیان استان فارس خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه  از 31 خرداد تا 3 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اینکه تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی موجب پیشرفت اقتصادی خواهد بود گفت: برای ارتباط بهتر صنعت با دانشگاه راهکاری علمی و عملی باید در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان صمت استان فارس بر هم‌افزایی با تشکل‌های بخش خصوصی، مراکز علمی و دانشگاهی برای بهره‌مندی از دانش روز توام با فناوری‌های برتر  تاکید و بیان کرد: برندسازی در سطح بین‌المللی، افزایش تولید، استفاده بهینه ازظرفیت‌ها، فراهم آوردن سیستم استاندارد در تولید تجهیزات و دیگر فاکتورهای این حوزه نقش مهمی در توسعه اقتصاد دارد. 

ایزدی افزود: با توجه به شعار سال شرایط اشتغال، تولید و ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی استان ایجاب می‌کند از تمامی قابلیت‌ها و توانمندی‌های صنایع بزرگ به بهترین وجه ممکن استفاده شود.

رئیس سازمان صمت استان فارس با اشاره به ظرفیت صنایع قطعات الکترونیک  شیراز و فاتح صنعت در استان فارس عنوان کرد: رشد، توسعه و بهره‌وری از میزان تولیدات این 2 مجموعه بزرگ سبب افزایش نرخ اشتغال و درآمد و کاهش بیکاری می‌شود.

ایزدی همچنین بر توجه به تولید محصولات و تجهیزات دانش‌بنیان و استفاده از جدیدترین و به روز‌ترین فناوری‌های روز دنیا در حوزه‌های مختلف طراحی و ساخت تجهیزات تاکید کرد و اظهار داشت: این امر از مهم‌ترین نقاط قوت این مجموعه‌های صنعتی در استان است.

افزایش تولید، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، فراهم آوردن سیستم استاندارد در تولید تجهیزات و توجه به امر تحقیق و توسعه در کنترل کمی و کیفی محصولات از جمله موفقیت‌های این  2 واحد صنعتی است که رئیس سازمان صمت استان فارس در صحبت‌هایش به آن اشاره کرد. 

ایزدی گفت: حفظ واحدهای موجود، توسعه شرکت‌های صنعتی، حمایت از صنایع دانش بنیان، بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات خط تولید ، توجه به سرمایه‌گذاری در صنایع مادر، کیفی‌سازی محصولات بومی و  تقویت صادرات از مهمترین و محوری‌ترین رویکردهای این سازمان در بخش صنعت است.

براساس این گزارش در نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان دستاوردها و نیازهای صنایع محتلف از جمله نفت وگاز، ماشین آلات کشاورزی و صنایع غذایی، صنایع فلزی وشیمیایی،تجهیزات پزشکی و پیراپزشکی، صنایع برق و الکترونیک، صنایع مخابرات و فناوری اطلاعات و صنایع خودرو و لوازم خانگی  ارائه می‌شود. 

انتهای پیام/424 /ی

نظر شما