شناسهٔ خبر: 54223940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار خوزستان:

امدادرسانی و آواربرداری متروپل بی‌وقفه در حال انجام است

فاطمه سعدیان

استاندار خوزستان گفت: در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ در ساخت ساختمان متروپل، ضوابط فنی رعایت نشده و ساخت و ساز آن بر اساس اصول و استانداردهای ایمنی نبوده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته، این موضوع به عنوان یکی از عوامل اولیه حادثه شناخته شده است.

صاحب‌خبر -

صادق خلیلیان با تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی در محل حادثه متروپل آبادان اظهار کرد: روند امدادرسانی و آواربرداری بی‌وقفه در حال انجام است و اکیپ‌های زیادی از استان‌های همجوار و دیگر شهرستان‌های خوزستان در منطقه حضور دارند و با همدلی کار آواربرداری در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، وی عنوان کرد: بر اساس آخرین آماری که داریم در این حادثه ۱۰ نفر فوت و ۳۲ نفر مصدوم شده‌اند. بخش عمده‌ای از مصدومان نیز سرپایی درمان و ترخیص شدند.

استاندار خوزستان در خصوص علل فرو ریختن برج دوقلوی متروپل، گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که در بررسی اولیه مشخص شد این است که در سال‌های ۹۶ تا ۹۸ در ساخت ساختمان متروپل، ضوابط فنی رعایت نشده و ساخت و ساز آن بر اساس اصول و استانداردهای ایمنی نبوده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته، این موضوع به عنوان یکی از عوامل اولیه حادثه شناخته شده است. البته نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد.

خلیلیان یادآور شد: تاکنون هشت نفر از عواملی که در بحث متروپل و به نوعی در استانداردهای فنی و مجوزهایی که اجازه نمی‌دادند که ساختمان از تعداد طبقات مشخصی بیشتر باشد دخیل بوده‌اند و در این خصوص اغماض کرده بودند، دستگیر شده‌اند. قوه قضائیه نیز به اشد مجازات با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

وی افزود: برآورد خاصی از اینکه اکنون چند نفر در زیر آوار گرفتار شده‌اند، نداریم اما در عین حال همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که حتی اگر یک نفر هم در این حادثه گرفتار آوار شده باشد وی را نجات دهیم.

خلیلیان گفت: براساس ضوابط هلال احمر ۴٨ ساعت را برای امداد و نجات انجام می‌دهند و پس از آن طی چند روز کار آواربرداری به اتمام می‌رسد.

استاندار خوزستان در پایان درباره آمار نیروهای امدادگر حاضر در منطقه افزود: هم اکنون صدها نیروی امدادگر در منطقه حاضر هستند.

انتهای پیام

نظر شما