شناسهٔ خبر: 54205204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۳۲ کشته و زخمی در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان/ دستور معاون اول رئیس‌جمهور برای رسیدگی به مصدومان

در پی فروریختن ساختمان در حال ساخت تجاری اداری متروپل آبادان تاکنون پنج نفر کشته شدند و تعداد مجروحان نیز به ۲۷ نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، در پی حادثه ریزش ساختمان تجاری اداری متروپل خیابان امیری آبادان که ظهر امروز (دوشنبه ۲ خرداد) به وقوع پیوست، تاکنون پنج نفر کشته و ۲۷ نفر نیز زخمی شدند و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شده است.

 

گروه‌های امدادی از هلال احمر، اورژانس و آتش‌نشانی از شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر برای رسیدگی به مجروحان و همچنین آواربرداری به محل حادثه اعزام شدند و دقایقی قبل نیز ستاد بحران به ریاست استاندار خوزستان در مسجد نو آبادان تشکیل جلسه داد.

 

معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم رسیدگی فوری به حادثه ریزش ساختمان ده طبقه در مرکز شهر آبادان و خارج کردن سریع مصدومان از زیر آوار تاکید کرد.

 

«محمد مخبر» بلافاصله پس از اطلاع از وقوع ریزش ساختمان متروپل در شهر آبادان، در تماس های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار آبادان، دستورات لازم برای بسیج امکانات جهت کمک به مصدومان و مجروحان این حادثه را صادر کرد و ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان این حادثه و ابراز همدردی با مصدومان، خواستار بررسی دقیق علل وقوع این اتفاق شد.

 

وزیر کشور نیز به دنبال حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل در شهرستان آبادان، در تماس تلفنی با استاندار خوزستان خواستار به‌کارگیری همه امکانات برای رسیدگی فوری به حادثه دیدگان و نجات محبوسان احتمالی زیر آوار شد.

 

«احمد وحیدی» در این تماس تلفنی از صادق خلیلیان خواست، با به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و امکانات، برای نجات افرادی که احتمالاً در پارکینگ و طبقه همکف این ساختمان گرفتار شده اند، تسریع شود.

 

وی همچنین به ستاد مدیریت بحران کشور و سازمان همیاری شهرداری و دهیاری کشور دستور دارد همه امکانات خود را در این زمینه به کار گیرند و در اسرع وقت نسبت به بررسی کارشناسانه این حادثه اقدام کنند علاوه بر این، وزیر کشور خواستار شناسایی و برخورد با مسببان و متخلفان این حادثه شد.

 

رئیس کل دادگستری استان خوزستان دستور بررسی دقیق علت و عوامل حادثه، امدادرسانی به مصدومان و برخورد سریع و قاطع با کلیه مرتبطین و مسببان حادثه را صادر کرد.

 

«علی دهقانی» همچنین از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا در کنار رئیس دادگستری و دادستان آبادان، موضوع را تا حصول نتیجه مقتضی پیگیری و نظارت کند.

 

همچنین به دستور استاندار خوزستان و شهردار اهواز تیم‌های واکنش سریع آواربرداری و امداد و نجات شامل ۱۰ دستگاه خودرو آتش نشانی و ۵۰ نفر نیروی متخصص امداد و نجات با مدیریت و همراه رئیس سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه ریزش ساختمان متروپل اعزام شدند.

 

پایان پیام/72

نظر شما