شناسهٔ خبر: 54196781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش:

سوم خرداد یک حماسه ملی است

سعیده مصطفوی

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، با اشاره به آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و با رمز علی بن ابی طالب، تصریح کرد: سوم خرداد یک حماسه ملی است و تحولات آینده خاورمیانه را رقم زد.

صاحب‌خبر -

ناخدا یکم عرشه و ستاد حمیدرضا سعادت، فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی و ارشد آجا در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان بندرانزلی که به مناسبت سوم خرداد؛ سالروز آزادسازی خرمشهر در منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد، اظهار کرد: سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر یادآور دو حماسه بزرگ در دوران دفاع مقدس است که مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر یکی از آنهاست.

وی تاکید کرد: مقاومت تکاوران نیروی دریایی همچنین مردم خرمشهر دشمن بعثی را که در سر رویای تصرف سه روزه خوزستان را می پروراندند به مدت ۳۴ روز زمین گیر کرد و معادلات دشمنان را بر هم زد.

فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، با اشاره به آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس و با رمز علی بن ابی طالب، تصریح کرد: سوم خرداد یک حماسه ملی است و تحولات آینده خاورمیانه را رقم زد.

ناخدا یکم سعادت یادآور شد: رزمندگان نیروهای مسلح در پاسداشت این روز بزرگ با شهدا تجدید عهد کرده و بیش از گذشته در راه حراست و حفاظت از آرمان های انقلاب، امنیت کشور و منافع ملت ایران هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندرانزلی نیز، اظهار کرد: فتح خرمشهر ورق زرینی در انقلاب اسلامی رقم زد و آغازی برای فتوحات دیگر در عرصه های مختلف برای نظام اسلامی هست و خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه محاسبه های آن روز نشانگر عدم پیروزی رزمندگان اسلام و عدم امکان بازپس گیری خرمشهر به دلیل امکاناتی که استکبار جهانی در اختیار صدام قرار داده بود، افزود: نیروهای اسلام با توکل به خدا و ایمان قوی توانستد این حماسه بزرگ را رقم بزنند و دشمن را ناکام کند.

حجت الاسلام شمس الدین تاکید کرد: فتح خرمشهر از جهات مختلف دارای اهمیت است و باید مورد توجه و درس آموزی باشد اما یکی از برجسته ترین دستاوردهای این فتح بزرگ برای آن روز و روزهای آینده نظام اسلامی این است که رزمندگان اسلام، مردم، نیروهای نظامی، انتظامی و بسیجی توانستند  اراده سیاسی جمهوری اسلامی را به دشمنان و جهان به اثبات برسانند و برترینی نظامی خود را علی‌رغم همه کمبود هایی که وجود داشت در تاریخ ثبت کنند.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: در فتح خرمشهر فرماندهی امام خمینی(ره)، اخلاص رزمندگان همچنین وحدت و انسجامی که بین رزمندگان پدید آمده بود نقش‌آفرین بود ولی نکته اصلی در این مسیر توکل به خداوند بود زیرا طبق تاکید خدای متعال در قرآن کریم اگر انسان مومن توکل به خدا داشته باشد برای موفقیت در همه مقاطع کافی است.

وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از منافع ملت و صیانت از مرزها و همچنین منافع اقتصادی کشور با نیروهای دیگر با اتکا به خدای متعال در رویارویی با دشمنان از هیچ توطئه‌ای هراس ندارد و در هر عرصه با اتکای به خدا و توانایی ملت عزیز و نیروهای توانمند توانستیم استقلال را به دست بیاوریم.

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه در عرصه اقتصاد هم از این گردنه عبور خواهیم کرد، گفت: اخلاص در کار، وحدت، همدلی و همراهی در انجام مسئولیت ها و ماموریت ها همچنین توکل به خدا و نهراسیدن از مشکلات رمز پیروزی و موفقیت است.

انتهای پیام

نظر شما