شناسهٔ خبر: 54205582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه بندرانزلی:

آزادسازی خرمشهر برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است

حوزه/ حجت الاسلام شمس الدین گفت: این که امام(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، برای آن بود که همه محاسبه‌های عادی و مادی آن روز گویای عدم احتمال پیروزی رزمندگان اسلام و باز پس‌گیری خرمشهر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت روز آزادسازی خرمشهر در ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی نداجا برگزار شد، اظهار داشت: سوم خرداد روزی بزرگ و حماسی است که با فتح خرمشهر ورق زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رقم زد و آغازی برای فتوحات دیگر در عرصه‌های مختلف برای نظام اسلامی بوده و هست و خواهد بود.

وی افزود: اینکه امام(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، برای این است که همه محاسبه‌های عادی و مادی آن روز گویای عدم احتمال پیروزی رزمندگان اسلام و باز پس‌گیری خرمشهر بود.

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: لشکرهای متعدد و تجهیزات گسترده‌ای که استکبار جهانی در اختیار رژیم صدام قرار داده بود، خیانت‌هایی که اوایل جنگ بنی صدر خائن ملعون کرد و کمبود امکانات و تجهیزات نیروهای جمهوری اسلامی، پیروزی در این مقابله و بازپس گیری را غیر محتمل کرده بود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه تمام برنامه ریزی دشمن در خرمشهر بر این بود تا بمانند و نظام اسلامی را ساقط کنند و اگر نتوانستند تجزیه کنند و خوزستان را از میهن اسلامی مان جدا کنند، افزود: فتح خرمشهر و آن پیروزی عظیم جز با عنایت پروردگار متعال میسر نبود.

حجت الاسلام شمس الدین ادامه داد: دشمن بعثی اشغال خرمشهر را به عنوان یک برگ برنده برای وادار کردن نظام اسلامی به حضور در پای میز مذاکره صلح و تحمیل خواسته‌های خود و استکبار جهانی قرار داده بود و حتی باز پس‌گیری خرمشهر را کلید بصره تلقی می‌کرد، نیروهای اسلام توانستند با اتکاء به خداوند متعال و ایمان قوی این حماسه بزرگ را رقم بزنند و دشمن را ناکام کنند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر از جهات مختلفی دارای اهمیت است که باید دائما مورد توجه باشد؛ یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای این فتح بزرگ این بود که رزمندگان اسلام، مردم و نیروهای نظامی و بسیجی ما علیرغم کمی عده و عده توانستند در آن شرایط برتری نظامی خود و اراده سیاسی جمهوری اسلامی را بر خواست دشمنان و استکبار جهانی به رخ دنیا بکشند و در تاریخ ثبت کنند.

وی با بیان اینکه بعد از ۵۷۵ روز اشغال خرمشهر و مقاومت اولیه، خواسته دشمنان نقش برآب شد و ناکام شدند، خاطرنشان کرد: این برتری جمهوری اسلامی و تفوق اراده سیاسی در همه عرصه‌ها و مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی خودنمایی می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی افزود: اگرچه عواملی مثل فرماندهی امام(ره)، اخلاص رزمندگان و وحدت و انسجامی که بین همه آن‌ها وجود داشت هست، اما نیروهای مسلح و رزمندگان ما در پرتو ایمان و اتکاء به خداوند متعال و قدرت لایزال الهی توانستند این فتح را رقم بزنند و این نکته اصلی این پیروزی است.

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: اینکه خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است، وَ مَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ؛ در همه عرصه‌ها این اتکاء به خدا برای دستیابی انسان مومن به اهداف و موفقیت در همه مقاطع زندگی فردی و اجتماعی‌اش کافی است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی در طول این ۴۳ سالی که از عمر پربرکت و سرافرازانه‌اش می‌گذرد همیشه اتکاء به قدرت لایزال الهی داشته، اظهار داشت: همه نیروهای رزمنده، نظامی، سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و همه ارکان نظام اسلامی با اتکاء به همین اصل توانسته‌اند در رویارویی با سختی‌ها، مشکلات و موانعی که دشمنان سر راه نظام اسلامی پدید آورده‌اند و می‌آورند تا به امروز پیش بروند و موفق شوند.

وی افزود: امروز آنچه نظام اسلامی را در برابر زورگویی‌های استکبار جهانی در استیفای حقوق برجام مقاوم نگه داشته همان اتکاء به خداوند متعال و حقوق ملت است. نیروهای مسلح ما در دفاع از منافع ملی و نظام اسلامی فراتر از مرزها امنیت آفرین هستند و گوش‌مالی لازم را به دشمنان می‌دهند.

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه با اتکا به خداوند متعال در رویارویی با دشمنان از هیچ توطئه‌ای هراس نداریم، خاطرنشان کرد: در همه عرصه‌های سیاسی و فرهنگی با اتکاء به خدا و توانایی ملت عزیز و نیروهای نخبه و توانمند توانسته‌ایم استقلال بدست بیاوریم و در عرصه اقتصاد هم ان‌شاءالله از این گردنه عبور خواهیم کرد و تنگناهای معیشتی و مشکلات اقتصادی کشور هم با همت دولت تحول‌آفرین و انقلابی برطرف خواهد شد.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شد: همه باید در انجام ماموریت‌ها در همه دستگاه‌ها توجه داشته باشند اخلاص در کار، وحدت و همدلی و همراهی در انجام مسئولیت‌ها و ماموریت‌ها، توکل به خداوند متعال و نهراسیدن از مشکلات رمز پیروزی و موفقیت است.

انتهای پیام/

نظر شما