شناسهٔ خبر: 67334540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان سمنان:

زمینه اشتغال یک‌هزار زندانی استان سمنان فراهم شد

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به رویکرد اشتغال و مهارت زایی زندانیان در استان، گفت: با اقدامات انجام شده در یک سال اخیر زمینه اشتغال برای یک هزار زندانی استان فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران در مجموعه دادگستری استان سمنان ضمن گرامی داشت هفته قوه قضائیه بیان کرد: در دوره جدید مدیریتی دستگاه قضائی که از زمان شهید رئیسی آغاز شد، تأمین امنیت سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های دستگاه قضائی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت دستگاه قضائی بعد از شهید رئیسی نیز اقدامات مهمی در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد، بیان کرد: کمک به بهبود کسب و کارها و پویایی اقتصاد از دیگر اولویت‌های دستگاه قضائی در کشور و طبیعتاً استان سمنان است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برای این کار دستگاه قضائی تمام تلاش خود را در راستای بهبود کسب و کار و حمایت از تولید به کار بسته است، گفت: رویکردهای جدید دادگستری استان توانسته تحولات خوبی را در زمینه احیای تولید و رونق آن رقم بزند.

اکبری با بیان اینکه زمینه سازی برای اشتغال زندانیان و مهارت افزایی آنها از دیگر اولویت‌های دستگاه قضائی استان سمنان است، تاکید کرد: تلاش داریم که زندانیان بعد از خارج شدن از زندان مهارت‌های کاری را داشته و بتوانند به سر کار حاضر شوند.

وی افزود: برای اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های اقدامات خوبی در دست اجرا است که از جمله آن می‌توان به دوره‌های آموزشی، مهارت افزایی و فنی و حرفه‌ای و … اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه در راستای ارتقای تجهیزات و کیفیت آموزش‌های مهارتی و اشتغال زایی در استان چهار سوله نیز در زندان‌های استان ساخته شده است، تاکید کرد: با اقدامات انجام شده در یک سال خیر زمینه اشتغال برای یک هزار زندانی استان فراهم شده است.

اکبری همچنین از بخشیدگی ۱۲ زندانی محکوم به قصاص در زندان‌های استان به همت مددکاران، مجموعه مسئولان زندان‌ها، ستاد دیه و … نیز طی یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: جذب پزشک در پزشکی‌قانونی مهدیشهر و دامغان از دیگر اقدامات تأثیر گذار دستگاه قضائی استان سمنان در یکسال اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه تثبیت اسناد و مالکیت اراضی ملی و کشاورزی از دیگر اولویت‌های دستگاه قضائی در استان سمنان است، تاکید کرد: ۹۹ درصد اراضی ملی در سراسر استان دارای سند تثبیت شده به نفع دولت ایران اسلامی است و حق دست اندازی به این اراضی داده نمی‌شود.

نظر شما