شناسهٔ خبر: 53328511 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار: قزوین می تواند پایلوت نظام مند شدن پرداخت یارانه نان در کشور باشد

استاندار قزوین گفت: با برنامه ریزی مناسب و هوشمند سازی کارها آمادگی داریم پایلوت اجرای طرح نظام مند شدن پرداخت یارانه نان درکشور باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ محمد مهد ی اعلایی در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و امنیت غذایی استان که روز یکشنبه در استانداری برگزارشد با تبریک سال جدید اظهارداشت: امیدواریم سالی توام با موفقیت و بهروزی برای ملت باشد.

وی اضافه کرد: توزیع کالاهای حمایتی و اساسی مانند گوشت، شکر، برنج و تخم مرغ باید با دقت و نظارت بیشتری صورت گیرد و با برنامه ریزی مناسب در این زمینه اقدام کنیم.

اعلایی تصریح کرد: قطعا در بودجه ۱۴۰۱ به تصویب رسید که ارز ترجیحی قابلیت حذف دارد لذا برای نظام توزیع باید برنامه ریزی کنیم.

image_2022_4_3-9_43_24_476_7Am

وی گفت: باید همه کالاها به دست مصرف کننده واقعی برسد و برپایی نمایشگاه طرح ضیافت کار ارزشمندی است که می تواند رضایت مردم را جلب کند.

استاندار قزوین بیان کرد: هر چقدر در نظام توزیع نحوه نظارت بیشتر باشد بدون تردید مصرف کننده راضی می شود.

وی افزود: خرید های اینترنتی در این شرایط بسیار اهمیت دارد و با کمک رسانه ها بایستی تبلیغ کنیم تا مردم بدانند کالاهای اساسی در پلتفرم های الکترونیکی وجود دارد و هر چقدر مردم به سمت خرید اینترنتی بروند از سوء استفاده احتمالی جلوگیری می شود اما تا زمان جا افتادن خرید اینترنتی می توانیم در غرفه ها و مراکز فروش میوه تعاون روستایی سایر کالاها نیز عرضه کنیم.

اعلایی یادآورشد: موضوع نان مهم است و باید برای توزیع نان برنامه ریزی کنیم تا شاهد بی نظمی و نابسامانی نباشیم.

image_2022_4_3-9_43_36_828_4cr

وی گفت: متاسفانه علیرغم تعیین کشیک نانوایان در روزهای 12 و 13 فروردین بیشتر نانوایی ها تعطیل بود و مردم مشکل داشتند و تاکید جدی داریم با متخلفان برخورد شود.

اعلایی افزود: نیامدیم فقط طرح موضوع کنیم بلکه آمده ایم حل موضوع شود و در موضوع نان قرار نیست عده ای به دلیل سهل انگاری گذشته امروز نیز برای ما مشکل ساز شوند و اگر قاطعیت باشد می توانیم وضعیت نان را در قزوین ساماندهی کنیم.

استاندار از فرماندار قزوین خواست با نانوایان کشیک های روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین که در محل کار حاضر نشده و پخت نکردند برخورد جدی کند.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی برنامه ریزی کرده بود که مرغ مورد نیاز مردم تامین شود اما در نان چالش داشتیم که باید نظارت هوشمند در توزیع و تامین کالاهای اساسی صورت گیرد و از فرماندار قزوین انتظار داریم در خصوص ساماندهی وضعیت نانوایی ها جدی تر عمل کند.

اعلایی اضافه کرد: شاید با افزایش قیمت کالاها در جهان به طور قاچاق بسیاری از مردم کشورها طالب برخی کالاهای ما باشند که باید مراقبت کنیم تا از قاچاق کالاها جلوگیری شود.

image_2022_4_3-9_31_53_891_L5B

استاندار قزوین یادآورشد: به صورت مستمر با اعتراض مردم با کیفیت و کمیت نان در قزوین مواجهیم و باید فرماندار ورود جدی کند و با تشکیل یک کارگروه ویژه با متخلفان برخورد قاطع شود.

وی بیان کرد: در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی مردم با کسی شوخی نداریم و قرار نیست ما در این جلسات باشیم و مردم در تامین نان مرغوب مشکل داشته باشند.

استاندار قزوین اظهارداشت: با توجه به ماموریتهای جدیدی که به سازمان جهاد واگذار شده با خرید ۱۰ دستگاه خودرو از سوی این سازمان موافقیم. 

وی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی خواست در توزیع کالاهای اساسی از ظرفیت بخش خصوصی توانمند استفاده بیشتری شود و گفت: سعی کنید از بخش خصوصی حمایت شود و کارها را به آنها بسپارید تا تصدی گری کاهش یابد.

اعلایی تصریح کرد: در نظارتها بایستی نظارت لازم صورت گیرد و ساختارها به گونه ای تنظیم شود تا بتوانیم پایلوت نظام مند شدن پرداخت یارانه نان در کشور باشیم.

انتهای پیام

نظر شما