شناسهٔ خبر: 67637881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امر به معروف وظیفه همگانی است

معاون اجتماعی و امور دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف استان بوشهر گفت: همه مردم و مسئولان دولتی نسبت به عملیاتی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه شرعی و قانونی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمدرضا موسوی در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین علیه‌السلام و 72 تن از شهدای دشت کربلا و گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: عفاف و حجاب از اولویت برنامه‌های فرهنگی در جامعه است و همگان نسبت به ترویج این فرهنگ در جامعه نقش جهادی و انقلابی دارند.

وی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را از واجبات دین اسلام دانست و بیان کرد: اگر این فریضه الهی در جامعه احیا شود زمینه حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فراهم می‌شود.

معاون اجتماعی و امور دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف استان بوشهر حمایت از این فریضه الهی را رسالت و وظیفه همگانی دانست و تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در اجرایی شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توجه ویژه‌ای دارد و در تحقق این مهم همه مردم و مسئولان دولتی وظیفه شرعی و قانونی دارند.

حجت‌الاسلام موسوی حمایت از آمران به معروف را وظیفه قانونی دانست و تصریح کرد: بر اساس قانون حمایت از آمران به معروف وظیفه همه دستگاه‌های دولتی است.

معاون اجتماعی و امور دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف استان بوشهر با بیان اینکه همه وظیفه دارند از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند گفت: تذکر زبانی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه همه مردم قرار گرفته شود و قانون از آنان حمایت می‌کند.

وی بی‌تفاوت نسبت به این فریضه الهی را یکی از منکرات دانست و بیان کرد: باید همه مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احساس تکلیف کنند.

موسوی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص به عفاف و حجاب نیست تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در همه ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی باید مورد توجه قرار گرفته شود البته عفاف و حجاب یکی از موضوعات مهم در سطح جامعه است.

معاون اجتماعی و امور دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف استان بوشهر اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی و اجتماعی باید برای فرهنگ‌سازی امر به معروف در جامعه به عنوان واجب دینی تلاش کنند.

انتهای پیام/190

 

نظر شما