شناسهٔ خبر: 53336142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در ستاد تنظیم بازار استان قزوین مطرح شد؛

برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت ماه رمضان در قزوین/ توزیع ۲۵۰۰ تن برنج و شکر

محمد مهدی اعلایی با بیان اینکه همه کالاها باید به دست مصرف‌کننده واقعی برسد، گفت: برپایی نمایشگاه طرح ضیافت و نظارت بیشتر در نظام توزیع از کار‌های ارزشمندی است که می‌تواند در ماه مبارک رمضان رضایت مردم را جلب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ محمد مهدی اعلایی ظهر امروز در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و امنیت غذایی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به توزیع کالاهای حمایتی و اساسی اظهار کرد: با یک برنامه‌ریزی مناسب در زمینه توزیع کالاهایی مانند گوشت، شکر، برنج و تخم مرغ باید دقت و نظارت بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: از آنجایی که در بودجه ۱۴۰۱ قابلیت حذف ارز ترجیحی پیش‌بینی شده است باید برای نظام توزیع برنامه‌ریزی کنیم.

نمایشگاه طرح ضیافت ماه رمضان در قزوین دایر می‌شود

استاندار قزوین با بیان اینکه همه کالاها باید به دست مصرف‌ کننده واقعی برسد، گفت: برپایی نمایشگاه طرح ضیافت و نظارت بیشتر در نظام توزیع از کار‌های ارزشمندی است که می‌تواند در ماه مبارک رمضان رضایت مردم را جلب کند.

این‌ مسئول با اشاره به اهمیت خرید‌های اینترنتی ادامه داد: با کمک رسانه‌ها باید وجود کالاهای اساسی در پلتفرم‌های الکترونیکی برای مردم تبلیغ شود زیرا وقتی مردم به سمت خرید اینترنتی بروند از سوء استفاده احتمالی جلوگیری می‌شود.

اعلایی افزود: تا زمان جا افتادن خرید اینترنتی در بین مردم می‌توانیم سایرکالاها را در غرفه‌ها و مراکز فروش میوه تعاون روستایی عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع نان مهم است، تاکید کرد: باید برای توزیع نان برنامه‌ریزی کنیم تا شاهد بی‌نظمی و نابسامانی نباشیم.

برخورد جدی با نانوایان غایب در کشیک روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین

استاندار قزوین در ادامه تصریح کرد: متاسفانه از آنجایی که علی رغم تعیین کشیک نانوایان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین بیشتر نانوایی‌ها تعطیل بودند و مردم را با مشکل مواجه کردند و تاکید جدی دارم که با متخلفان برخورد شود.

اعلایی با بیان اینکه برای حل موضوع و نه طرح موضوع در این جایگاه هستم، افزود: با قاطعیت می‌توانیم وضعیت نان را در قزوین ساماندهی کنیم.

وی تاکید کرد: امروز درخصوص نان چالش داریم و باید نظارت هوشمند در توزیع و تامین کالاهای اساسی صورت گیرد و از فرماندار قزوین انتظار داریم در ساماندهی وضعیت نانوایی‌ها جدی‌تر عمل کند.

این مسئول افزود: از آنجایی که به صورت مستمر با اعتراض مردم در حوزه کیفیت و کمیت نان در قزوین مواجه هستیم، فرماندار باید با ورود جدی و تشکیل یک کارگروه ویژه با متخلفان برخورد قاطع انجام دهد.

کالای با کیفیت باید به دست مردم برسد

اعلایی عنوان کرد: در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی مردم با کسی شوخی نداریم و قرار نیست ما در این جلسات باشیم و مردم در تامین نان مرغوب مشکل داشته باشند.

استاندار در پایان از فرماندار قزوین خواست تا با نانوایان کشیک‌های روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین که در محل کار حاضر نشده و پخت نکردند برخورد جدی شود.

رضا افلاطونی نیز در این جلسه اظهار کرد: از آنجایی که در حوزه حمل و نقل و توزیع کالاهای اساسی دچار مشکل هستیم باید برای حل آن یک برنامه مدون تعیین کنیم تا روند حمل و نقل و توزیع کالاهای اساسی ساماندهی شود.

وی افزود: همچنین حلقه مفقوده تامین کالاهای اساسی در حوزه توزیع و حمل و نقل است که امیدواریم با ورود پر قدرت به این بخش روند خدمت رسانی و بارگیری کالاهای اساسی از مراکز تولید تا عرضه به آسانی انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سازمان تعاون روستایی با وجود اتحادیه‌ها و‌ تعاونی‌های فعال می تواند در زمینه حمل و نقل و توزیع کالاهای اساسی ورود پیدا کرده تا مشکل این بخش حل شود.

این‌ مسئول با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در طرح ضیافت ماه مبارک رمضان بیان کرد: در این طرح ۱۴۰۰ تن برنج و ۱۵۰۰ تن شکر خانوار و صنف توزیع و تخم مرغ و خرما نیز از طریق فروش اینترنتی و در غرفه‌های سطح شهر عرضه خواهد شد.

نظارت بر بازار و توزیع کالای اساسی هوشمندسازی می‌شود

افلاطونی تاکید کرد: هوشمندسازی نظارت بر بازار و کالاهای اساسی یکی از راه‌های کنترل بر بازار است و با این کار علاوه بر دقت در امر توزیع شاهد حل بسیاری از مشکلات نظارت بر کالاهای اساسی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه درحال حاضر شبکه حمل و نقل کالاهای اساسی به صورت خرد انجام می‌شود شاهد فعالیت کامیون داران زیادی در این حوزه هستیم و بنابراین باید شبکه حمل و نقل تامین و توزیع کالاهای اساسی را ساماندهی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان از اجرای طرح نظارت هوشمند بر فروش نانوایی‌ها که توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با همکاری مرکز رشد و سازمان نظام مهندسی کشاورزی انجام می‌شود خبر داد و تاکید کرد که این طرح یکی از راه‌های کنترل بر روند توزیع آرد است.

انتهای پیام/

نظر شما