شناسهٔ خبر: 53151621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه مشهد:

ظلم ستیزی مردم، زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است

امام جمعه مشهد گفت: ظلم ستیزی مردم دنیا علیه مستکبران و ظالمان، زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) است.

صاحب‌خبر -

آیت الله علم الهدی گفت: اکنون به گفته مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی حساسی قرار دارد و این حوادث دقیقا به نقطه‌ای متصل می‌شود که مردم دنیا عدالت خواه و استکبار ستیز می‌شوند.

امام جمعه مشهد گفت: در روایت الَّذِی یَمْلَأُهَا عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ‏ ظُلْماً وَ جَوْرا» آمده است که برای ظهور حضرت مهدی (عج) زمین باید گر از ظلم و ستم شود و عده‌ای بی خبر، از این حدیث اینطور برداشت می‌کنند که اگر قرار است زمین پر از ظلم و جور شود تا حضرت ظهور کنند پس نباید علیه ظلم و جور قیام کرد، اما اینگونه نیست.

او گفت: زمین وقتی پر از ظلم و جور میشود که تمام اهل آن عدالت خواه و استکبار ستیز شوند، با پذیرش ظلمِ ظالم، خود مردم هم جزوی از این ظلم و جور می‌شوند؛ اما وقتی آن‌ها ظلم ستیز شوند و علیه استکبار قیام کنند، در این راه کشته میشوند و ظلم و ستیز در جامعه زیاد می‌شود و همین باعث ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌شود.

امام جمعه مشهد گفت: اگر شیعیان عربستان به امام زمان کاری نداشتند و با ظلم مبارزه نمی‌کردند که بچه ۱۷ ساله شان را گردن نمیزدند.

او گفت: پس هرچه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی مردم بیشتر شود، ظلم جور بیشتر در زمین گسترش گی ا می‌کند و همین مسائل باعث ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی می‌شود و زمین پر از عدل و داد می‌شود و این روایت به این مساله دلالت دارد.

نظر شما