شناسهٔ خبر: 53155095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

تحقق حاکمیت الهی نیازمند حضور مظهر خداست

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: پیچ تاریخی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره داشتند به نقطه‌ای متوجه است که دنیا عدالت‌خواه می‌شود و مردم به جایی می‌رسند که جز حاکمیت الهی هیچ چیز نمی‌تواند عدالت و انسانیت را تأمین کند و در خط اجرای حاکمیت الهی به دنبال مظهر خدا می‌گردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با بیان این مطلب که عامل همه وابستگی ما به ائمه اطهار (ع) و امام زمان (عج)، تقوای الهی است، اظهار داشت: عشق و دلدادگی که شما نسبت به اهل‌بیت (ع) ابراز می‌کنید اگر در خط بنده‌سازی ذریه ابراهیم باشد این عشق مقبول است اما اگر احساسات خیالی بوده و برای برای بنده‌سازی خدا نباشد مورد قبول اولیا و انبیا نیست که در جهت اقامه نماز و بنده‌سازی و بندگی خدا این عشق استخدام نشود.

وی افزود: باید دوستی‌هایمان در این خط باشد که منویات امام زمان (عج) را با عشق و دلدادگی توسعه دهیم و خدا را بندگی کنیم که این مهم جز با تقوای عملی قابل تحقق نیست و تنها با دعا، توسل و حرکات احساسی محقق نمی‌شود، شرط اول آن تقوای الهی است این که گناه و معصیت نکنیم و تکالیف انقلابی و اسلامی را عمل کنیم و فداکاری، مجاهدات و فعالیت‌های مستحب الهی در مراحل بعد است.

علم‌الهدی تصریح کرد: اگر تقوای عملی برقرار بود این عشق پذیرفتنی است در غیر این صورت مطلوب ائمه (ع) نیست.

امام جمعه مشهد با قدردانی از شرکت‌کنندگان در اجتماع منتظران، گفت: جایی که شما واقعا با دلدادگی اشک می‌ریزید، با عشق برای امام زمان (عج) گریه می‌کنید بدانید که توجهات خود حضرت است و خودشان توجه می‌کنند که این حالت به شما دست می‌دهد اینطور نیست که ساده و معمولی بتوانیم واقعا در مسیر دلدادگی به حضرت اشک بریزیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همه هیجان، توجه و حرکت‌های جهادی با توجه خاصه و وجود مقدس امام زمان (عج) است همه چیز را ایشان اداره می‌کنند اما ما در عین حال چقدر می‌توانیم بفهمیم و تحلیل کنیم و باورمندی ما نسبت به وجود امام زمان (عج) کجاست.

وی تصریح کرد: یک عده افراد کوتاه‌فکر ناآگاه می‌گویند هرگونه اقدام اصلاحی در این جامعه و هر حرکت مبارزاتی با استکبار و جنایت و هر قیامی که صورت بگیرد برای اصلاح مفاسد فایده ندارد چراکه تا زمین پر از جور و ظلم نشود امام زمان (عج) نمی‌آیند.

علم‌الهدی گفت: زمین وقتی پر از ظلم و جور می‌شود که همه اهل زمین عدالتخواه و استکبارستیز شوند، اگر مردم استکبار را قبول کردند، حاکمیت ظلم و ظالم را پذیرفتند با پذیرش حاکمیت ظالم، مردم ظلم‌پذیر خودشان جز ظالمان هستند و دیگر ظالم آن‌ها را از بین نمی‌برد اما وقتی مردم قیام می‌کنند حرکت می‌کنند استکبارستیز و ظلم‌ستیز هستند و مستکبر و ظالم این مردم را می‌کشد و براندازی می‌کند ظلم و جور زیاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی بیان داشت: اگر شیعیان منطقه شرقی عربستان به امام زمان (عج) کاری نداشتند اگر با ظلم مبارزه نمی‌کردند نوجوان ۱۷ ساله را گردن نمی‌زدند، این‌ها قیام کردند و با ظلم جنگیدند و با استکبار مبارزه می‌کنند. بچه ۱۲ ساله را از پدر و مادر جدا کردند و بردند در زندان و پنج سال در زندان نگه داشتند. چرا یک بچه باید به زندان برود آیا بچه ۱۲ ساله تروریست است؟ پدر و مادر هر روز منتظر فرزندشان هستند و حال که ۱۷ ساله شده به آن‌ها خبر بدهند که فرزندتان را گردن زده‌اند این ظلم و پر شدن دنیا از ظلم و جور به‌خاطر این است که مردم ظلم‌ستیز و استکبارستیز شده‌اند و هر چه در دنیا بیشتر شود ظلم و جور استکبار بیشتر می‌شود و امام زمان (عج) ظهور می‌کنند و دنیا را پر از عدل و داد می‌کنند آن گونه که پر از ظلم و جور شده باشد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک پیچ تاریخ هستیم به این معنا که تاریخ دنیا به یک طرف می‌رود در حالی که مستقیم، ثابت و قاطع یک مسیر را طی می‌کند اما یک مرتبه پیچ می‌خورد و مسیرش تغییر می‌کند.

علم‌الهدی یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دنیا به یک طرف می‌رفت و الان هم در تمام کره زمین دنیا به یک طرف می‌رود و حاکمیت ظلم، قدرت جنایت، ماده‌پرستی، دنیاخواهی، الحاد، کفر، فسق و فجور به یک طرف می‌رود اما یک مرتبه مسیر عوض می‌شود و به سمت عدل و داد می‌آید و الان آن پیچ تاریخ به وجود آمده است.

وی ادامه داد: این پیچ تاریخی به نقطه‌ای متوجه است که دنیا عدالت‌خواه می‌شود و مردم به جایی می‌رسند که جز حاکمیت الهی هیچ چیز نمی‌تواند عدالت و انسانیت را تأمین کند و در خط اجرای حاکمیت الهی به دنبال مظهر خدا می‌گردند، مظهر خدا در روی کره زمین امام زمان (عج) است که همه چیز را جهت می‌دهند و همه زمینه‌ها را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما