شناسهٔ خبر: 53054825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

ریزش ۷۴۳ واحدی شاخص کل بورس

دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش ۷۴۳ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 22 اسفند) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 743 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 332 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، شستا، فملی، خودرو، میدکو به ترتیب با 219، 204، 100، 98، 90 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شتران - پالايش نفت تهران، خودرو - ايران‌ خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خساپا – سايپا، شبندر - پالايش نفت بندرعباس و كماسه - تامين‌ ماسه‌ ريخته‌گري‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه 22 اسفند) شاخص کل فرابورس با ریزش 9 واحدی در ارتفاع 18 هزار و 171 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای بالاس - مهندسي ساختمان تاسيسات راه آهن، فزر - پويا زركان آق دره، دماوند - توليد نيروي برق دماوند، سدبير - س. تدبيرگران فارس وخوزستان، خديزل - بهمن ديزل، فرابورس - فرابورس ايران و تجلي - تجلي توسعه معادن و فلزات در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

این در حالی است که روز گذشته (شنبه 21 اسفند) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 100067 واحدی شاخص کل بورس و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 338 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۵۳۵۹  واحدی معادل ۱.۱۴ درصد، به یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۹۴۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۸۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۸۰ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۷۸۵  واحدی، به رقم ۳۲۸ هزار و ۴۹۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۳۵۸۹  واحدی، عدد ۳۳۹ هزار و ۱۰۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۲۴۳ واحدی به رقم ۲۱۱ هزار و ۹۴۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۵۷۰۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۸۰۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۱۰۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۵۱۹۲ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۱۳ هزار و ۳۸۵ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای شبندر، شپنا، شتران، شستا، وبملت، فملی و خودرو به ترتیب با 1209، 1081، 973، 941، 921، 900 و 815 واحد افت بیشترین تاثیر متفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشتهنمادهای خودرو - ايران‌ خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شتران - پالايش نفت تهران، خساپا – سايپا، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، شپنا - پالايش نفت اصفهان و خگستر – گسترش ‌سرمايه‌گذاري‌ ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات اروز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، شبندر، شستا، شپنا و شتران با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپدیس، کچاد، شیراز و پارس تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خاهن(آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌) با ۴.۹۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای کدما، غدام، شیراز و وتوسم بود. همچنین نماد معاملاتی کاما(باما ) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فاسمین، فرآور، خنصیر و خزامیا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۸۲۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۱ هزار و ۹۵ نوبت معامله و به ارزش ۵۳ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

پایان پیام/50

نظر شما