شناسهٔ خبر: 53044513 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

شاخص کل بورس نزولی شد

صاحب‌خبر -
گروه اقتصادی: بورس امروز کاهش ۱۵ هزار و ۳۵۹ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد رسید.بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس در سه گروه فرآورده‌های نفتی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و خودرو و ساخت قطعات رقم خورد. در حالی حقوقی‌ها صف خرید محصولات شیمیایی و تجارت عمده فروشی را داشتند.

کاهش شاخص کل هم‌وزن بورس
بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن یک درصد افت داشت و به محدوده ۳۳۹ هزار و ۱۰۰ واحدی رسید.معامله‌گران در این روز ۴۱۵ هزار و ۱۶۱ معامله به ارزش ۵۱ هزار و ۲۳۳ میلیارد تومان انجام دادند.امروز نمادهای فملی، شبندر، شستا، شپنا، شتران، وبملت، فولاد و خودور بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای شپدیس، کچاد، شیراز، پارس و خراسان تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس افت کرد
در روز شنبه شاخص فرابورس با کاهش ۸۷ واحدی به محدوده ۱۸ هزار و ۱۸۰ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۸۴ هزار و ۵۳۵ معامله بود.امروز نمادهای صبا، فرابورس، آریا، خدیزل، غصینو، بپاس و فرز بیشترین تاثیر منفی و نمادهای هرمز، دماوند، وهور، زاگرس نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.نمادهای فزر، تجلی، کرمان، فرابورس، سدبیر، آریا و توسن نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.بیش از سه درصد از نمادها معادل ۷۳ نماد رشد داشتند. ۲۲۳ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند.ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود سه هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما