شناسهٔ خبر: 53038877 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ریزش بورس در اولین روز هفته | کاهش ۱۵ هزار و ۳۵۹ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس امروز با کاهش ۱۵ هزار و ۳۵۹ واحدی به یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌ آنلاین، امروز شنبه (۲۱  اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با کاهش ۱۵ هزار و ۳۵۹ واحدی به یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد رسید.

اما شاخص کل (هم‌وزن) منفی بود و با ۳ هزار و  ۵۸۹ واحد افزایش به ۳۳۹ هزار و ۱۰۰ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۴۱۵ هزار و ۹۱۷ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فملی، شبندر،شستا، شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نمادهای شپدیس، کچاد و شیراز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.  

اما امروز شاخص فرابورس با کاهش حدود ۸۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۸۰ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۸۴ هزار و ۵۷۵ بود.

امروز نمادهای شاوان، صبا ، فرابورس، آریا و خدیزل بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای هرمز، دماوند و  وهور نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.  

امروز تاثیرگذارترین نماد روی شاخص فرابورس نماد هرمزبود که تاثیری مثبت داشت. 

 همچنین به گزارش اقتصاد آنلاین، افراد حقیقی امروز ۷۱۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام بانک ملت بود.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۷۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۷۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۵درصد یعنی هزار و ۳۲۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۹درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «تجارت عمده فروشی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وبملت»، «شبندر» و «شپنا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «پارس»، «شیراز» و «شپدیس» معطوف بود.

نظر شما