شناسهٔ خبر: 52968364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برنامه های هفته گرامیداشت نظامی گنجوی در کرما ن اعلام شد

دبیرخانه ستاد استانی هفته گرامیداشت نظامی گنجوی از ۱۸ تا ۲۶ اسفند‌ماه برنامه‌های متنوعی در کرمان پیش‌بینی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضا علیزاده، سه شنبه(۱۷ اسفند) از تشکیل ستاد بزرگداشت «حکیم نظامی گنجوی» برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه های مربوطه خبر داد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد استانی هفته گرامیداشت نظامی گنجوی از 18 تا 26 اسفند‌ماه برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی کرده است؛ افزود: این برنامه ها با همایش « انسان و اندیشه آرمانشهری در نگاه حکیم نظامی گنجه ای» و به همراه رونمایی از کتاب مثنوی مظهرالآثار آغاز می شود .

 

 

وی مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با عنوان «نظامی و جریان اندیشه های پس از او » در روز شنبه 21 اسفند ماه را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: این برنامه از سوی اداره کل ارشاد و همراهی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان برگزار می شود.

 

 

علیزاده همایش شعر «کلید درِ گنج حکیم» در 22 اسفند ماه با همراهی انجمن شعر قلم کرمان؛ همایش ادبی «بهترین سر آغاز » در 24 اسفندماه با همراهی انجمن شعر «دل عالم» کرمان و افتتاح نمایشگاه خوشنویسی و مینیاتور اشعار حکیم نظامی با همراهی انجمن خوشنویسان کرمان در همان روز در سالن اندیشه اسلامی از دیگر برنامه های قابل ذکر عنوان کرد.

 

 

وی افزود: صدا و سیمای مرکز کرمان نیز ویژه برنامه ای با موضوع نظامی گنجوی در دست ساخت دارد و به مناسبت این هفته پخش خواهد شد     و برگزاری مسابقه متن ادبی با موضوع داستان های حماسی حکیم نظامی، برپایی شب های شعر «نظامی خوانی» برگزاری جلسه کمیته انجمن علمی آثار و مفاخر فرهنگی استان در زمینه نظامی شناسی،اجرای نقالی خوانی از اشعار نظامی و برگزاری مسابقه مشاعره و بداهه سرایی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای هفته بزرگداشت «حکیم نظامی گنجوی» در کرمان  است.

 

 

 

بر اساس این گزارش؛ امسال به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی دستگاه‌های فرهنگی، هنری و همچنین سیاسی از جمله وزارت امور خارجه، وزارت آموزش و پرورش، کمیسیون ملی یونسکو، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرهنگستان هنر و جمع زیادی از هنرمندان عرصه‌های مختلف و اهالی فرهنگ و ادب کشورمان هفته بزرگداشت حکیم نظامی و جایزه بین‌المللی این حکیم نه‌تنها در سراسر کشور که با همت سفارتخانه‌ها و رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها در آستانه عید نوروز برگزار می‌شود.

پایان پیام/80

نظر شما