شناسهٔ خبر: 68731065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش تربت‌ حیدریه:

مهر ماه کلاس بدون معلم در تربت‌ حیدریه نخواهیم داشت

سعید خاکی

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت‌ حیدریه گفت: با استخدام نیروهای جدید، انتقال و ساماندهی آن‌ها و کمک نیروهای خرید خدمات و بازنشستگان مهر، امسال هیچ کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

حجت صالحی امروز (۲۸ شهریور ماه) در شورای آموزش و پرورش این شهرستان، بیان کرد: توانستیم اردیبهشت‌ ماه طی تفاهمی با نیروی انسانی اداره کل، ظرفیت معلمان مورد نیاز را افزایش دهیم که این اتفاق باعث شده است، مهر امسال را با آرامش در حوزه نیروی انسانی آغاز کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته ۶۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: امسال ۴۳ هزار و ۴۵۸ دانش‌آموز در ۲۸۰ آموزشگاه ساماندهی شده‌اند که تعداد کلاس اولی‌ها ۳۹۷۳ دانش‌آموز است که ۳۴۰ نفری نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌ حیدریه اظهار کرد: با توجه به وجود پدیده مهاجرت در پایه‌های میانی با افزایش تعداد دانش‌آموزان روبه‌رو هستیم.

وی مهم‌ترین چالش پیش رو را کمبود فضای آموزشی دانست و ادامه داد: با توجه به افتتاح چند پروژه آموزشی، ۲۵ کلاس درس جدید به فضای آموزشی اضافه شده و در مجموع تعداد کلاس‌های درس به ۱۴۲۹ کلاس رسیده است.

میثم سالاری، معاون اداری پشتیبانی آموزش و پرورش تربت‌ حیدریه نیز با بیان اینکه با انجام جابه‌جایی چند مدرسه از جمله دبستان شاهد شریفی توانستیم حق ضایع‌شده ساکنان مسکن مهر را به آن‌ها برگردانیم، گفت: با تعهد داده‌شده از سوی دانشگاه فرهنگیان مبنی بر تحویل هنرستان ابتکار در سال آینده، مدرسه دو شیفته‌ دیگر شهرک ولیعصر (عج) را به این آموزشگاه منتقل خواهیم کرد.

وی از آغاز روند بهسازی و مقاوم‌سازی دبیرستان تاریخی رازی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: مقاوم‌سازی دبیرستان رازی تا پایان امسال انجام می‌شود.

محمد محمودی، معاون متوسطه آموزش و پرورش تربت‌ حیدریه در ادامه، مهارت‌آموزی را یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: امسال طبق تعهد داده‌شده ۴۵ درصد ورودی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص دارند.

وی ادامه داد: امسال به‌دلیل اینکه در مقطع متوسطه ۴۰۰ دانش‌آموز اضافه می‌شوند به‌دلیل کمبود فضا، دو مدرسه را دو شیفت کردیم. بیشترین نیاز ما در هنرستان‌هاست به‌گونه‌ای که امسال در متوسطه اول و دوم نظری ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر و ۳۳۰۰ نفر در فنی حرفه‌ای و کار و دانش ثبت نام کرده‌اند.

او بیان کرد: این نیاز به‌گونه‌ای است که امسال فقط ۲۰۰ دانش‌آموز در هنرستان کار و دانش خوارزمی اضافه شدند و به‌دلیل کمبود فضا ناچار شدیم بخشی از دانش‌آموزان را در اداره آموزش و پرورش و در سایت سیستم‌های رایانه‌ای که مختص رشته‌های کار و دانش است، ساماندهی کنیم.

او مجموع هنرستان‌های این خطه را ۱۴ آموزشگاه اعلام کرد و افزود: کمبود فضای آموزشی مختص هنرستان‌ها در این شهرستان دغدغه اصلی نظام تعلیم و تربیت است، البته قول‌هایی هم داده شده‌ که هنوز عملیاتی نشده است.

انتهای پیام

نظر شما