شناسهٔ خبر: 52987659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

مفاخر دینی و ادبی به جامعه معرفی شود

ساری- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در استان برگزار می شود، بر لزوم معرفی مفاخر دینی و ادبی به نسل های مختلف جامعه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع صبح چهارشنبه در نشست خبری همایش بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته برای بزرگداشت این حکیم، اجرای برنامه‌های فرهنگی جامع را از مهمترین برنامه‌ها بیان کرد و گفت: این مسئله به جریان سازی فرهنگی دامن می‌زند.

وی گفت: طی سال‌های گذشته برنامه‌ها به صورت جزیره‌ای برگزار می‌شد و خوشبختانه در دولت جاری برنامه‌های فرهنگی به صورت جامع اجرا می‌شود و در مازندران برنامه‌های خوبی درباره حکیم نظامی تدارک دیده شده است.

وی نگارگری، شعر و ادب، تولید موسیقی، تولید پاکدست از جمله برنامه‌های بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در استان ذکر کرد و گفت: سعی کردیم با استفاده از ابزار هنر برنامه‌های جذاب برای نسل جوان و نوجوان تدارک ببینیم.

زارع بر لزوم معرفی مفاخر دینی و ادبی با استفاده از ابزارهای هنری به جامعه تاکید کرد و گفت: این کار سبب می‌شود تا خلائهای هویتی رفع شود.

محسن محمدی معاون امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز هدف این همایش پاسداشت زبان و ادبیات فارسی، حفظ و نشر و ترویج این زبان بیان کرد و گفت: بزرگداشت مفاخر و بزرگان علمی و هنری از مهمترین ضرورت‌ها به شمار می‌رود که در سیاست‌های وزارت ارشاد به آن توجه اساسی شده است.

وی با اشاره به ۲۱ اسفند زادروز حکیم نظامی گنجوی شاعر پارسی گوی قرن ششم است، افزود: وی در رشته‌های گوناگون از جمله نجوم و ریاضیات نیز تبحر داشته است و برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت این حکیم در نظر گرفته شده است.

محمدی رونمایی از پوستر و اهتزاز پرچم را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: برپایی نمایشگاهی شامل ۱۱۰ اثر از ۵۴ نگارگر و نقشا استان مازندران، نمایش دو اثر از استاد فرشچیان، برپایی کارگاه تخصصی نگارگری با موضوع نقش و نگار در آثار نظامی، فرم و محتوا در نگاری از دیگر برنامه‌ها است.

معاون امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: همایش شعر و ادب پارسی با حضور ۱۸ شاعر با موضوع سیری در آثار حکیم نظامی از دیگر برنامه‌ها است.

نظر شما